طبیعت گردی در 7 عجایب طبیعی آفریقا: رود نیل

به گزارش موسیقی با امیر، رود نیل (Nile River)

در روز یازدهم فوریه سال 2013 یک اتفاق جالب توجه افتاد و آن هم اعلام و ثبت رسمی رود نیل به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی قاره آفریقا بود. آرایی که به وسیله محققان و متخصصان مهم در زمینه طبیعت گردی جمع آوری شد. رود نیل با طول 6650 کیلومتر، بلندترین رود دنیا است که از 10 کشور شمال آفریقا می گذرد! چقدر در خصوص این رود مهم و طبیعت آن می دانید؟ در ادامه آن را بیشتر معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران باشید.

طبیعت گردی در 7 عجایب طبیعی آفریقا: رود نیل

رود نیل کجاست؟

رود نیل در بخش شمالی آفریقا واقع شده است و از 10 کشور اوگاندا، اتیوپی، سودان، سودان جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو، کنیا، تانزانیا، روآندا و بروندی می گذرد و در مصر هم به خاتمه می رسد و دریای مدیترانه را تغذیه می نماید. این رود طولانی ترین رود جهانست و به نظر می رسد دو منبع اصلی ادارد که یکی از آن ها در اوگاندا و دیگری در کشور اتیوپی است. نیل به میزان ای شگفت انگیز است که قرار گرفتن آن در لیست 7 عجایب طبیعی آفریقا اصلا جای تعجب ندارد و حتی خیلی زود تر از سال 2013 باید در این لیست ثبت می شد.

برترین روش تماشا رود نیل چیست؟

در واقع باید گفت که برترین راه تماشا این شگفت کاملا بستگی به علایق شما دارد اما یکی از معروف ترین روش های گشت و گذار و تماشا نیل که بیشتر طبیعت گردهای حرفه ای آن را انتحاب نمایند، سفر قایقی در نیل است اگر هم بخواهید کمی چاشنی هیجان سفرتان را بیشتر کنید، باید کایاک سواری و رفتینگ را انتخاب کنید.

حیات وحش رود نیل

معمولا وقتی صحبت از رودخانه طولانی نیل می گردد خیلی از افراد اولین چیزی که به ذهنشان می رسد کروکودیل های خشن با دندان های تیز و کشنده است و البته که درست هم هست. کروکودیلی که در نیل زیست می نماید یکی از بزرگترین کروکودیل های آفریقا است که طولی بیشتر از 6 متر دارد! مطمئنا که در این رود ماهی و حیوانات آبزی متنوع و زیادی زندگی می نمایند و یکی دیگر از موجودات بزرگ آفریقا یعنی اسب آبی هم در آن زندگی می نماید.

فیل ها، بوفالوها، حیوانات وحشی آبی و بقیه موجودات منطقه هم از این رود به عنوان منبع آب مورد نیازشان استفاده می نمایند. در هر قاره جهان حدود 100 حیوانی که به شدت در معرض خطر انقراض هستند، وجود دارد و در این میان قاره آفریقا به خاطر حیات وحش منحصر بفرد و متنوعی که دارد، از همه بیشتر در خطر قرار گرفته است.

حقایقی دیگر از نیل که باید بدانید

  • نام رودخانه نیل (Nile) از واژه یونانی neilos به معنای رودخانه گرفته شده است.
  • همانطور که می دانید، تمدن مصر یکی از بزرگ ترین تمدن های طول تاریخ بوده است و مصر این را مدیون رود نیل است. مصریان باستان به وسیله کشاورزی در کناره رود نیل بود که توانستند به ثروت و قدرت برسند.
  • این رودخانه نقش مهمی در حمل و نقل به خصوص در بارانی و سیل آسا و زمانی که مسیرهای جاده ای بسته است، دارد.
  • آبراه نیل منبع خیلی خوبی برای استفاده به عنوان آب آشامیدنی و نی زارهای پاپیروس است. از پایپروس استفاده های مختلفی می گردد که یک مورد آن استفاده به عنوان کاغد است.
منبع: الی گشت

به "طبیعت گردی در 7 عجایب طبیعی آفریقا: رود نیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی در 7 عجایب طبیعی آفریقا: رود نیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید