طبس به اسم دومین ژئو پارک ایران معرفی می گردد

به گزارش موسیقی با امیر، علیرضا شهیدی روز چهارشنبه درمراسم رونمایی از مستند رخساره زمین، قشم جزیره پدیده ها در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اضافه کرد:

طبس به اسم دومین ژئو پارک ایران معرفی می گردد

شبکه ژئوپارک جهانی پشتیبانی یونسکو در سال 2004 میلادی شکل گرفت، یونسکو تعریف روشنی از ژئو پارک ها برای خود دارند، یعنی گستره ای با مرزهای آشکار دربرگیرنده چند پدیده زمین شناختی کمیاب و برجسته.

به گفته وی جزیره قشم در ایران از این شاخص ها برای کسب نام ژئوپارک برخوردار است و توانسته درفهرست یونسکو جای گیرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه خود یک زمین شناس هست، اضافه نمود: من شناخت خوبی نسبت به جزیره قشم دارم،پدیده ها و ژئوسایت هایی که در این مستند بدان پرداخته شد در نوع خود خارق العاده هستند.

وی یادآور شد: سازمان زمین شناسی می تواند بعضی ازمناطق ایران که رخساره های منحصر به فرد دارد را جهت ساخت مستند معرفی خواهد نمود.

سید رضا هاشمی مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه هم در این برنامه بیان نمود: تمام کارهای اجرا شده برای توسعه است تا بتوان به ارزش های مالی اضافه نمود.

وی گفت: کلیدی ترین مفهموم در عرصه سیاست خارجی منافع ملی است، البته این مفهوم باید تعریف واحد در بین مسئولان و مردم داشته باشد.

هاشمی بیان نمود: در کشور ما تعریف واحدی از گردشگری وجود ندارد. این مفهوم بین مدیران فرق دارد و تا زمانی که تعریف یکسان نباشد نمی توان شاهد توسعه مالی در این حوزه بود.

وی اضافه نمود: باید استراتژی نگهداری از جزیره قشم و بعلاوه اقداماتی برای توسعه گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

مستند قشم ، جزیره پدیده ها به اسم چهارمین مستنداز مجموعه رخساره زمین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است .

ایرنا

منبع: گردشبان

به "طبس به اسم دومین ژئو پارک ایران معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبس به اسم دومین ژئو پارک ایران معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید