تحلیل تریلر دکتر استرنج 2؛ 26 نکته و راز از داستان

به گزارش موسیقی با امیر، تریلر دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی جزئیات هیجان انگیزی درباره داستان و شخصیت های فیلم را فاش می کند. مضمون چندجهانی در دنیای سینمایی مارول رفته رفته برجسته تر می شود و دنباله دکتر استرنج بار دیگر این مفهوم را در راس کار قرار می دهد و فرایند داستان نسخه قبلی خود، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و هم چنین سریال های دنیای سینمایی مارول در دیزنی پلاس را دنبال می کند..

تحلیل تریلر دکتر استرنج 2؛ 26 نکته و راز از داستان

این تریلر نه تنها نشان از حضور هیولاها و نسخه های مختلف دکتر استرنج دارد، بلکه حضور حداقل یک چهره آشنای دیگر از باقی فیلم های مارول را نیز تایید می کند.

دکتر استرنج در اولین فیلم اختصاصی خود تبدیل به یک جادوگر شد و در فیلم های انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتقام جویان: بازی خاتمهی جایگاه خود را به عنوان استاد هنرهای عرفانی تثبیت کرد و در نبردهای انتقام جویان در برابر تانوس مهره ای ارزشمند بود. استرنج در این فیلم با بزرگ ترین چالش خود روبه رو خواهد شد، زیرا پیامدهای طلسم راهی به خانه نیست، موجودیت او و دیگران را بار دیگر در معرض خطر قرار می دهد. با این حال، دکتر استرنج تنها نخواهد بود.

واندا ماکسیموف که اکنون اسکارلت ویچ است، به دکتر استرنج و ونگ ملحق می گردد و خط داستانی دلخراشش در وانداویژن را ادامه می دهد. دکتر استرنج 2 هم چنین اولین تجربه حضور آمریکا چاوز در دنیای سینمایی مارول خواهد بود که یکی از ابرقهرمانان کمیک های مارول است و از یک دنیا دیگر می آید. با توجه به پرداختن دوباره به مفهوم چنددنیای، جای تعجب نیست که یک نسخه دیگر از دکتر استرنج معروف به مدافع استرنج، در این فیلم ، به نسخه اصلی کمک کند.

26. کابوس دکتر استرنج

تریلر دکتر استرنج 2 با تصویری از استیون استرنج با بازی بندیکت کامبربچ شروع می گردد که درباره یک کابوس تکراری صحبت می کند که در آن، خرابه های سنکتوم سنکتروم را می بیند که دورتادور آن پر از اسکلت شده است. گفته می گردد این فیلم اولین اثر دنیای سینمایی مارول در ژانر ترسناک است و سم ریمی نیز بار دیگر به اقتباسات ابرقهرمانی بازمی گردد. ریمی به خاطر سه گانه فوق العاده مرد عنکبوتی در میان طرفداران مارول مشهور است و هم چنین آثار تحسین شده ای در ژانر ترسناک مانند فیلم های محبوب مرده شریر را در کارنامه خود دارد. این تصاویر احتمالا بینشی از آن کابوس هستند.

25. سقوط کامار تاج در دکتر استرنج 2

در سراسر تریلر دکتر استرنج 2 تصاویری از قلمرو جادویی کامار تاج را می بینیم که ظاهرا مورد حمله یک نیروی شرور قرار گرفته است. در قسمتی از تصاویر، یک ابر سیاه بر معبد اساتید عرفان ظاهر می گردد و متاسفانه به نظر می رسد که جنگ بر وفق مراد جادوگران پیش نمی رود و انفجار شدیدی در آن جا رخ می دهد.

24. نگاهی به قدرت های آمریکا چاوز

اولین تصویر از قهرمان تازه مارول، آمریکا چاوز، قدرت های چندوجهی او را به شکل درگاهی ستاره مانند که در تار و پود کیهان و پشت سر او باز شده است، نشان می دهد و دست و پای او به چیزی که در نگاه اول مانند طلسم کریسمون دکتر استرنج به نظر می رسد متصل است اما با بررسی دقیق تر متوجه می شویم که این بندها متعلق به یک شیطان مرموز هستند.

23. آمریکا چاوز در برابر هیولایی از چنددنیای

یک هیولا در اوایل تریلر دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی، آمریکا چاوز را در بند می اندازد اما به نظر می رسد همه این ها در کابوس استیون استرنج اتفاق می افتند. ریشه های آمریکا چاوز در دکتر استرنج 2 هنوز معین نیست اما این قهرمان به وضوح قدرت های خاص خود را دارد و به نظر می رسد که در حال حاضر به تنهایی در حال ماجراجویی در چنددنیای است. چاوز در بقیه صحنه های تریلر هم دیده می گردد و قدرت فوق العاده اش را همان طور که در کمیک ها دیده ایم به نمایش می گذارد. او دارای قدرت پرواز، دوامی بالا و قابلیت سفر بین بعدی است و ژوچیتل گومز نقش او را بازی می کند.

22. رونمایی از مدافع استرنج در چنددنیای دیوانگی

نسخه تازه دکتر استرنج ، مدافع استرنج در صحنه ای کوتاه و در یک چشم بر هم زدن، به داخل یکی از درگاه های آمریکا چاوز کشیده می گردد. به نظر می رسد این شخصیت با لباسی تازه و خطوط سفید متمایز بر روی موهایش، نسخه دیگر استیون استرنج در چنددنیای باشد. زخم روی پیشانی او نشان می دهد که او نیز در حال مبارزه با هیولایی است که چاوز را در بند می اندازد. تبلیغات تلویزیونی دکتر استرنج 2 دارای تصویر واضح تری این از این کاراکتر هستند.

21. عواقب راهی به خانه نیست

این تریلر نشان می دهد که اشتباه استرنج علی رغم اصلاح تار و پود هستی از طریق او در راهی به خانه نیست هنوز تاثیری ماندگار بر چنددنیای دارد. شرورانی که هویت مخفی مرد عنکبوتی را می شناختند و همچنین سایر نسخه های پیتر پارکر به جریان اصلی دنیای سینمایی مارول کشیده شدند اما احتمالا خطرات و تهدیدات دیگری نیز از شکاف های چنددنیای عبور نموده باشند. آسیبی که گرین گابلین به ماکینا دی کاداوس (وسیله مکعبی شکل جادویی) دکتر استرنج وارد کرد، ممکن است به چنددنیای نیز لطمه بزند.

20. ونگ در دکتر استرنج 2 مورد ضرب و شتم قرار می گیرد

اولین تصویر از جادوگر عالی رتبه تازه، بندیکت ونگ، او را با صورتی کبود و ورم نموده نشان می دهد. این اتفاق شاید پس از سقوط کامار تاج رخ داده باشد یا شاید نشان از این داشته باشد که دنیا پس از باز شدن دریچه های دنیا به روی انواع تهدیدات چنددنیای، بسیار خطرناک تر شده است.

19. درهای چنددنیای بالاخره باز می گردد (این بار به صورت واقعی)

سم ریمی، کارگردان فیلم، با استفاده از جلوه های ویژه و در صحنه ای خیره کننده، از مفهوم چنددنیای برای تخریب نیویورک استفاده می کند. البته این صحنه شاید بخشی از رویای استرنج باشد اما به هر حال، تخریب شهر خانگی او، محرکی عالی برای این شخصیت خواهد بود تا در جستجوی پاسخ به دل چنددنیای برود.

18. عروسی دکتر کریستین پالمر

در تریلر دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی، دکتر کریستین پالمر (ریچل مک آدامز)، دوست، همکار و معشوقه استیون استرنج را در لباس عروس می بینیم (اما استرنج داماد نیست). استرنج در جریان نبرد تانوس درگذشت و تا پنج سال بعد به دنیا بازنگشت اما شاید پالمر زنده مانده و به زندگی ادامه داده باشد. این صحنه احتمالا در اوایل فیلم و قبل از این که موجودات هیولایی از چنددنیای به دنیای استرنج حمله کنند اتفاق می افتد.

17. رینترا برای حمله به کامار تاج آماده می گردد

رینترا، موجودی شبیه مینوتور است که او را در میان دیگر استادان هنرهای عرفانی و در حالی که ابری شوم در اطراف آن ها پدیدار می گردد می بینیم. رینترا یکی از شخصیت های مکمل دکتر استرنج در کمیک ها است که برای مدت کوتاهی شاگرد استرنج بود. نقش او در دکتر استرنج 2 فعلا معین نیست. رینترا نیز مانند آمریکا چاوز، از واقعیت های دیگر می آید. در اولین فیلم دکتر استرنج متوجه شدیم که استادان هنرهای عرفانی قدرت خود را از واقعیت های متناوب می گیرند. پس جای تعجب نیست که یکی از اعضای آن ها حتی قبل از این که دریچه های چنددنیای باز گردد، از دنیا متفاوتی آمده باشد.

16. تاوان دادن دکتر استرنج

برخی ممکن است بر این باور باشند که محاکمه استرنج پس از تلاش برای کمک به پیتر پارکر شاید کمی نامنصفانه باشد اما او به هر حال باید تاوان آن طلسم سرنوشت ساز را بدهد. این جادوگر با دستبندی با تکنولوژی بالا دیده می گردد که نشان از وجود نیروی امنیتی دیگری دارد که از جدول زمانی مراقبت می کند و ظاهرا دارای قدرتی بیشتر از سازمان واریانس زمان است. هویت آن ها در حال حاضر معین نیست.

15. محاکمه استرنج برای هتک حرمت واقعیت

دکتر استرنج به مکانی خاص هدایت می گردد که به نظر می رسد متعلق به سازمانی است که او را دستگیر نموده است و صدای (احتمالا) موردو بر روی تصاویر تریلر پخش می گردد که پیام های جالبی دارد. موردو بیان می کند که هتک حرمت واقعیت از طریق استرنج بدون مجازات نخواهد ماند. احتمالا موردو به قضاوت خودش بر این موضوع اشاره دارد اما او شاید با سازمان واریانس زمان که تهدیدات چنددنیای را نظارت و خنثی می کند، متحد باشد. اقدامات استرنج مطمئنا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و طبق شایعات، شخصیت های سریال لوکی نیز در دکتر استرنج 2 ظاهر خواهند شد.

14. اسیرکنندگان دکتر استرنج از ربات های آهنین استفاده می کنند

همان طور که در خاتمه فیلم دکتر استرنج در سال 2016 وعده داده شده بود، کارل موردو بازمی گردد. او در پی خاتمه دادن به جادوی استرنج است. به نظر می رسد موردو، دکتر استرنج را اسیر نموده و او را با گروهی از ربات های آهنین تونی استارک که ظاهری شبیه اولتران دارند، مهار نموده است. این که آیا آن ها پس از نبرد سوکوویان دوباره برای هدفی خاص برنامه ریزی شده اند یا خیر، هنوز معین نیست اما به نظر می رسد که این ربات ها در خدمت امنیت و حفاظت هستند و شاید از یک جدول زمانی دیگر که در آن اولتران نتوانسته به آن ها آسیب بزند، به این جا آورده شده باشند. اما قسمت هیجان انگیزتر ماجرا این است که شاید و فقط شاید آن ها نشان از بازگشت مرد آهنی به دنیای سینمایی مارول داشته باشند.

13. اولین حضور گروه ایلومیناتی در فیلم دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی

به نظر می رسد که پس از شایعات فراوان مبنی بر حضور گروه ایلومیناتی در دنیای سینمایی مارول، آن ها که تیم قدرتمندی از ابرقهرمانان هستند که از طریق تونی استارک به وجود آمده اند و به طور دسته جمعی از دنیا محافظت می کنند، بالاخره در این اثر حضور خواهند داشت. به نظر می رسد که تعداد آن ها در این نسخه، پیشرفته است. هویت اعضا، در حال حاضر، مخفی می ماند اما موردو احتمالا یکی از آن ها باشد.

12. بازگشت پاتریک استوارت به عنوان پروفسور ایکس

در تکان دهنده ترین و هیجان انگیزترین لحظه تریلر دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی، پاتریک استوارت در نقش پروفسور چارلز خاویر که به عنوان پروفسور ایکس نیز شناخته می گردد، به صحنه بازمی گردد. استوارت، از بنیانگذاران مردان ایکس، برای اولین بار در فیلم های استودیوی فاکس قرن بیستم و فیلم مردان ایکس در سال 2000 ظاهر شد. حضور استوارت در نقش نمادین خود در دنیای سینمایی مارول با توجه به اتفاقات پیرامون چنددنیای در دکتر استرنج 2 و قهرمانان و شروران مختلف فیلم راهی به خانه نیست، تعجب آور نخواهد بود. صدای استوارت در این تریلر کاملا قابل تشخیص است اما تصویر واضحی از او ارائه نمی گردد و شاید مارول، آن را در تریلر دیگر یا خود فیلم در سینما نمایش دهد.

11. دکتر استرنج و آمریکا چاوز و سفر در زمان

استیون استرنج و آمریکا چاوز به صورت شناور و در صفحه ای از واقعیت های متناوب که پر از دایناسور است نشان داده می شوند و به نظر می رسد که این قهرمانان در زمان و چنددنیای سفر خواهند کرد. البته شاید هم استرنج و چاوز به سویج لاندو رفته اند که ریشه در کمیک های مارول دارد. این محل معروف ممکن است در دنیای سینمایی مارول در بعدهای دیگر پنهان شده باشد.

10. فروپاشیدن چنددنیای (و دکتر استرنج)

در یک سکانس کابوس وار دیگر که یادآور لحظه مرگ اجباری دکتر استرنج در نبرد تانوس است، می بینیم که استرنج تسلیم یک طلسم واقعی دردناک می گردد. اصلا معین نیست که این اتفاق کجا و چگونه رخ می دهد اما جلوه های ویژه خیره کننده فیلم نشان از کیفیت بالای کار تیم سم ریمی دارد.

9. نسخه شرور دکتر استرنج ، او را تهدید می کند

همان طور که در اولین تیزر فیلم دکتر استرنج در خاتمه راهی به خانه نیست دیدیم، نسخه شیطانی استیون استرنج باز هم با بازی بندیکت کامبربچ در دکتر استرنج 2 ظاهر خواهد شد. معین نیست که آیا این نسخه شیطانی همان نسخه موجود در سریال چه می گردد اگر…؟ است یا خیر. آن نسخه شیطانی با نام استرنج عالی رتبه در قسمت آخر چه می گردد اگر…؟ رستگار شد و به جمع متحدان دکتر استرنج پیوست. در هر صورت، مبارزه دکتر استرنج با نسخه شرور خود، سکانسی هیجان انگیز و سورئال را رقم خواهد زد.

8. پیکر درخشان مرموز

در ادامه تریلر، بدن درخشان یک انسان در میان یک صفحه کالیدوسکوپیک به پرواز درمی آید. این شخصیت به گمان برخی، تورچ یا شخصیت دیگری از کمیک های دکتر استرنج است. این چهره، با در نظر گرفتن باز شدن دریچه های چنددنیای، شاید قهرمانی از دنیای دیگر، مانند پروفسور ایکس از فیلم های مردان ایکس باشد اما به احتمال زیاد او مونیکا رمبو در ظاهری متفاوت از کاپیتان مارول همیشگی و از یک دنیا دیگر است.

7. اسکارلت ویچ در برابر کاپیتان مارول؟

این شخصیت درخشان که به وضوح از سطح قدرت خیره کننده ای برخوردار است به واندا ماکسیموف حمله می کند. اگر او مونیکا باشد، باز هم شاهد نبرد مجذوب کننده کاپیتان مارول و اسکارلت ویچ خواهیم بود که در سریال وانداویژن هم رخ داده بود. به نظر می رسد که هر دو در این مرحله به یک میزان قدرتمند هستند و می توانند به یک دیگر آسیب بزنند.

6. گارگانتوس، هیولای چنددنیای

در این تریلر، هم چنین شاهد گارگانتوس هستیم که یک هیولای شاخک دار غول پیکر است. گارگانتوس در چندین لحظه از تریلر در حال مبارزه با آمریکا چاوز و پرتاب اتوبوس به سمت دکتر استرنج نشان داده می گردد. گارگانتوس در دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی احتمالا هیولایی از بعد دیگر محسوب می گردد اما در کمیک ها دشمن نیمور است. حضور گارگانتوس در دکتر استرنج 2 به برآورد های مرتبط با اولین حضور نیمور در فاز 4 دنیای سینمایی مارول قوت می بخشد.

5. یادبود دکتر استرنج؟

در اواخر تریلر، دکتر استرنج به مجسمه خودش خیره می گردد و صدای واندا ماکسیموف را روی تصاویر می شنویم که قهرمان نامیدن استرنج با وجود زیرپا گذاشتن قوانین را مسخره می کند. اگر استرنج در زمان و چنددنیای سفر کند، ممکن است مدت ها پس از مرگش به شهر نیویورک برسد. اگر این مجسمه را به عنوان نشانه در نظر بگیریم، شاید استرنج با وجود اقدامات عجولانه و فاجعه آمیزش، پس از مرگش به عنوان یک قهرمان شناخته گردد.

4. بازگشت واندا به وست ویو

واندا ماکسیموف با بازی الیزابت اولسن در یک صحنه غافلگیرکننده به خانه خودش و ویژن در وست ویو در سریال وانداویژن باز می گردد که در خاتمه این سریال نابود شد. صدای واندا روی تصاویر، به مقایسه خود با دکتر استرنج ادامه می دهد و بیان می کند که: اما وقتی من قوانین را زیر پا گذاشتم، همه به چشم یک شرور به من نگاه می کردند. ماکسیموف از غم از دست دادن ویژن رنج می برد اما به هر حال فکر کل افراد شهر را تحت کنترل داشت و باعث ایجاد دردی غیرقابل تصور در بدن آنان شد. بنابراین غیرمنطقی نیست که قربانیانش، او را شرور بنامند. در طرف دیگر، اقدامات استرنج نیز کل چنددنیای را با مشکل روبرو نموده است اما هیچ کس او را یک شرور نمی داند. سخنان ماکسیموف نشان می دهد که شاید او در دکتر استرنج 2 چندان هم با استیون استرنج ، همراه و متحد نباشد.

3. مبارزه موردو با دکتر استرنج

در اواخر تریلر دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی، کارل موردو را می بینیم که به دکتر استرنج که دستبند به دستانش بسته است حمله می کند. درگیری موردو با استرنج ، با توجه به ماموریت تازه او و خصومت نسخه کمیکش با استیون، چندان تعجب آور نیست. موردو، چه خوب و چه بد، به دلیل پیامدهای فاجعه بار دستکاری چنددنیای از طریق دکتر استرنج، توجیه بهتری نسبت به قبل، برای ماموریتش دارد. با توجه به دوستی استرنج و موردو در فیلم اول، این احتمال وجود دارد که این دو بار دیگر با هم متحد شوند تا از زمین در برابر تهدیدی بزرگ تر از آن چه که هر یک از آن ها به تنهایی از پس آن برآیند، دفاع کنند.

2. مبارزه سخت اسکارلت ویچ

اسکارلت ویچ در وانداویژن به لطف نبردش با آگاتا هارکنس، قدرت قابل توجهی به دست می آورد اما در دکتر استرنج 2 شاهد ضرب و شتم و خونین و مالین شدن او در یکی از سکانس های مبارزه خواهیم بود. ظاهر واندا در این جا واقعا ترسناک است و تناسب خوبی با صحنه نهایی تریلر دارد.

1. استرنج زامبی… یا کابوس؟

یکی از تصاویر خاتمهی تریلر تصویری ناراحت کننده از فردی را که به نظر می رسد نسخه دیگری از دکتر استرنج باشد نشان می دهد. به نظر می رسد که این نسخه از استیون استرنج با موجودات یک دنیا دیگر ترکیب شده و به یک زامبی تبدیل شده است. این نسخه زامبی احتمالا فردی فرق دارد اما شاید همان نسخه اصلی و در حال شکنجه شدن باشد. این لحظه دومین صحنه ای از تریلر دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی است که در آن، استیون را با ظاهری ترسناک می بینیم. تبلیغات تلویزیونی، نمای واضح تری از دکتر استرنج زامبی را به نمایش می گذارند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "تحلیل تریلر دکتر استرنج 2؛ 26 نکته و راز از داستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل تریلر دکتر استرنج 2؛ 26 نکته و راز از داستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید