رکورد فروش آیفون از مرز 2 میلیارد دستگاه عبور کرد

به گزارش موسیقی با امیر، اپل در سال 2016 اعلام نمود به رکورد فروش یک میلیارد آیفون دست یافته است و همین بهانه ای بود برای جشن گرفتن کوپرتینویی ها. تقریبا 9 سال طول کشید تا این شرکت به رکورد فروش یک میلیارد دستگاه آیفون برسد، اما برای دو برابر شدن این اندازه فقط 5 سال زمان لازم بود.

رکورد فروش آیفون از مرز 2 میلیارد دستگاه عبور کرد

پس از رسیدن به رکورد فروش یک میلیارد آیفون، این شرکت اظهار داشت: با تمامی تغییراتی که از زمان فروش اولین آیفون تا رسیدن به فروش یک میلیارد دستگاه به وجود آمده است، کنجکاویم بدانیم در زمان جشن گرفتن فروش 2 میلیارد دستگاه چه تغییراتی اتفاق خواهد افتاد.

به تازگی گزارشی در 9TO5Mac منتشر شده است که از دست یابی اپل به رکورد فروش دو میلیارد دستگاه آیفون خبر می دهد. حال می توان به کنجکاوی اپل در سال 2016 پاسخ داد. در واقع، نسل فعلی آیفون با آیفون 6s که توانست اپل را به رکورد فروش یک میلیاردی برساند هیچ شباهتی ندارد.

ناچ، Face ID، ژست های ناوبری، نمایشگرهای AMOLED عظیم تر، دوربین های چندگانه و وجود 4 مدل مختلف در هر سال که آمار فروش را افزایش می دهد، همگی از جمله تغییراتی هستند که پس از گذر از رکورد فروش یک میلیاردی و حرکت به رکورد 2 میلیاردی در آیفون ها اتفاق افتاده اند.

صندلی اپل در بازار چگونه است؟

اپل با بیش از یک میلیارد کاربر فعال آیفون در سراسر دنیا، سهم 26 درصدی از کل بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد. این آمار در آمریکا تقریبا 60 درصد و در بریتانیا نزدیک به 50 درصد است. بعلاوه، باید بدانیم این آمار تقریبا همواره یا بیشتر اوقات بالا بوده اند. به علاوه، نتایج تحقیات نشان می دهد کاربرانی که در طول 2 سال گذشته در آمریکا و بریتانیا به آیفون مهاجرت نموده اند، به ترتیب 14 و 10 درصد بوده اند.

استیو جابز، موسس و مدیر عامل سابق اپل، معتقد بود شرکتش باید محصولات و ویژگی هایی را عرضه کند که کاربران نمی دانستند به آن احتیاج دارند و ظاهرا پس از درگذشت او هم اپل از همین فلسفه پیروی می نماید.

Horace Dediu، از تحلیل گران این حوزه، در یادداشتی در تایید این سیاست اعلام نموده است: ما درخواست اضافه شدن ویژگی هایی مانند حالت عکاسی در شب یا پرتره با افکت بوکه را نداشتیم، اما از زمانی که آن ها را داریم، از آن ها (حتی شده به ندرت) استفاده می کنیم و می خواهیم آن ها را داشته باشیم.

او اشاره می نماید که دوربین های آیفون 13 پرو برای این طراحی نشده اند که بتوانند جای تجهیزات تصویربرداری حرفه ای را بگیرند، اما به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند افراد غیر حرفه ای را تحت تاثیر قرار دهند.

این تحلیل گر معتقد است سیستم دوربین آیفون های نو برای اینفلوئنسرهایی که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و … محتوا منتشر می نمایند هم مناسب است و در شرح این باور خود می گوید: انسان های معمولی با ابزارهای غیر معمولی می توانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند.

خانواده آیفون 13 مهم ترین است

Dediu در ادامه به آماری اشاره می نماید که اولین بار به وسیله جین مانستر از Loup Ventures منتشر شد. طبق این آمار، در حال حاضر حدود 400 میلیون کاربر آیفون وجود دارند که از آیفون هایی با عمر 3 سال و بیشتر استفاده می نمایند. این یعنی اپل شانس جذب تعداد زیادی کاربر برای آیفون های نوتر را دارد.

این کاربران می توانند تحت قرارداد با اپراتورهای مختلف، آیفون های قدیمی خود را تحویل دهند و (بسته به نوع اپراتور) تا حد زیادی تخفیف بگیرند که همین موضوع می تواند بخشی از این 400 میلیون کاربر آیفون های قدیمی را برای خرید مدل های نوتر وسوسه کند.

طبق گفته های او، آیفون 13 مهم ترین آیفون است. او علت این ادعای خود را این گونه شرح می دهد:

با این که ظاهرا این تحلیل گر بیشتر از هر چیز دیگری شیفته دوربین های آیفون 13 شده است و نظرات خود را بیشتر با توجه به همین بخش نوشته، باید دید از حالا تا رسیدن اپل به رکورد فروش 3 میلیارد آیفون چه تغییراتی را قرار است در گوشی های بعدی این برند ببینیم و کوپرتینویی ها برای پیروی از فلسفه جابز در پی چه فناوری ها و قابلیت های نوی خواهند رفت.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "رکورد فروش آیفون از مرز 2 میلیارد دستگاه عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد فروش آیفون از مرز 2 میلیارد دستگاه عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید