سرو غذا در این ظروف سرطان زاست

به گزارش موسیقی با امیر، برای ادای نذری، علاوه بر سلامت غذا یا نوشیدنی به سلامت و بهداشت ظروف توزیع و پخش هم توجه کنید و سلامت عزاداران را فدای به صرفه شدن نذری تان نکنید که آن نذری، بی اجر و پاداش خواهد بود.

سرو غذا در این ظروف سرطان زاست

اغلب لیوان های شفاف یکبار مصرف پلاستیکی که با ریختن چای یا شیر داغ در آن، پس از چند ثانیه دیواره های آن، نازک تر یا از طول لیوان کاسته می گردد یا تغییر رنگ می دهد، بیانگر مهاجرت مواد شیمیایی به درون مایعات موجود در لیوان است. در این مطلب موسیقی با امیر به آنالیز مضرات نوشیدن چای در لیوان یکبار مصرف می پردازد.

بی توجهی به تذکر مکرر متخصصین سلامت

متاسفانه علی رغم توصیه های مکرر کارشناسان و متخصصان بهداشت و علوم غذایی، مبنی بر عدم استفاده از لیوان های یکبار مصرف شفاف برای توزیع چای و شیر و شیر کاکائوی نذری، به وفور شاهد استفاده از این ظروف برای پخش و توزیع نوشیدنی های داغ در میان عزاداران حسینی هستیم.

اغلب مردم برای ادای نذر خود و به صرفه شدن آن، از لیوان های یکبار مصرف شفاف استفاده می نمایند. این نوع لیوان فقط برای توزیع نوشیدنی های سرد همانند آب، شربت یا شیر سرد مناسب اند. در صورت استفاده برای نوشیدنی های داغ، به علت عدم تحمل در برابر حرارت های بالا اکثرا، تغییر حالت داده و منجر به مهاجرت مواد شیمیایی از لیوان به داخل نوشیدنی و درنهایت ورود به بدن می شوند که می تواند تهدیدنماینده سلامت سوگواران باشد.

سرطان در کمین شما!

استفاده از لیوان های یکبار مصرف شفاف از جنس پلی استیرن برای مایعات داغ ازجمله چای، شیرکاکائو و آب داغ برای سلامت افراد بسیار مضر است. ظروف با جنس انواع پلی استیرن نباید برای بسته بندی آن دسته از مواد غذایی که در زمان پر شدن، نگهداری یا مصرف دمایی بالاتر از 65 درجه سانتی گراد دارند، استفاده گردد.

مواد سرطان زای ظروف یکبار مصرف شفاف یا پلی استالینی که در بسیاری از ارگان ها و مراسم برای چای و دیگر مواد غذایی داغ استفاده می شوند در دمای 40 درجه سانتی گراد آزادشده و وارد مواد غذایی می شوند.

برترین نوع ظرف مصرفی

توصیه بر این است، متصدیان و مسئولان پخش نذری به علائم مثلثی و نشان های اختصاری که کف لیوان های یکبار مصرف نقش بسته، توجه نمایند. ظروفی که دارای نشان PP یا پلی پروپیلن با کد 5 هستند برای جابه جایی و توزیع فرآورده های غذایی داغ مورد استفاده قرار دهید. انواعی را که نشان PS یا پلی استایرن و کد 6 دارند را فقط برای توزیع غذاها و نوشیدنی های سرد به کار ببرید.

با تمام این تفاسیر استفاده از ظروف گفته شده با رعایت اصول آن، نشان دهنده بهداشت و سلامت کامل آن نیست و احتمال مهاجرت مواد شیمیایی از این ظروف زیاد است. اولویت مصرف با لیوان ها و ظروف گیاهی و سپس کاغذی و فومی است که در صورت مهاجرت ترکیبات ظرف به داخل غذا و نوشیدنی، برای بدن کم ضرر خواهند بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب روغنی که مصرف آن را متخصصین توصیه می نمایند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "سرو غذا در این ظروف سرطان زاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرو غذا در این ظروف سرطان زاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید