انواع مدل و رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

به گزارش موسیقی با امیر، رنگ کاغذ دیواری به عنوان یکی از محبوب ترین دیوارپوش های منزل تأثیر زیادی در بزرگتر نشان دادن فضای خانه کوچک شما دارد. خانه های امروزی به علت زندگی شهری و آپارتمان نشینی فضای کمی دارند. اگر در انتخاب رنگ کاغذ دیواری منزل دقت نداشته باشید و از رنگ های اشتباه بهره ببرید، فضای خانه را کوچکتر از حد طبیعی نشان خواهید داد. اولین تأثیر منفی آن روی فکر شماست که احساس افسردگی و خفقان خواهید کرد. ما به شما یاری می کنیم تا به وسیله برترین مدل و رنگ کاغذ دیواری منزل، نه تنها فضای خانه را بزرگتر نشان دهید بلکه تناسب کامل با سبک دکوراسیون منزلتان داشته باشد.

انواع مدل و رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد؟

رنگ و کاغذ دیواری خانه بسیار اهمیت دارند. بعضی اوقات تمام خانه با دیوارپوش کاغذ دیواری و بعضی به صورت ترکیبی با رنگ پوشیده می شوند. در صورتی که نسبت به روانشناسی رنگ ها اطلاعات کامل داشته باشید باید بدانید که کدام رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک شما بهتر هستند.

به طور کلی رنگ های روشنتر کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه مناسبتر هستند. در حالی که رنگ های تیره دقیقا برعکس هستند. در واقع رنگ های روشن به علت بازتاب بهتر نور و جذب بسیار کم، فضای منزل را دلبازتر و روشنتر و خانه کوچک شما را بزرگتر نشان می دهند. رنگ کاغذ دیواری هم باید برهمین اساس انتخاب گردد.

اما دقیقا پذیرایی با چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگتر نشان می دهد؟ برای کل خانه باید از چه رنگ کاغذ دیواری استفاده کنیم تا بزرگتر بودن فضا تلقین گردد؟

رنگ های خنک و سرد (Cool Colors): رنگ های خنک مثل آبی، سبز، ارغوانی و بنفش کمرنگ و خاکستری جزو رنگ های سرد و خنک هستند. با این رنگ ها می توانید بخش های مختلف را دورتر از هم نشان دهید و کاری کنید فضای شما بزرگتر نشان داده گردد. با این رنگ های فضای شما جادارتر نمایش داده می گردد. معمولا از این نوع برای رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک و حمام و سرویس بهداشتی استفاده می نمایند.

حتی می توانید از این رنگ ها آشپزخانه های رو به ضلع غربی خانه و سایر نواحی که بعد از ظهرها گرم هستند بهره ببرید. در نواحی که اقلیم گرم و خشکی دارند و خانه های کوچک است با رنگ خنک و سرد می توانید فضای منزل را بزرگتر نشان دهید و حس بهتری منتقل کنید.

رنگ های روشن: برترین رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی و خانه کوچکف رنگ های روشن هستند. این رنگ ها فضا را دلباز، بزرگ و سقف را بلندتر نشان می دهند. این رنگ ها برای خانه های ضلع شمالی بسیار مناسب است. سعی کنید رنگ روشن براق با سطحی نرم برای منزل کوچک بهره ببرید تا بیشترین مقدار بازتاب نور را داشته باشید. هر چقدر بازتاب نور بیشتر باشد، رنگ کاغذ دیواری فضای منزل را بزرگتر نشان خواهد داد.

کدام رنگ و کاغذ دیواری منزل فضا را بزرگتر نشان می دهد؟

به طور معین چندین رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن منزل بیشتر از همه استفاده می شوند:

آبی: رنگ آبی مخصوصا از نوع دریایی (Navy Blue) تأثیر زیادی در برزرگتر نشان دادن فضای منزل و هم القای حس آرامش دارد.

بژ: رنگ بژ برای کسانی که دوست ندارند خانه ای با رنگ خیلی روشن یا تیره داشته باشند و در عین حال در پی رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن فضای منزل هستند کاملا مناسب است.

سفید روشن: سفید روشن مثل سفید صدفی یا سفید خنثی در هر خانه ای باعث بزرگتر نشان دادن فضای منزل می گردد. اگر چنین خانه ای نورگیری خوبی داشته باشد تأثیر آن چند برابر خواهد شد. این رنگ مناسب برای تمامی سبک های دکوراسیون داخلی منزل از مدرن گرفته تا کلاسیک و امروزی مناسب است.

طوسی روشن: کسانی که دوست ندارند کل سطوح دیوارها سفید رنگ باشد ولی در عین حال به رنگ رنگ و کاغذی دیواری منزل با رنگ شاد برای بزرگتر شدن فضای منزل هستند، طوسی روشن فوق العاده اثرگذار است.

صورتی سرخ گونه: این نوع رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک دخترانه محشر است. این نوع رنگ نه تنها حس و انرژی بالایی منتقل می نماید بلکه در طول روشنایی روز هم تأثیر فوق العاده ای بر دکوراسیون داخلی منزل خواهد گذاشت.

مدل های کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن خانه

علاوه بر تأثیر رنگ کاغذ دیواری در بزرگتر یا کوچکتر شدن فضای منزل، نوع مدل آنها هم تأثیر بالایی دارند. در ادامه به انواع مدل کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن اتاق کوچک و پذیرایی اشاره خواهیم کرد:

طرح های هندسی: مدل های کاغذ دیواری که علاوه بر تناژهای مختلف رنگی از یکسری طرح های هندسی تکراری ساخته شده اند یاری می نمایند تا فضای اتاق و پذیرایی کوچک منزل بزرگتر جلوه نمایند. باید طرحی انتخاب کنید که چشم بیننده از نگاه کردن به آن خسته یا سردرگم نگردد. طرح های هندسی که چشم بیننده را روی یک نقطه خاص متمرکز نمی نماید و طرح دنباله دار دارند بسیار مناسب خواهند بود.

طرح های عمودی: مدل هایی از کاغذ دیواری که از خطوط نازک و عمودی ساخته شده اند برای بزرگتر نشان دادن نشیمن و پذیرایی بسیار مناسب هستند.

طرح های سه بعدی: طرح های سه بعدی به علت اینکه جذابیت بصری بالایی دارند و فکر را گول می زنند برای بزرگتر نشان دادن دکوراسیون داخلی منزل بسیار مناسب هستند. رنگ کاغذ دیواری در این مدل ها تنوع کمی دارد پس سعی کنید از رنگ های گفته شده انتخاب کنید.

کاغذ دیواری با تابلوهای هنری: دیوار خانه هایی که بر روی مدل های مختلف کاغذ دیواری آن، تابلوهای هنری بزرگ نصب شده خود بخود فضای منزل را بزرگتر نشان می دهند.

طرح های گلدار بزرگ: اگر تصمیم دارید برای کاغذ دیواری مدل های گلدار انتخاب کنید، سایز گل ها باید بزرگ باشد. رنگ کاغذ دیواری در این شرایط با رنگ گل ها معین می گردد و رنگ های پاستیلی و نمونه های گفته شده گزینه های خوبی هستند. مدل های گل درشت کاغذ دیواری فضای منزل را بزرگتر نشان می دهند.

در انتخاب رنگ کاغذ دیواری و مدل آن برای بزرگتر نشان دادن فضای منزل باید به این نکات توجه داشته باشید. شما هم می توانید با این ایده ها خانه کوچک خود را بزرگتر نشان دهید.

منبع: اتاق

به "انواع مدل و رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل و رنگ کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید