(تصویر) هواپیمای بدون بال با توانایی حمل 40 مسافر!

به گزارش موسیقی با امیر، یک استارتاپ آمریکایی، نوعی هواپیمای بدون بال طراحی نموده است که می تواند 40 مسافر را با خود حمل کند.

(تصویر) هواپیمای بدون بال با توانایی حمل 40 مسافر!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، ما در آستانه دگرگونی تاکسی های پرنده و استارتاپ های برجسته ای مانند لیلیوم (Lilium) و ولوکوپتر (Volocopter) قرار داریم که آینده هواپیما های کوچک دو تا هفت نفره ای را به نمایش می گذارند که مسافران را به صورت ایمن و با سرعت به مقصد می رسانند.

یک استارتاپ واقع در نیویورک موسوم به Kelekona میخواهد یک هواپیمای عظیم با ظرفیت 40 نفر برای سفر های طولانی بین شهری ارائه دهد.

طراحی جدید Kelekona، یک هواپیمای مدل eVTOL را به نمایش می گذارد که می تواند 40 مسافر یا 4540 کیلوگرم بار را حمل کند. در وب سایت این استارتاپ آمده است که این هواپیمای جدید می تواند مسافت 531 کیلومتر را تنها در یک ساعت طی کند. رویکرد این استارتاپ، حمل و نقل گسترده بیان شده است.

این هواپیما به جای داشتن یک پهنای بال گسترده مانند هواپیمای VoloConnect، یک بدنه پهن و منحنی و همچنین برآافزا هایی در عقب دارد که به بلند شدن آن یاری می نمایند.

از آنجا که هواپیمای شرکت Kelekona برای انجام دادن سفر های بین شهری خود، به یک بسته باتری بسیار سنگین احتیاج دارد، در آن از باتری های قابل تعویض استفاده می گردد و این بدان معناست که زمان چرخش باید به همان سرعت تعویض باتری، سوار شدن مسافران جدید یا بارگیری و آنالیز سامانه های پرواز باشد.

در وب سایت Kelekona آمده است: ترکیبی از دوربین های استریو و رادار، امکان آگاهی از محیط تا مسافت 100 مایل را برای هواپیما فراهم می نماید تا بتواند به شناسایی هواپیما های ناشناخته، حمله پرندگان، ناهنجاری های هوایی و زیرساخت های ناشناخته فیزیکی بپردازد و از آن ها دوری کند.

شاید دو استارتاپ مشهور لیلیوم و ولوکوپتر، هواپیما های کوچکی را ارائه دهند. ولوکوپتر که میخواهد خدمات تاکسی هوایی را طی دو سال آینده شروع کند، هواپیما های دو تا پنج نفره را ابداع نموده و لیلیوم نیز اخیرا از طرح هفت نفره eVTOL رونمایی نموده است.

نزدیک ترین ایده به هواپیمای Kelekona، هواپیمای Skybus شرکت GKN Aerospace است که 30 تا 50 مسافر را برای مسافرت های درون شهری در خود جای می دهد. Skybus برخلاف Kelekona، دو بال عظیم دارد که موجب می گردد یافتن نقطه فرود در میان شهر برای آن دشوارتر باشد.

منبع: فرارو

به "(تصویر) هواپیمای بدون بال با توانایی حمل 40 مسافر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصویر) هواپیمای بدون بال با توانایی حمل 40 مسافر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید