بریس آرتروز زانو: استفاده از ارتز برای کاهش درد ساییدگی زانو

به گزارش موسیقی با امیر، آرتروز زانو یک بیماری تحلیلی یا دیژنراتیو شایع است که 10 درصد از مردان و 13 درصد از زنان بالای 60 سال به آن مبتلا می شوند. در ادامه با این بیماری و انواع زانوبندهای طبی مخصوص آرتروز و مزایای استفاده از بریس آرتروز زانو آشنا خواهید شد.

بریس آرتروز زانو: استفاده از ارتز برای کاهش درد ساییدگی زانو آرتروز زانو یک بیماری تحلیلی یا دیژنراتیو شایع است که 10 درصد از مردان و 13 درصد از زنان بالای 60 سال به آن مبتلا می شوند. این بیماری باعث ناتوانی در انجام فعالیت های مورد علاقه شما می گردد. از آنجا که ورزش درمانی یکی از برترین روش های درمانی برای این بیماری است، انجام این حرکات ورزشی بسیار لازم است. برترین بریس یا زانوبند طبی به شما در انجام راحت تر و مطمئن تر حرکات ورزشی با درد کمتر یاری می نماید.
بریس برای کاهش درد و قوی کردن زانوی بیماران مبتلا به آرتروز

در برهه ای از زندگی، زانوهای شما پایدار بوده و به راحتی می توانستید آنها را خم و صاف کنید تا بتوانید بدوید، پرش کنید و بالا بروید. به مرور زمان، این مفصل از این ضربات آسیب دیده و به آرتروز مبتلا می گردد.

به گفته متخصصین کلینیک درمان زانو درد امید آرتروز همچون بیماری خارپاشنه یک بیماری رایج است که در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. علائم شایع ابتلا به این بیماری عبارتند از درد و بی ثباتی مفصل و کاهش انعطاف پذیری زانو. غضروفی که معمولاً به عنوان ضربه گیر برای این مفصل عمل می نماید به مرور زمان در یک طرف زانو از بین رفته یا آسیب می بیند و باعث بروز این عارضه می گردد. با پیشروی آسیب دیدگی، این ناهنجاری تشدید می گردد. زانوی بند طبی می تواند فشار از روی بخشی از مفصل مبتلا به آرتروز که بیشتر آسیب دیده است برداشته و به کاهش درد یاری نماید. اگر احساس می کنید زانوی شما در هنگامی که وزن شما روی آن قرار گرفته است به علت درد خم می گردد، استفاده از یک بریس آرتروز زانو می تواند به شما یاری کند تا مطمئن تر بایستید و راه بروید.

انواع زانوبندهای طبی برای درد ناشی از ابتلا به آرتروززانوبندهای طبی مخصوص آرتروز انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها عبارتند از:

- زانوبندهای (روکش های) ساده زانو

- بریس های پیشرفته و روکش های فشرده ساز

- بریس های کاهنده بار از روی زانو برای موارد شدیدتر

زانوبندهای ساده زانو
زانوبندهای طبی زانو مخصوص آرتروز معمولاً برای بیمارانی توصیه می گردد که درد خفیف زانوی آنها در هنگام انجام فعالیت ها تشدید می گردد. این زانوبندها، ساپورت­های زانو هستند که در بیشتر داروخانه ها دیده می شوند. این زانوبندهای طبی ارزان بوده، به راحتی قابل استفاده هستند و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. بیماران معمولاً فقط در هنگام انجام فعالیت از این زانوبندها استفاده می نمایند. این زانوبندها تا حدودی زانو را نگه داشته و باعث کاهش درد و تورم آنها می شوند. تنگ بودن آنها هم باعث گرم شدن مفصل زانو می گردد.

زانوبندهای پیشرفته و روکش های فشرده سازبریس های نگهدارنده پیشرفته هم به طور مشابه، زانو را ثابت و فشرده نگه می دارند. این زانوبندها معمولاً سفارشی تر هستند البته نوارهای بلندتری دارند که از طریق آنها بهتر می توان زانوبندها را تنظیم کرد. این زانوبندها معمولاً در هنگام ورزش کردن برای افراد مبتلا به درد آرتروز خفیف تا میانه به کار برده می شوند.

هر دو نوع این زانوبندها مخصوص آرتروز بوده و می توانند روی کشکک زانو را بپوشانند یا روی آن را نگیرند که به محل درد بستگی دارد.

زانوبندهای کاهنده بار بریس های کاهنده بار مخصوص آرتروز پیشرفته ترین نوع بریس های نگهدارنده هستند و معمولاً برای افرادی که درد میانه تا شدیدی دارند به کار برده می شوند.

بریس های کاهنده بار به طور خاص برای کاهش وزن از روی بخشی از زانو که به علت ابتلا به آرتروز آسیب دیده است استفاده می شوند و زاویه مفصل زانو را تغییر می دهند. بست های مخصوص این بریس ها وزن را روی قسمت های دیگر زانو بازتوزیع می نمایند. بریس های کاهنده بار انواع متفاوتی دارند و برای مبتلایان به آرتروز خفیف، میانه و شدید مناسب هستند اما بهتر است از آنها در زمانی که یک طرف زانو آسیب دیده است استفاده گردد.

مزایای استفاده از بریس آرتروز زانوبریس های زانو برای آرتروز نباید اولین اقدام درمانی برای این بیماری باشد اما می توانند علائم ابتلا به آرتروز را به خصوص در هنگام ورزش و کاهش وزن کاهش دهند. مهم ترین مزیت این زانوبندهای طبی برای علائم آرتروز شامل موارد زیر می گردد:

کاهش درد و التهاب زانوبندهای طبی یک روش غیر تهاجمی برای کاهش درد و بازگشت به فعالیت های مورد علاقه شما است. روش کاهش درد از طریق این زانوبندها به نوع بریس انتخابی شما بستگی دارد. زانوبندهای ابتدایی برای آرتروز خفیف حالت ضربه گیری داشته و مفصل زانوی شما را گرم نگه می دارند. زانوبندهای کاهنده بار برای موارد شدید که به طور خلاصه شرح داده شدند، به طور کامل وزن وارده بر مفصل زانو را بازتوزیع می نمایند. این زانوبندها فشار را از روی یک قسمت برداشته و در قسمت های دیگر زانو توزیع می نمایند.

خاصیت نگهدارندگی و آرامش ذهنی بسیاری از بیماران علاوه بر کاهش چشمگیر درد بر این باورند که استفاده از زانوبندهای طبی باعث آرامش ذهنی آنها هم می گردد. اگر شما فرد فعالی باشید، بریس های زانو به ضربه گیری زانو یاری کرده و آن را ثابت نگه می دارند اما بعضی از افراد هم خاطرنشان می نمایند که استفاده از این زانوبندها باعث می گردد که آنها با زانو راحت تر بوده و در خصوص فشار وارده بر آن توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر ورزش کردن ورزش و فعالیت مضاعف، بیشترین اقداماتی هستند که برای درمان درد آرتروز تجویز می شوند. هر چه بیشتر ورزش کنید، درد شما بیشتر کاهش یافته و کیفیت زندگی شما بهتر می گردد.

بریس زانوی مخصوص آرتروز به شما یاری می نماید که بیشتر ورزش کنید زیرا درد را کاهش داده و اطمینان و ثبات مورد احتیاج در هنگام ورزش کردن را برای شما فراهم می سازد.

کمتر دارو مصرف کنید

اگر شما به علت استفاده از زانوبندهای طبی فعال تر هستید، درد شما بیشتر تسکین یافته و احتیاج شما به مصرف دارو را کاهش می دهد.

به تأخیر انداختن عمل جراحیمتخصصین کلینیک پا امید بر این باورند که استفاده از زانوبندهای طبی برای آرتروزهای میانه تا شدید باعث به تعویق افتادن انجام عمل جراحی و حتی باعث عدم احتیاج به انجام عمل جراحی می گردد.

از آنجا که استفاده از زانوبند طبی یک روش غیر تهاجمی است شما می توانید (و باید) آن را در کنار روش های دیگر درمانی بهره ببرید. ورزش، کاهش وزن، مصرف مکمل های گلوکوزامین و فیزیوتراپی از اقدامات ضروری برای مدیریت درد ناشی از آرتروز محسوب می شوند. به هر حال، اگر شما از درد شدید رنج می برید از زانوبند بهره ببرید و در صورت احتیاج برای برطرف کامل درد، تزریق های زانو را انجام دهید. در ویدیوی زیر نحوه تزریق در زانو شرح داده شده است.

کدام نوع بریس برای آرتروز زانو مناسب تر است؟بر اساس آنالیز زانوبندهای طبی مخصوص آرتروز و توصیفات بیمار، یک فهرست از مناسب ترین بریس ها برای زانو در اینجا ارائه می گردد. در این فهرست، تمرکز بر بریس های مناسب برای دردهای خفیف تا میانه است. اگر شما از درد شدیدتر رنج می برید، پزشک پیشنهاد مضاعفی برای استفاده بریس های کاهنده بار سفارشی ساز برای شما خواهد داشت. همواره قبل از استفاده از زانوبندهای طبی برای اطمینان از صحت انتخاب بریس مورد نظر با پزشک خود مشورت کنید.

زانوبندهای فشرده ساز بسیار منعطف برای ورزشکاران - شکل: زانوبندهای فشرده ساز با اجزای قابل تنظیم، با کشکک زانوی بسته

- مناسب برای: بیماریان مبتلا به آرتروز خفیف که به نگهدارنده قوی در هنگام انجام تمرینات ورزشی احتیاج دارند. این بریس ها کاملاً قابل تنظیم هستند و در 3 سایز و دو سطح فشرده سازی میانه و زیاد ساخته شده اند.

اگر شما به علت درد کشکک زانو به مدلی که کشکک زانوی آن باز است احتیاج ندارید، این زانوبندهای فشرده ساز یکی از برترین گزینه ها برای آرتروز خفیف تا میانه هستند. این زانوبندهای زیبا و راحت را می توان در هنگام انجام فعالیت ها به راحتی روی پا بالا کشید بدون این که بلغزند، لیز بخورند یا روی هم لوله شوند.

زانوبندهای فشرده ساز انکلهو- شکل: بزرگ تر بودن میزان و فشرده سازی در قسمت بالا با کشکک زانوی بسته

- مناسب برای: بیماران مبتلا به درد خفیف ناشی از ابتلا به آرتروز یا آسیب دیدگی. این نوع زانوبند گزینه مناسبی برای زانوهای بزرگ تر بوده و سایز خیلی بزرگ آن تا 24.5 اینچ (60 سانتی متر) قابل تهیه است.

بریس های نگهدارنده زانوی کنتیک- شکل: نگهدارنده پیشرفته و قابل تنظیم زانو با کشکک زانوی باز

- مناسب برای: بیمارانی که در پی بریس های ارزان برای یاری به کاهش درد ناشی از آرتروز در هنگام ورزش کردن هستند.

تثبیت نماینده زانوی براکو

- شکل: زانوبند نگهدارنده با کشکک زانوی باز و دارای نوارهای قابل تنظیم

- مناسب برای: بیمارانی که به بریس های ارزان برای کاهش درد ناشی از ابتلا به آرتروز زانو در هنگام ورزش کردن احتیاج دارند.

زانوبندهای نگهدارنده وینزون

- شکل: زانوبندهای نگهدارنده زانوی پیشرفته با کشکک زانوی باز

- مناسب برای: بیمارانی که احتیاج به زانوبندهای بزرگ مخصوص آرتروز دارند. این زانوبندها تا میزان 21.7 اینچ دور زانو را می گیرند. این نوع زانوبندها در هنگام ورزش کردن و انجام هرگونه فعالیتی زانو را نگه داشته و به راحتی می توان این بریس های غیر حجیم را پوشید.

زانوبندهای ماکس سلف مخصوص درد آرتروز- شکل: دارای نوارهای اطراف، قابل تنظیم و با کشکک زانوی باز

- مناسب برای: بیمارانی که احتیاج به یک زانوبند طبی سبک دراند و می خواهند از آنها در هنگام ورزش کردن استفاده نمایند.

زانوبندهای تک ویر پرو
- شکل: زانوبندهای قابلت تنظیم سبک با کشکک زانوی باز

- مناسب برای بیمارانی که احتیاج به زانوبندهای نگهدارنده قوی با کشکک زانوی باز دارند.

این زانوبندها جایگزین نوارهای ولکرو هستند و 4 فنر تثبیت نماینده دارند که همه اطراف زانو را به طور یکنواخت ثابت نگه می دارد. این سطح از نگهدارندگی باعث می گردد که زانو در هنگام راه رفتن و ایستادن پایدار بماند. این نوع بریس های از مواد مخصوص ضد رطوبت نئوپرین ساخته شده و باعث می شوند که زانو خشک تر از قسمت های دیگر به جای مانده و در طول روز لیز نخورده و روی هم لوله نمی شوند. این نوع بریس ها بعلاوه برای بیمارانی که احتیاج به بریس های بزرگ تر مخصوص آرتروز زانو دارند مناسب است و تا حدود 24 اینچ اطراف زانو را می گیرد.

زانوبندهای لولایی مدیزد- شکل: دارای دو لولای فلزی با نوارهای خودتنظیمی و کشکک زانوی باز

- مناسب برای: اگر شما از زانو درد میانه رنج می برید، این بریس ها زانوهای شما را با یاری دو لولای فلزی به طور مضاعف از دو طرف ثابت نگه می دارد. بیماران می توانید نوارها را بر اساس سایز خود تنظیم کرده یا از نوارهای خودتنظیمی بالا و پایین زانوبند برای این کار استفاده نمایند.

زانوبند با دو لولای دیسگی مک دیوید- شکل: دارای دو لولای دیسکی با روکش نئوپیرین ضخیم

- مناسب برای: بیماران مبتلا به زانو درد میانه که احتیاج به تثبیت زانوی خود در هنگام ورزش کردن دارند. این نوع بریس ها لولاهای نگهدارنده ای دارند که از کشش بیش از حد جلوگیری کرده و با گیره های قابل تنظیمی که دارند می توان آنها را تنظیم کرده و بعلاوه روکش های حفظ نماینده حرارت دارند.

زانوبندهای کاهنده بار روزانه دانجویز او آ

- شکل: زانوبند کاهنده بار سبک و خوش فرم

- مناسب برای: افرادی از درد ناشی از آرتروز زانو در حد میانه تا شدید رنج می برند و به یاری این بریس می توانند بار را از روی زانوهای خود بردارند. این زانوبندها تا ساز XXXL موجود هستند.

بریس آرتروز زانو را چگونه انتخاب کنیم؟این 10 نوع بریس گزینه های ارزان برای یاری به کاهش دردهای خفیف تا میانه ناشی از ابتلا به آرتروز هستند. این که کدام نوع را انتخاب کنید یا کدام یک مناسب شما هستند به عوامل زیر بستگی دارد:

- هزینه

- سایز و میزان

- محل درد

- شدت آرتروز

اگر شما به آرتروز شدید مبتلا هستید، احتمالاً می توانید از بریس های سفارشی بهره ببرید. در خصوص این گزینه ها با پزشک خود صحبت کنید. این نوع بریس ها گران تر هستند اما اگر شما به آرتروز شدید مبتلا هستید که مانع انجام فعالیت های لذت بخش برای شما شده است استفاده از آنها می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

همواره قبل از استفاده از هر زانوبند طبی جدیدی با پزشک خود مشورت کنید زیرا استفاده از بعضی از آنها ممکن است درد شما را تشدید کند. حتی برترین نوع بریس های مخصوص آرتروز زانو هم اگر به درستی و برای شرایط و نوع درد شما مناسب نباشند جواب نمی دهند.

قبل از استفاده از زانوبندهای طبی مخصوص آرتروز با این که استفاده از زانوبندهای طبی یک روش غیر تهاجمی برای مدیریت درد است اما باید در استفاده از آنها محتاط بود. همان طور که پزشکان بیان می دارند استفاده از این زانوبندها نباید تنها اقدام درمانی شما در برابر درد باشد.

استفاده از زانوبندهای طبی حداقل کاری است که می توان برای پیشگیری از آسیب دیدگی زانو و بهبود آن پس از جراحات انجام داد. تقویت و انعطاف پذیری بسیار مهم تر هستند. شما باید بر کشش عضلات اطراف زانو، تقویت پاها و بهبودی روش های دیگر تمرکز کنید. شدت فعالیت ها یا برنامه های آموزشی خود را به تدریج تغییر دهید تا فشار وارده بر زانوی شما کاهش یابد. برای دریافت برترین برنامه تمرینی که مناسب شرایط شما باشد با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از زانوبندهای طبی به بعضی افراد بیش از سایرین یاری می نماید. در صورتی که احساس می کنید استفاده از زانوبندهای طبی به شما یاری می نماید می توانید از آنها بهره ببرید اما اجازه ندهید که بریس برای شما مانند عصای زیر بغل شده و به آن وابسته شوید.

به همین ترتیب، اقدامات درمانی شما برای آرتروز زانو محدود به استفاده از بریس نمی گردد. زمانی که توانستید فعالیت های روزمره خود را انجام دهید می توانید تزریق های زانو، اقدامات فیزیوتراپی یا روش های درمانی مکمل دیگر را برای کاهش درد انجام دهید. با یاری پزشک می توانید به زندگی مورد علاقه خود بازگردید. فقط یک متخصص درد برای یاری به تشخیص درد، گفتگو برای انتخاب زانوبند طبی مناسب برای آرتروز و شرح روش های دیگر درمانی برای بیماری شما آموزش دیده و شایستگی های لازم را دارد.

منبع: راسخون

به "بریس آرتروز زانو: استفاده از ارتز برای کاهش درد ساییدگی زانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریس آرتروز زانو: استفاده از ارتز برای کاهش درد ساییدگی زانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید