دانش بنیان ها سامانه فروش تهیه مواد شیمیایی راه اندازی کردند

به گزارش موسیقی با امیر به نقل از معاونت علمی و فناوری، فرزاد حسینی نسب مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در دوران دانشجویی با مسائل بسیاری در تهیه مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی روبه رو شدم و بر اساس آن تجربیات کوشش کردیم تا دو سامانه آنلاین ایجاد کنیم که در این حوزه به دانشجویان، محققان و صنایع مختلف یاری کند.

دانش بنیان ها سامانه فروش تهیه مواد شیمیایی راه اندازی کردند

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه نمود: یکی از این پلتفرم ها کاربران می توانند مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی خود را با قیمت مناسب تهیه کند. یک سامانه مجزا نیز برای ارائه مشاوره به دانشجویان و یاری به تحقیق های دانشجویی در حوزه مواد و آزمایشگاه تأسیس شده است.

این فعال دانش بنیان گفت: در دوره دانشجویی مجبور بودم برای تهیه مواد شیمیایی و تجهیزات مورد احتیاج برای انجام تحقیقات و تکالیف درسی، ساعت ها در بازارهای مانند خیابان جمهوری و ناصرخسرو، بگردم، تا مواد مورد نظر را پیدا کنم.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل خرید به روش سنتی، اصالت مواد شیمیایی خریدار شده بود. در بسیاری اوقات به دلیل عدم اصالت و تقلب در فروش، مواد خریداری شده، معیوب و مشکل دار بود و باعث می شد که کل تحقیق و فرایند آزمایش خراب گردد. یکی دیگر از مسائل خرید به صورت حضوری و سنتی، مقدار مواد خریداری شده بود. بسیاری اوقات دانشجو مثلاً فقط به 10 گرم از یک ماده شیمیایی، احتیاج داشت. اما چون بسته بندی این ماده 1 کیلو گرمی بود، ناچار بود که یک کیلوگرم تهیه کند و این امر باعث فشار اقتصادی به این دانشجوی محقق می شد.

حسینی نسب با اشاره به مبانی فکری تأسیس این سامانه ها، همچنین اعلام کرد: ما در سامانه فروش آنلاین تمام این مسائل را حل کردیم. اولاً اصالت مواد فروخته شده را تضمین می کنیم و همچنین به هر متقاضی نیز به اندازه احتیاجش، مواد شیمیایی و تجهیزات فروخته می گردد. در آینده نیز امکانات این سامانه توسعه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانش بنیان ها سامانه فروش تهیه مواد شیمیایی راه اندازی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها سامانه فروش تهیه مواد شیمیایی راه اندازی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید