سیری با هوش مصنوعی همراه می گردد!

به گزارش موسیقی با امیر، دیجیاتو نوشت: اپل با خرید تعداد زیادی استارتاپ هوش مصنوعی در سال های اخیر آماده است تا در برابر رقبا قد علم کند.

سیری با هوش مصنوعی همراه می گردد!

اپل بی سروصدا در حال افزایش قابلیت های هوش مصنوعی خود است. براساس یک گزارش نو، ظاهراً غول فناوری درحال انجام مجموعه ای از خریدها، استخدام کارکنان نو و بهبود قابلیت های نرم افزاری برای آوردن هوش مصنوعی به نسل بعدی آیفون و سیستم عامل گوشی هایش است. ازجمله این اقدامات به اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی به سیری در iOS 18 اشاره شده است.

فایننشال تایمز در گزارش خود نو خود براساس داده های صنعت و مقالات آکادمیک شرح می دهد که اپل در حال حاضر بیشترین توجه خود را به مقابله با مشکل فنی اجرای هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند معطوف نموده است.

استارتاپ های هوش مصنوعی خریداری شده به وسیله اپل

بعلاوه ظاهراً اپل در خرید استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی از رقبای خود فعال تر بوده و از ابتدای سال 2017 تا به امروز 21 شرکت را خریداری نموده است. نوترین خرید کوپرتینویی ها، استارتاپ WaveOne مستقر در کالیفرنیا است که در اوایل سال 2023 با هدف ارائه قابلیت های هوش مصنوعی مربوط به فشرده سازی ویدیو خریداری شد.

در این گزارش بعلاوه به نقل از یادداشت تحقیقاتی نو مورگان استنلی گفته شده که تقریباً نیمی از آگهی های شغلی بخش هوش مصنوعی اپل به یادگیری عمیق مربوط می گردد و بر الگوریتم هایی تمرکز دارند که باعث تقویت هوش مصنوعی مولد می شوند. اپل بعلاوه در سال 2018، مدیر ارشد هوش مصنوعی گوگل، یعنی جان جیاناندریا را استخدام نموده است.

در نهایت، طبق این گزارش، انتظار می رود سیستم عامل iOS 18 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که معمولاً ماه ژوئن برگزار می گردد، معرفی گردد. تحلیلگران مورگان استنلی انتظار دارند که این سیستم عامل برای پشتیبانی از هوش مصنوعی طراحی شده باشد و دستیار سیری (Siri) آن از یک مدل زبان بزرگ (LLM) بهره ببرد.

برخلاف اپل، رقبا ازجمله سامسونگ و مایکروسافت تا به امروز از قابلیت های هوش مصنوعی خود رونمایی نموده اند. سامسونگ به تازگی با گوشی های سری گلکسی S24 از Galaxy AI پرده برداشت که قابلیت هایی مانند ترجمه همزمان تماس ها را در دسترس کاربران قرار می دهد. اوایل تابستان سال جاری در گزارشی اشاره شده بود که اپل در حال توسعه چت بات خود با نام AppleGPT است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سیری با هوش مصنوعی همراه می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیری با هوش مصنوعی همراه می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید