نمونه اولیه ال 90 ایرانی را ببینید ، معرفی سایپا p90 در نمایشگاه خودرو تهران

به گزارش موسیقی با امیر، گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از نمونه اولیه ال 90 ایرانی رونمایی کردند. تصاویر سایپا P90 را در ادامه ببینید.

نمونه اولیه ال 90 ایرانی را ببینید ، معرفی سایپا p90 در نمایشگاه خودرو تهران

به گزارش موسیقی با امیر به نقل از گجت نیوز، انتها نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار گردید و خودروسازان ایرانی از محصولات نو خود در این نمایشگاه رونمایی به عمل آوردند.

یکی از محصولاتی که نارنجی پوشان جاده مخصوص در این نمایشگاه رونمایی کردند، پروژه فراوری ال 90 ایرانی با نام سایپا پی 90 بود.

البته خودروی نو سایپا همچنان در مراحل نیمه فراوری است و صرفا برای آگاهی عموم به نمایش گذاشته شده است. نام رسمی این خودرو هنوز معین نیست و با همان پلتفرم P90 شناخته می گردد. آنچه هم اکنون در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمده چیزی جز پیشرانه، گیربکس و پلتفرم نیست.

سایپا P90 مجهز به پیشرانه K4M رنو تندر نود اصلی خواهد بود و به نظر می رسد گروه خودروسازی سایپا موتور نوی برای آن تهیه کند. احتمال می دهیم با آغاز فاز نو همکاری های سایپا و روسیه، پیشرانه این خودرو از روسیه وارد ایران شده و زیر کاپوت این خودرو تعبیه گردد.

از دیگر بخش هایی که این خودرو در نمایشگاه داشت می توان به سقف، فرمان و قسمت های مختلفی از بدنه اشاره نمود. نام اصلی پلتفرمی که سایپا پی 90 روی آن سوار شده، B0 از شرکت رنو نیسان است و ظاهرا هم اکنون بر اساس قراردادی بین سایپا و رنو در اختیار سایپایی ها واقع شده است.

همان طور که احتمالا می دانید، پس از اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، شرکت رنو بار سفر بست و از کشورمان رفت و بدین ترتیب فراوری رنو تندر 90 در خط فراوری کارخانه های سایپا متوقف شد.

بعد از این اتفاق شرکت رنو هم فراوری نسل دوم این محصول را به طور کلی متوقف کرد و آغاز به فراوری نسل سوم آن نمود. نسل اول رنو تندر 90 یا همان داچیا لوگان همچنان به مرحله فراوری نرسیده و طرح های گرافیکی آن در حال آنالیز هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نمونه اولیه ال 90 ایرانی را ببینید ، معرفی سایپا p90 در نمایشگاه خودرو تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه اولیه ال 90 ایرانی را ببینید ، معرفی سایپا p90 در نمایشگاه خودرو تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید