وزیر گردشگری: عامل انتشار کرونا سفر نیست، ازدحام است

به گزارش موسیقی با امیر، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکذیب اعتراضش به ستاد ملی کرونا درباره سفر نرفتن مردم، ازدحام به ویژه در سیستم حمل و نقل شهری را عامل انتشار کووید-19 دانست و به نوعی از سفر رفتن در شرایط شیوع این ویروس دفاع کرد.

وزیر گردشگری: عامل انتشار کرونا سفر نیست، ازدحام است

به گزارش موسیقی با امیر به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از انتشار اطلاعیه ستاد کرونا درباره پرهیز از سفر در تعطیلات پیش رو گفته بود: در سطح ملی به کرات این موضوع مطرح است که سفر موجب تشدید کرونا می گردد، در صورتی که رعایت نکردن فاصله اجتماعی، ازدحام و استفاده نکردن از ماسک، عامل اصلی شیوع است و سفر کمترین تأثیر را دارد.

وی اینک می گوید: به آن اطلاعیه اعتراض نکردم. اما در دیگر مراکز شهری به ویژه در سیستم حمل و نقل ازدحام عامل اصلی انتشار ویروس بوده است در حالی که ما برای هتل ها و سایر اقامتگاه ها پروتکل های دقیقی با تایید وزارت بهداشت تهیه کردیم که انصافا خوب، دقیق و سختگیرانه رعایت می گردد. آن چه موجب انتشار ویروس است ازدحام و رعایت نکردن و ماسک نزدن است. دوستان در وزارت بهداشت هم به واسطه این که کنترل بهتر داشته باشند فعلا محدودیت در سفر را اعمال نموده اند. اگر این فرایند طولانی گردد برای گردشگری سخت خواهد شد و نمی توان جبران کرد.

وی چندی پیش میزان خسارت واردشده از ویروس کرونا را به صنعت گردشگری 12 هزار میلیاد تومان برآورد و نسبت به ورشکستگی این صنعت ابراز نگرانی نموده بود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به مناسبت هفته دولت با یک برنامه رادیویی گفت وگو می کرد، درباره واکنشی که به اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا داشته است، شرح داد: کرونا ضربه سختی به گردشگری جهان وارد کرد که شامل حال گردشگری ایران هم شد. البته در خردادماه اجازه ای را از ستاد ملی گرفتیم و فعالیت ها را به صورت کامل آغاز کردیم و خوشبختانه گردشگری داخلی آن قدر ظرفیت بالایی داشت که به سرعت جبران کند، اما متاسفانه با اوج دریافت ویروس کرونا محدودیت هایی به ویژه برای جلوگیری از سفر اعمال شد و متاسفانه گردشگری روزگار خوبی ندارد.

مونسان یادآوری کرد که پروتکل ها در اقامتگاه ها سختگیرانه رعایت می گردد و هر اتاقی که مورد پذیرش قرار می گیرد تا 24 ساعت مسافر ندارند و کاملا ضدعفونی می گردد. در هتل ها اتفاق بدی رخ نمی دهد اما در وزارت بهداشت فعلا روی سفر و جابه جا شدن نکته دارند، وگرنه پروتکل هایی که تهیه شده مورد تایید وزارت بهداشت بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تا قبل از کرونا گردشگری در کشور فراگیر شده بود و تحول مالی خوبی درحال وقوع بود و شمار زیادی از جوانان با سرمایه های کوچک وارد این حوزه شده بودند. تعداد بومگردی ها از عدد 2 هزار واحد عبور نموده بود. تبدیل فضاهای تاریخی به هتل - بوتیک که عمدتا با سرمایه جوانان رخ داد نیز بسیار مورد توجه گردشگران خارجی نهاده شد و عدد گردشگران خارجی هم به 8 میلیون نفر رسیده بود.

مونسان با بیان این که امیدواریم فرایند رو به رشد گردشگری را تداوم دهیم، گفت: با تایید وزارت بهداشت و کمیته اجتماعی کشور، شهریورماه گردشگری خارجی و پروازهای خارجی برقرار خواهد شد و تعداد آن ها افزایش می یابد.

  • اعتراض وزیر گردشگری به اطلاعیه سفر ستاد کرونا

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر گردشگری: عامل انتشار کرونا سفر نیست، ازدحام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر گردشگری: عامل انتشار کرونا سفر نیست، ازدحام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید