هشدار وزیرخارجه عراق به تهدید به بستن سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش موسیقی با امیر، ایسنا نوشت: فواد حسین، وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در بغداد را عملی کند، برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت.

هشدار وزیرخارجه عراق به تهدید به بستن سفارت آمریکا در بغداد

فواد حسین این موضوع را در یک مصاحبه اختصاصی با بی بی سی در لندن مطرح نمود اما دقیقا نگفت که به چه عواقبی اشاره دارد.

وزیر خارجه عراق اخیرا بعد از انتشار گزارش هایی دایر بر تهدید آمریکا به خارج کردن نیروها و دیپلمات هایش از عراق گفته بود خروج آمریکا می تواند باعث شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا، که با تروریست ها می جنگند، نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند خطرناک باشد چون گروه داعش نه فقط عراق بلکه کل منطقه را تهدید می کند.

فواد حسین همراه با مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق و یک هیات سیاسی در روزهای اخیر به فرانسه و آلمان سفر کردند و پنجشنبه هم در لندن با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیدار کردند.

واشنگتن تهدید کرده است که اگر دولت عراق نتواند حملات شبه نظامیان را به تاسیساتش در عراق متوقف کند، سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

اما تحلیلگران می گویند که خروج دیپلماتیک آمریکا از بغداد از نفوذ این کشور در عراق کم خواهد کرد و اقدامی در جهت منافع ایران خواهد بود.

وزیر خارجه عراق گفت که دولت کنونی این کشور در تلاش است تا همه شبه نظامیان را تحت فرمان خود درآورد.

او در عین حال تاکید کرد که برنامه دولت برای حل معضل گروه های مسلح یافتن یک راه چاره سیاسی از طریق مذاکره است.

بعد از به قدرت رسیدن مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق، گزارش هایی از اختلاف میان او و بعضی از شبه نظامیان منتشر شده است.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "هشدار وزیرخارجه عراق به تهدید به بستن سفارت آمریکا در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیرخارجه عراق به تهدید به بستن سفارت آمریکا در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید