جک J7؛ محصول تازه کرمان موتور

به گزارش موسیقی با امیر، خودروسازی جک (JAC) درحال آماده شدن برای حضوری پررنگ تر در به بازار ایران است. طبق شنیده ها و عکس هایی که در رسانه های خودرویی منتشر شده است، شرکت کرمان موتور می خواهد یکی از سدان های لوکس و پرچم دار شرکت جک را در ایران مونتاژ و فراوری کند.

جک J7؛ محصول تازه کرمان موتور

سال گذشته تصاویری از حضور جک J7 در منطقه آزاد ارگ نو بم منتشر شد و اکنون می بینیم که پس از چند ماه، این سدان نو به انبار مرکزی کرمان موتور آمده است. به همین علت احتمال داده می گردد که مهندسان و مدیران این شرکت، پروژه آنالیز J7 یا همان A5 را آغاز کرده باشند و بخواهند تا درصورت مثبت بودن نتایج آنالیز ها، محصول نوی را در کلاس سدان های فست بک و با الگوی مهندسی ناچ بک به بازار عرضه نمایند.

کمپانی جی ای سی (JAC) یک مرکز طراحی در شهر تورین ایتالیا دایر کرده و وظیفه طراحی محصولات نو خود را به این دپارتمان واگذار کرده است. به همین دلیل طراح سابق شرکت آلفارومئو، دنیله گالیونی، طراحی بدنه جک جی 7 نو یا همان جک A5 انجام داده و جیانکارلو کانچیلیو با سابقه عضویت در تیم طراحی مازراتی نیز ترسیم فضای داخلی J7 را به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: جک S5 نو (فیس لیفت) به زودی وارد بازار ایران می گردد

جک A5 یا همان J7 سدانی در کلاس C است که طراحی فست بک در آن دیده می گردد. این خودرو در بازارهای هدف جک با نسخه های مختلف دنده ای و اتوماتیک عرضه می گردد و قیمتی در بازه 13 تا 18 هزار دلار را دارد. A5 می تواند در بعضی نسخه ها خودرویی مالی باشد، اما این امکان وجود دارد تا نسخه های فول آپشن این خودرو را از کمپانی جک خریداری کرد و سطح امکانات بیشتری را بر روی آن نصب نمود. بعلاوه این خودرو با کیت بدنه اسپرت هم در بازار چین عرضه می گردد، تا حدی که ظاهر این سدان چینی را تهاجمی تر از نسخه های عادی می نماید. بدنه تک رنگ و یا دو رنگ هم در نوع قیمت گذاری جک J7 یا همان A5 تأثیر جزئی دارد.

طراحی فضای داخلی کابین جی 7 به محصولات فولکس واگن و تسلا شباهت پیدا کرده است. مانند بسیاری از خودروهای امروزی، شاهد یک نمایشگر لمسی بزرگ عمودی در یک طراحی مینیمال هستیم. کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین، خوب است و شما اولین بار که سوار این خودرو شوید، حس خوبی پیدا می کنید.

نمای جلوی جک J7 با الهام از کیا کادنزا و با چراغ های کشیده، جلوپنجره ذوزنقه ای شکل با میله های عمودی به سبک مازراتی و حاشیه کرومی، اسپرت و به روز به نظر می رسد. نمای جانبی تحت تأثیر سقف شناور و مشکی رنگ با شیب ملایمی است که تا صندوق عقب امتداد یافته است. خطوط عمیق روی درها که تا لبه صندوق کشیده شده اند، در مجموع نمایی پویا به جک J7 سدان نو کرمان موتور داده اند.

نمای داخل جک J7

جک J7 سدان نو کرمان موتور جهت تأمین قوای محرکه خود یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ به حجم 1.5 لیتر را به خدمت گرفته است تا حداکثر قدرتی معادل 150 اسب بخار به علاوه 210 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. این قدرت به واسطه گیربکس 6سرعته دستی و یا نمونه اتوماتیک سی وی تی به سمت چرخ های جلو روانه می گردد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است و حداکثر گشتاور را در بازه 2000 تا 4500 دور در دقیقه ارائه می دهد. احتمالا شرکت کرمان موتور نسخه اتوماتیک آن را برای بازار ایران در نظر خواهد گرفت. جک A5 در نسخه اتوماتیک به جعبه دنده CVT مجهز است که توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند.

ابعاد جک J7 سدان نو کرمان موتور شامل 477 سانتی متر طول، 182 سانتی متر عرض و 149 سانتی متر ارتفاع است. فاصله بین دو محور آن هم 276 سانتی متر است.

بیشتر بخوانید: آیا فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد؟

در جک J7 می توان امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی عمودی، دوربین پارک 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، درِ صندوق برقی، سیستم کنترل پایداری، سامانه آغاز حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED کاسه چراغ ها، جلو آمپر تمام دیجیتال، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، رادار خطی، رادار نقطه کور، سانروف و … را سفارش گذاری کرد.

  • آخرین قیمت خرید و فروش جک S5
  • آخرین قیمت خرید و فروش جک S3
  • آخرین قیمت خرید و فروش جک J5
  • آخرین قیمت خرید و فروش جک J4

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ موسیقی با امیر بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "جک J7؛ محصول تازه کرمان موتور" امتیاز دهید

861 کاربر به "جک J7؛ محصول تازه کرمان موتور" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک J7؛ محصول تازه کرمان موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید