ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی احکام قانون برنامه ششم در حوزه سلامت

به گزارش موسیقی با امیر، علی خانی گفت: در طول اجرای برنامه­ های هر ساله با یاری معاونت­ ها، واحدهای تخصصی و سازمان ­های تابعه، گزارش عملکرد تحلیلی از شرایط اجرای برنامه ­های حوزه سلامت تهیه و به مراجع ذی ربط ارائه می گردد.

ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی احکام قانون برنامه ششم در حوزه سلامت

علی خانی ضمن اشاره به ماده 121 قانون برنامه ششم مالی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد: به منظور اجرایی کردن جداول کمی و احکام این قانون و نظارت بر اجرای برنامه، دستگاه­ های اجرایی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف هستند گزارش های نظارتی سالانه قانون برنامه ششم را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

وی در ادامه، گزارشات ارائه شده به مجلس شورای اسلامی را گزارش چگونگی تحقق اهداف کمی مندرج در جداول این قانون و احکام برنامه های بخشی و فرابخشی، به همراه لوایح بودجه سنواتی عنوان نمود.

علی خانی با اشاره به وظیفه پایش و نظارت بر تحقق اسناد بالادستی و برنامه ­های توسعه ­ای دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی، گفت: در طول اجرای برنامه­ های توسعه هر ساله با یاری معاونت­ ها، واحد های تخصصی و سازمان ­های تابعه، گزارش عملکرد تحلیلی از شرایط اجرای برنامه ­های حوزه سلامت تهیه و به مراجع ذی ربط ارائه می گردد.

وی بعلاوه گفت: در مجموع از 43 حکم در قانون برنامه ششم که به طور مستقیم متولی آن وزارت بهداشت بوده، 65 درصد از احکام (28 حکم) دارای تحقق 75 تا 100 درصدی، 16.4 درصد از احکام (7 حکم) دارای تحقق 25 تا 75 درصدی و 18.6درصد از احکام (8 حکم) دارای تحقق صفر تا 25 درصد بوده اند که احتیاج است با اصلاحاتی در برنامه هفتم نیز تداوم یابند.

رئیس گروه پایش و نظارت راهبردی دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی در خاتمه اظهار کرد: احکام مرتبط با حوزه سلامت در برنامه ششم در قالب سه موضوع سلامت و ارتقای کیفیت زندگی، آموزش (آموزش عالی) و بیمه سلامت (رفاه و تامین اجتماعی) دسته ­بندی شده اند که در این میان بیشترین تعداد احکام، مرتبط با موضوع سلامت و ارتقای کیفیت زندگی (61 حکم)، پس از آن آموزش (آموزش عالی) با 30 حکم و بیمه سلامت با 12 حکم واقع شده است که بر اساس آسیب­ شناسی ­های اجرا شده از میان 106 حکم مرتبط با حوزه سلامت تنها 16 حکم محقق نشده و در دست اقدام هستند.

موسیقی با امیر علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی احکام قانون برنامه ششم در حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی احکام قانون برنامه ششم در حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید