عملیات خاک برداری حمام پاشاخان سنندج انجام شد

به گزارش موسیقی با امیر، سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان گفت: عملیات خاک برداری به منظور آشکارسازی دیوارها و قسمتی از طاق های آجری به جامانده و دیگر شواهد معماری حمام پاشاخان سنندج، انجام شد.

عملیات خاک برداری حمام پاشاخان سنندج انجام شد

به گزارش موسیقی با امیر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، صابر وفایی روز 1 مرداد ماه 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: حمام پاشاخان از گرمابه های تاریخی واقع در محله قطارچیان شهر سنندج است که با توجه به مدارک و شواهد موجود، تاریخ ساخت و قدمت آن به پیش از دوران قاجاریه برمی گردد.

او اضافه کرد: در جریان عملیات خاک برداری راهرو ورودی با پله کان های آجری، بینه و سربینه همراه با حوض میانی، سکوهای نشیمن گاهی، جا کفشی و فضای گرم خانه با سکوهایی با لایه کاشی کاری سنتی و همچنین اندود نهایی کف فرش حمام آشکار شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه عملیات بازسازی کامل اثر پس آشکارسازی تمامی بخش های مختلف حمام آغاز خواهد شدف خاطرنشان کرد: شواهد راستا آب جاری مربوط به حمام نیز در پی عملیات خاک برداری مشخص شد که در نوع خود کم نظیر است.

او اضافه کرد: تمام اقدامات از محل کمک های بلاعوض به مالکان آثار تاریخی اجرا شده، تا به امروز 500میلیون ریال برای احیای این اثر هزینه شده است.

او با اشاره به اهمیت بازسازی و احیای این اثر تاریخی اظهار کرد: در حال حاضر مراحل طراحی، استحکام بخشی دیوارها و اجرای طاق گنبد، پوشش گرمابه با تخصیص اعتبار مورد نیاز در دست اقدام است.

منبع: میراث آریا

به "عملیات خاک برداری حمام پاشاخان سنندج انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات خاک برداری حمام پاشاخان سنندج انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید