وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره قبل حالت انفعال داشت

به گزارش موسیقی با امیر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه تلویزیونی دنیا آرا کارنامه یکساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشریح کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره قبل حالت انفعال داشت

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه تلویزیونی دنیا آرا درباره کارنامه یکساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روالی که حوزه فرهنگ و هنر در دولت قبل پیدا نموده بود، به حالت انفعال در حوزه کنشگری رسیده بود. علت اش آن بود که بدنه اجرایی که در دولت حاکم است با نگاه رسمی نظام و سیاست کلی نظام دارای گسل بود.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: به عنوان مثال، در سیاست های هنری و فراوری آثار نمایشی دولت قبل معتقد به نگاه پسینی و نظارت حداقلی بود. اینکه نباید در حوزه فرهنگ دخالت کرد و جمله معروف جان لاک که در صحبت های رئیس جمهور قبل دیده می شد که می گفت همه را به زور نمی توانیم به بهشت ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت قبل با انبوهی از مجوزهای آثار نمایشی و کتاب روبرو بودیم، گفت: به عنوان مثال، در حوزه فیلم های سینمایی مجوز ها و مجوز اکران داده شده بود. در حال حاضر، عمده فیلم هایی که درگیرش هستیم این است که می بینیم شورای نمایش امضا نموده و مجوز داده است و وزارت دیگر نوشته است که ان شالله اصلاحات انجام خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از این نمونه کارها در حوزه های مختلف کم نداریم، گفت: در نهایت کار مدیریت بعدی با مشکل رو به رو شد. نگاه دولت تازه هم این است که با همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نگاه متعاملانه، مرجع داشته باشد و در کار خود گرایش های جناحی و سیاسی را دخالت نمی دهیم. به هرحال نمی توانیم از موازین قانونی عدول کنیم.

وزیر فرهنگ درباره کارنامه یک سالگی خود گفت: وقتی به کارنامه کاری خود در یک سال گذشته نگاه می کنم، می بینم که از نقطه انفعال و وادادگی که در بعضی از حوزه ها بود، خارج شدیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون وظیفه تنظیم گری و مدیریت اجرایی نظام حکمرانی فرهنگی کشور را انجام می دهد.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: من vod ها و شبکه های نمایش خانگی را به عنوان کار نوآورانه و فرصت می بینم. قبول دارم که بخش عمده ای از بخش نظارتی ما دچار مشکل است و باید اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد. من معتقدم که نباید جلوی تمامی شبکه های نمایش خانگی گرفته گردد.

موسیقی با امیر فرهنگی هنری سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره قبل حالت انفعال داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره قبل حالت انفعال داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید