درخواست ها برای استعفای محمد بن سلمان پس از تحقیر ارتش سعودی در جازان

به گزارش موسیقی با امیر، عملیات بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب عربستان و تحقیر ارتش سعودی موجب شده است تا کاربران عربستان خواستار استعفای ولی عهد سعودی که عنوان وزیر دفاع را هم دارد، شوند.

درخواست ها برای استعفای محمد بن سلمان پس از تحقیر ارتش سعودی در جازان

به گزارش گروه بین الملل موسیقی با امیر، ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه جمعه گذشته از انجام عملیات بزرگی در منطقه جازان در جنوب عربستان خبر دادند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این عملیات، از کشته شدن تعداد زیادی از نظامیان ارتش سعودی و نیروهای مزدور حکایت داشت و گزارش ها حاکی است بیش از 40 مقر به دست نیروهای یمنی افتاد.

اکنون کاربران عربستانی آغاز به انتقادهای شدیدی از محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع این کشور کرده اند.

به نوشته وبسایت ویکیلیکس سعودی، کاربران عربستان با هشتگ #یکفی-عبث-بجنودنا (تحقیر سربازانمان کافی است) خواستار استعفای فوری بن سلمان و پایان جنگ یمن و نجات جان سربازان سعودی شدند. در عملیات نیروهای یمنی در جازان، 80 نظامی سعودی و سودانی کشته و زخمی شدند و دهها نظامی دیگر در نزدیکی بلندی های الخوبه در جنوب این منطقه به اسارت درآمدند.

سیف المشهور از کاربران عربستانی نوشته است که نظامیان ارتش سعودی کم ترین حقوق و مزایا را در میان ارتشیان جهان دارند و هیچ حمایتی از آنان صورت نمی گیرد، در حالیکه امکانات دولت سعودی بسیار زیاد است.

او نوشت: با این حال کسانی که به دور از میادین نبرد هستند، خود را غرق در شهوات کرده و گروه فاسدی هستند که بدون هیچ محدودیتی میلیارد ها دلار هزینه می کنند و در کاخ ها به سر می برند و باشگاه [ورزشی] می خرند و سربازان را به قتلگاه می فرستند

محمد العتیبی دیگر کاربر عربستان نوشته است که محمد بن سلمان گمان می کند که مردم عربستان این شکست را که به قیمت از دست رفتن جان فرزندان و پدران تمام شده است، از یاد می برند.

او پرسید: چرا سربازان اینگونه بدون سلاح فرار می کنند؟ آیا از آن ها پشتیبانی نمی شود؟ آن گونه که شنیده ایم و معمول است چرا در هنگام حمله، نیروهای نظامی به حال خود رها شده بودند؟.

ولید الهذلول از معارضان مطرح عربستان نیز نوشته است که تاریخ دائما تکرار می شود و جنگ یمن یادآور ورود ارتش مصر در زمان جمال عبدالناصر به یمن است که آن جنگ موجب نابودی یمن و وارد آمدن ضربات سنگین به ارتش مصر شد.

علیاء الهذلول دیگر مخالف معروف عربستان نیز نوشت که چرا محمد بن سلمان به جای سفر به شهر نئوم به یک سفر گردشگری به جنوب عربستان نمی رود؟

کاربری به نام یوسف نیز نوشت که محمد بن سلمان روزگاری گفته بود که جنگ را به تهران می کشاند و اکنون حوثی ها مانند بازی های کامپیوتری ارتش سعودی را هدف قرار می دهند (اشاره به شکار آسان نظامیان سعودی به دست تک تیراندازها) و ارتش سعودی باید از این جنگ خارج شود.

ضرغام نجد نیز نوشت که محمد بن سلمان نظامیان سعودی را در راستای اهداف ویرانگر خود به کار می برد و آن ها را به میانه آتش انداخته است.

او پرسید که آیا تا به امروز کسی شنیده است که یکی از خاندان آل سعود در این جنگ کشته شده باشد؟

علی عمر المالکی دیگر کاربر عربستانی نیز با انتشار ویدئویی از عملیات ارتش یمن و کشته شدن نظامیان سعودی نوشت که آیا این صحنه نشانه این نیست که فرماندهی این سربازان به شکست انجامیده است؟

حزب التجمع الوطنی للاصلاح نیز به عنوان بزرگترین حزب مخالف دولت سعودی (مستقر در لندن) با صدور اطلاعیه ای خواستار پایان هرچه زودتر جنگ یمن و تأکید کرد که این جنگ جز خسارت و نابودی برای هر دو کشور عربستان و یمن دستاوردی دیگری نداشته و صرفا در جهت اهداف و آرزوهای محمد بن سلمان آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "درخواست ها برای استعفای محمد بن سلمان پس از تحقیر ارتش سعودی در جازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ها برای استعفای محمد بن سلمان پس از تحقیر ارتش سعودی در جازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید