تازه ترین ها از اکسپوی دبی، نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

به گزارش موسیقی با امیر به امارات، نمایشگاه اکسپو که از اول اکتبر 2021 شروع شده و تا 31 مارس 2022 ادامه دارد، بزرگ ترین رویداد جهانی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های کشورها و گردهمایی برای به اشتراک گذاری ایده ها محسوب می گردد.

تازه ترین ها از اکسپوی دبی، نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

این نمایشگاه که سال جاری به میزبانی کشور امارات در شهر دبی برگزار شده است به 3 محور فرصت، تحرک و پایداری نگاه ویژه داشته و نزدیک به 200 کشور با توجه به این محورها، توانایی ها، برنامه ها و اهداف میان مدت و بلندمدت خود را در قالب پاویون های ملی در معرض دید همگان قرار دادند.

در این رویداد که کشورها را برای ساخت آینده ای بهتر دورهم جمع نموده است، فرصتی برای یادگیری، شکل گیری ایده های خلاقانه و راهکارهای نوآورانه فراهم شده است و کشورها می توانند نقاط قوت خود در زمینه های همانند فناوری، نوآوری و معماری را به تصویر بکشند.

در اکسپوی دبی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در کنار نمایش فرهنگ و فناوری و معماری بر نقشی که در پیشرفت های آینده بشریت و سیاره زمین دارند تاکید ویژه ای داشتند.

امارات اولین کشور در خاورمیانه محسوب می گردد که طی 150 سال عمر اکسپو میزبان این رویداد دنیای شده و در این نمایشگاه با تاکید بر شعارهایی از جمله نوآوری، فرهنگ و معماری از ربات های خدماتی، ماشین های هیدروژنی، پنل های خورشیدی و غیره استفاده نموده است.

در همین حال بزرگترین صفحه پروژکتور 360 درجه ای دنیا در اکسپوی دبی به نمایش گذاشته شده است.

در این رویداد کشورهای مختلف راهکارها و ایده های نوآورانه خود را در مورد شهرهای هوشمند، هوش مصنوعی، رباتیک، ارتباط دیجیتالی، اکتشاف، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، تغییرات اقلیم و تنوع زیستی و مدیریت منابع به تصویر کشیده اند.

برج موبیلیتی در نمایشگاه اکسپو یکی از سازه های منحصر به فرد به لحاظ زیبایی و عملکرد است که با موضوع تحرک پذیری، توسعه پایدار و خلق فرصت برای آینده به نمایش درآمده است. این پروژه که به وسیله کشور امارات در اکسپوی 2020 دبی ایجاد شده به موضوع اتصال، حرکت و پرورش فکر با نگاهی به آینده نگاه ویژه دارد و شعار ایجاد بستری برای تقویت خلاقیت، نوآوری و همکاری در سطح دنیای را ترویج می نماید.

برج موبیلیتی از جمله نمادهای اصلی اکسپوی دبی محسوب می گردد که در آن بزرگترین آسانسور مسافری دنیا به صورت مثلثی تعبیه شده است.

این پاویون که محل تلاقی دنیای فیزیکی و دیجیتال محسوب می گردد با شعار ارتباط فکر ها و خلق آینده روایتی از آینده را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد که در آن تمامی ایده ها، اطلاعات و کالاها به سرعت به اشتراک گذاشته می گردد و با تحرک، بشر به شهر هوشمند پا می گذارد.

در تصویرسازی های این برج از اولین سفر انسان تا سفرهایی فراتر از زمین تداعی می گردد.

در این رویداد کشور ژاپن که میزبان اکسپوی 2025 است با تاکید بر برنامه های کلان و متنوع برای این میزبانی، تجربیات کشور خود را در بخش های مختلفی از جمله فرهنگ، اقتصاد، پزشکی و تکنولوژی روایت می نماید و با روش های خلاقانه در بکارگیری ابزارهای مالتی مدیا، در سفر به آینده از فضا و دیتا بررسی می گوید.

آلمان در این نمایشگاه در کنار ارائه تجربه ای از گذشته خود در توسعه صنعتی، تلاشش برای به نمایش گذاشتن برنامه های خود در مورد توسعه پایدار و استفاده از انرژی های تنوپذیر است.

هند در این نمایشگاه بر شعار تحرک تاکید دارد و با ادغام فناوری و فرهنگ و به کارگیری جذابیت های بصری سعی در جذب مخاطب داشته است.

این کشور توانمندی های خود در مورد تکنولوژی های مختلفی از جمله بیوتکنولوژی، شیمی و فضا را به نمایش گذاشته است و از هندوستانی نو برای آینده صحبت می نماید.

روسیه با شعار فکر خلاق و راهنمایی آینده در اکسپوی دبی حاضر شده است.

این کشور درک عملکرد مغز را به تصویر کشیده است تا این مفهوم را تبیین کند که با به کارگیری هوش انسان، شاهد پیشرفت های غیرقابل توقف و توسعه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تازه ترین ها از اکسپوی دبی، نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین ها از اکسپوی دبی، نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید