تصاویر ، نگاهی به مرسدس بنز نوستالژیک 230 SL پس از 60 سال
به گزارش موسیقی با امیر، مرسدس با یادآوری سال 1963، شصتمین زادروز بنز 230 SL را جشن گرفت. این خودرو که دبلیو 113 پاگودا نیز نامیده می شد، نقطه عطفی برای مرسدس بنز از نظر ایمنی بود.
به گزارش موسیقی با امیر و به نقل از موتور1، مرسدس بنز 230 SL اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 1963 به نمایش عایدی. این خودرو برترین بنز سری دبلیو 113 است جدا از جایگزینی دو مدل ، 300 SL رودستر و 190 SL، در محدوده سری بنزهای دبلیو 113، مرسدس بنز 230 SL مدل دبلیو 113از نظر ایمنی نقطه عطفی برای مرسدس بنز بود.
قاب جمع و جور و ارتفاع پائین 230 SL از سدان های مرسدس سری W111 مشتق شده است، این خودرو از نظر ارتفاع کوتاه و تقویت شده تا متناسب با خودروی اسپرت باشد. علاوه بر این، 230 SL اولین خودروی اسپرتی بود که اصل خودروی پایدار حامل سرنشین را می توان برای آن به کار برد،
این ماشین مسافری دو نفره به وسیله فردریش گایگر طراحی شده است که دارای خطوط تمیز، ظاهر کلاسیک SL و یک ستاره مرکزی بزرگ در جلوپنجره رادیاتور است. سقف این خودرو که به وسیله پل براک طراحی شده ، سطح خمیده ای داشت که تا حدی به سقف معابد شباهت دات به همین علت نام مستعار پاگودا (به معنی معبد بودایی) را برای خودرو به ارمغان آورد.
مرسدس بنز در سال 1971 پس از ساخت 48.912 خودرو به فراوری W113 سرانجام داد. مرسدس بنز در طول دوره هشت ساله، SL را با سه موتور مختلف عرضه کرد، برخلاف مدل های 300 SL و 190 SL که تا سال 1963 تقریبا موتورهای آن ها تغییر نکرده بود. 280 SL، پیروز ترین نسخه از سری W113 در 1968، با یک موتور 2.8 لیتری شش سیلندر خطی M130 با قدرت 170 اسب بخار (125 کیلووات)، شتاب صفر تا صد کیلومتر در 9 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت، عرضه شد.
بیشتر بخوانید:
- استفاده از هوش مصنوعی در خودرو | جنرال موتورز پیشگام شد
مرسدس بنز 230 SL علاوه بر پیروزیت تجاری، در مسابقات اتومبیل رانی نیز پیروز بود. یوگن بورینگر و کلاوس کایزر در رالی ماراتن 5000+ کیلومتر اسپا-صوفیه-لیژ در سال 1963 برنده شدند، در حالی که سال بعد، در همان رالی با 230 SL به مقام سوم دست یافتند.
منبع: همشهری آنلاین