درباره دوربین های سری آیفون 15 چه می دانیم؟

به گزارش موسیقی با امیر، با توجه به اینکه گوشی های هوشمند تا حد زیادی به بلوغ رسیده اند، شرکت ها برای اینکه بین مدل های نو تمایز ایجاد نمایند، چاره ای جز ارتقای قابلیت های دوربین ها ندارند. 3 روز دیگر گوشی های سری آیفون 15 رسما معرفی می شوند و با توجه به اینکه تمام مشخصات دوربین های آن ها فاش شده، در این مطلب به تغییرات دوربین های این 4 گوشی می پردازیم.

درباره دوربین های سری آیفون 15 چه می دانیم؟

آیفون 15 و 15 پلاس

  • دوربین اصلی: سنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.6
  • دوربین اولترا واید: سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4

آیفون 15 و 15 پلاس قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به دست کاربران برسند و دیگر خبری از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی نخواهد بود. استفاده از سنسور بهتر با رزولوشن بالاتر به معنای افزایش جزئیات موجود در تصویر خواهد بود. با توجه به اینکه چندین افشاگر مشهور موضوع بهره گیری این دو گوشی از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی را مطرح نموده اند، بنابراین با قاطعیت می توانیم در خصوص این موضوع صحبت کنیم.

باید خاطرنشان کنیم دوربین 48 مگاپیکسلی این دو گوشی از همان سنسور مدل های پرو آیفون 14 استفاده نمی نمایند و اپل برای این کار سنسور متفاوتی از سونی را در نظر گرفته است. در بعضی منابع به فناوری تازه به کار رفته در این سنسور اشاره شده ولی در بعضی دیگر از منابع آمده که یک سنسور معمولی است و ویژگی خاصی ندارد. اگر این سنسور مبتنی بر فناوری تازه اشاره شده باشد، در محیط های کم نور به طور قابل توجهی عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

برای دوربین اولترا واید هم قرار نیست شاهد تغییری باشیم و بار دیگر سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز مبتنی بر دیافراگم F/2.4 مورد استفاده قرار می گیرد.

آیفون 15 پرو

  • دوربین اصلی: سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX-803 با دیافراگم F/1.78
  • دوربین تله فوتو: سنسور 12.7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.8
  • دوربین اولترا واید: سنسور 13.4 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2

اپل برای آیفون 15، توجه خود را به بهبود دوربین اولترا واید و تله فوتو معطوف نموده است. دوربین اصلی از همان سنسور استفاده شده در نسل قبلی بهره می برد و بنابراین نباید انتظار بهبود کیفیت عکس های ثبت شده با این دوربین را داشته باشید. این در حالی است که ماه ها قبل گفته شده بود اپل میخواهد برای این گوشی و 15 پرو مکس از سنسور تازه سونی استفاده کند. اما برای دوربین تله فوتو و اولترا واید باید انتظار بهبود نسبی را داشته باشیم که منجر به کیفیت عکس های ثبت شده با این دوربین ها می گردد.

آیفون 15 پرو مکس

  • دوربین اصلی: سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX-803 با دیافراگم F/1.78
  • دوربین پریسکوپی: سنسور 12.7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.8
  • دوربین اولترا واید: سنسور 13.4 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2

از نظر دوربین، آیفون 15 پرو مکس بدون شک جذابیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر مدل های این خانواده دارد. مهم ترین تغییر این گوشی نسبت به نسل قبلی، بهره گیری آن از دوربین پریسکوپی است. اگرچه هنوز اندازه زوم دقیق این دوربین فاش نشده، اما گفته می گردد قادر به ارائه زوم 5 یا 6 برابری خواهد بود.

برای افرادی که با دوربین های پریسکوپی آشنا نیستند باید بگوییم که بر خلاف دوربین ها که سنسور دقیقا زیر لنز قرار دارند، دوربین های پریسکوپی از آینه ها و منشورها برای تغییر زاویه نور به سمت سنسور استفاده می نمایند. به لطف همین افزایش مسیر طی شده برای نور، این نوع دوربین ها می توانند حداکثر زوم 10 برابری هم ارائه نمایند.

همانطور که گفتیم، این مشخصه صرفا برای آیفون 15 پرو مکس عملی شده است. افشاگران بر این باور هستند که به علت استفاده از همین دوربین، ماژول دوربین این گوشی بزرگ تر از نسل قبلی است. طبق شایعات مطرح شده، سال آینده برای آیفون 16 پرو هم قرار است این دوربین مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "درباره دوربین های سری آیفون 15 چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره دوربین های سری آیفون 15 چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید