20 بازی آرام بخش که استرس شما را کاهش خواهند داد

به گزارش موسیقی با امیر، زندگی می تواند گاهی اوقات خسته کننده باشد. بین کار، وظایف و تعهدات اجتماعی، به راحتی می توان احساس کرد که سرگرمی خاصی ندارید. در این میان دنیای بازی های ویدیویی اغلب با رقابت شدید و اکشن تنش زا همراه است. با این حال، یک ژانر در حال رشد یک جایگزین لذت بخش را برای از بین بردن استرس ارائه می دهد. بازی های این سبک زیبایی شناسی چشم نواز، موسیقی های آرام بخش و گیم پلی آرام و بدون استرس و هیجان بالا را در اولویت قرار می دهند و انجام کارهای نه چندان سخت و کاوش در دنیای بازی را نسبت به کوبیدن دکمه ها تشویق می کنند.

20 بازی آرام بخش که استرس شما را کاهش خواهند داد

چه یک گیمر کارکشته باشید و چه تازه واردی که در پی یک اثر دیجیتالی بدون استرس است، این بازی ها محیطی عالی برای استراحت، تنو انرژی و تفریح را فراهم می کنند. از پرورش یک مزرعه مجازی و پخت و پز تا تمیزکاری و کاوش در چشم انداز ها خیره کننده، در ادامه لیستی از 20 بازی آماده است که شما را به دنیایی از آرامش منتقل می کنند.

20. Slime Rancher

تهیه کننده: Monomi Park / سازنده: Monomi Park

سال انتشار: 2017

پلتفرم: PC, Xbox One, PS4, Nintendo Switch, Android, iOS

اسلایم رنچر یک شبیه ساز زندگی اول شخص مجذوب کننده است که شما را در نقش بیتریکس قرار می دهد. خانه نو شما که از مالک قبلی به ارث رسیده است، یک قطعه زمین وسیع است که مملو از اسلایم های پر جنب و جوش و رنگارنگ است. این موجودات کنجکاو در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند و این وظیفه شماست که با جمع آوری آن ها، غذا دادن به آن ها یک مزرعه پر رونق پرورش دهید. در واقع پلورت ها که محصول زائد اسلایم ها هستند، در بازی طلا محسوب می شود. شما از کوله پشتی خود برای کسب و فروش آن ها به یک کارآفرین دمدمی مزاج به نام ویکتور استفاده خواهید کرد که از آن ها برای ایجاد انواع ابزار ها استفاده می کند. در نهایت با پولی که به دست می آورید، می توانید مزرعه خود را ارتقا دهید، زمین های نوی خریداری کنید و انواع نوی از اسلایم ها را برای افزودن به مجموعه خود کشف کنید.

با این حال اسلایم رنچر فقط در مورد جمع آوری این حباب های رنگارنگ نیست. کاوش عنصر کلیدی بازی است. دنیای وسیع و متنوعی وجود دارد که چالش ها و فرصت های منحصر به فردی را ارائه می دهد. شما از جنگل های سرسبز گرفته تا بیابان های سوزان کشف کرده و حتی برای کشف گنج های پنهان و گونه های نادر اسلایم در زیر زمین قدم می زنید. با وجود تنوع اسلایم ها و دنیای وسیعی که برای کاوش وجود دارد، اسلایم رنچر یک تجربه به شدت آرامش بخش را ارائه می دهد. موسیقی نیز گوش نواز است و در کنار جلوه های بصری روشن و شاد و هسته اصلی گیم پلی، بازی را به شدت لذت بخش می کند.

19. Everything

تهیه کننده: Double Fine Productions / سازنده: David OReilly

سال انتشار: 2017

پلتفرم: PC, PS4, Nintendo Switch

همه چیز یک بازی غیر متعارف است که انتظارات سنتی از بازی ها را به چالش می کشد. در این بازی هدف خاص، امتیاز یا دشمنی برای شکست پیدا نخواهید کرد. در عوض، شما تمام دنیا را در نوک انگشتان خود دارید و می توانید هر چیزی در آن باشید. تصور کنید که تبدیل به یک دلفین بازیگوش شوید که در صخره های مرجانی اوج می گیرد یا شاید دوست داشته باشید سفری به دنیای میکروسکوپی داشته باشید و به یک دانه شن تبدیل شوید. بازی به شما امکان می دهد در قالب هر چیزی زندگی کنید، از یک علف گرفته تا یک ستاره بزرگ! همانطور که بین اشکال مختلف جابه جا می شوید، مقیاس دنیا مطابق با آن تنظیم می شود و دیدگاهی شگفت انگیز از هستی ارائه می دهد.

این بازی دارای یک دنیا وسیع است که به صورت اتوماتیک از طریق کامپیوتر ایجاد می شود. این بدان معناست که دنیا بازی از پیش ساخته نشده است و از طرفی به طور مداوم بر اساس تعاملات شما در حال تغییر است. در حالی که هیچ هدف معینی وجود ندارد، بازی مملو از مکانیک های جالب است. شما می توانید در مورد روابط بین اشیاء مختلف، ایجاد ارتباطات منحصر به فرد و مشاهده رفتارهای غیرمنتظره بیاموزید. دنیا با گفته های آرامش بخش فیلسوف آلن واتس روایت می شود که بینش عمیقی در مورد زندگی، هستی و ارتباط متقابل ارائه می دهد. به طور کلی بازی چشم انداز منحصر به فردی را ارائه می دهد که استرس را از بین می برد و حس آرامش را تقویت می کند. بنابراین، اگر در پی اثری هستید که بیشتر در مورد اکتشاف و شگفتی باشد تا رقابت، همه چیز تجربه ای است که شبیه هیچ بازی دیگری نیست.

18. Wattam

تهیه کننده: Annapurna Interactive / سازنده: Funomena

سال انتشار: 2019

پلتفرم: PS4, PC

بازی Wattam، برگرفته از فکر کیتا تاکاهاشی به عنوان خالق بازی کلاسیک Katamari Damacy، مانند نفسی تازه در فضای بازی است. این بازی پازل محور اهداف سنتی بازی ها را کنار گذاشته و به جای آن بر لذت خالص دوستی با همه چیز در اطراف شما تمرکز می کند. در این بازی شما به عنوان شهردار تجربه را شروع می کنید که یک مکعب سبز تنها با کلاهی فرق دارد که آرزوی اتصال را دارد. همانطور که دنیای رنگارنگ پر جنب و جوش بازی کاوش می کنید، با گروهی از شخصیت هایی به همان اندازه عجیب و غریب روبرو می شوید که شامل مواردی نظیر یک سنگ سخنگو، یک توالت خجالتی، یک گل و غیره هستند که هر کدام شخصیت و مجذوب کنندهیت منحصر به فرد خود را دارند.

گیم پلی Wattam ترکیبی لذت بخش از کاوش، حل پازل و مینی گیم است. هرچند زیبایی واقعی بازی در پیام ارتباط محور آن نهفته است. هیچ دشمنی برای مبارزه و هیچ امتیازی برای تعقیب وجود ندارد، فقط لذت ساده بازی حول محور تعامل با دنیا و ایجاد دوستی می چرخد. موسیقی متن عجیب و غریب و جلوه های بصری چشم نواز، فضای آرام بازی را تاثیرگذارتر کرده و Wattam را به یک بازی عالی برای استراحت پس از یک روز طولانی تبدیل می کند.

17. Jusant

تهیه کننده: Dont Nod / سازنده: Dont Nod

سال انتشار: 2023

پلتفرم: PC, PS5, Xbox Series X/S

بازی Jusant که یک اثر پازل محور کوهنوردی است که بازیکنان را به سفری بسیار زیبا به بالای یک سازه بلند می برد. هنگامی که از این بنای تاریخی متروک پر از بقایای تمدنی فراموش شده بالا می روید، به عنوان یک سرگردان تنها، مجهز به یک قلاب با شرایط دست و پنجه نرم می کنید. با این حال Jusant یک اثر کوهنوردی سریع و معمولی نیست و در عوض، بر یک رویکرد روشمند تاکید دارد. سازه بلند بازی به زیست بوم های متنوعی تقسیم می شود که هر کدام چالش ها و اسرار خاص خود را برای کشف دارند. بازیکنان باید به قلاب بسنده نکرده و از عناصر محیطی برای حرکت در صخره ها، حل پازل ها و پیشرفت به سمت بالا استفاده کنند.

دنیای بازی با دقت ساخته شده است و شما را به جلو هدایت می کند. همانطور که بالاتر می روید، دنیا اطراف شما تغییر می کند و از زمین های بایر خشک به خرابه های سرسبز با گیاهانی بیش از حد رشد کرده تبدیل می شود. یک همراه مایع مرموز در کنار شما جریان دارد و به فضای معمایی بازی می افزاید. در حالی که عناصر پلتفرمینگ نیز وجود دارد، Jusant بیشتر حول محور اکتشاف می چرخد. هیچ فشار از نظر محدودیت زمانی یا دشمنی برای مبارزه وجود ندارد و به شما این امکان را می دهد که سرعت خود را مطابق میل خود حفظ کنید. موسیقی بازی نیز به شدت آرام بخش است و بر تاثیرگذاری اتمسفر آرام بازی کمک می کند. در نهایت می توان گفت که ترکیبی از محیط های زیبا، پازل های مجذوب کننده و اتمسفر آرام، جوسانت را برای کسانی که از ریتم آرام در بازی ها لذت می برند، تبدیل به صعودی مجذوب کننده می کند.

16. Stardew Valley

تهیه کننده: ConcernedApe / سازنده: ConcernedApe

سال انتشار: 2016

پلتفرم: Nintendo Switch, Android, PC, PS4, Xbox One, iOS

بازی Stardew Valley زاییده فکر اریک بارون در سال 2016 وارد صنعت بازی شد و بیش از 30 میلیون نسخه فروخت و قلب گیمر ها را در همه جا تسخیر کرد. این بازی در هسته خود یک شبیه ساز کشاورزی است و در آن شما وارث مزرعه آشفته پدربزرگتان در شهر عجیب و غریب Pelican Town هستید و مسلح به چند ابزار و سری پر از رویا، برای احیای سرزمین بیش از حد رشد کرده ی ذکر شده تلاش خواهید کرد. Stardew Valley از کاشت محصولات و پرورش حیوانات گرفته تا ساخت ابزار و دوستی با مردم شهر، یک تجربه لذت بخش را ارائه می دهد.

زیبایی بازی در طبیعت آن نهفته است. هیچ ضرب الاجل، هیچ فشاری و هیچ روش اشتباهی برای بازی وجود ندارد. فرقی نمی کند روی پرورش دقیق کدو تنبلی عالی تمرکز کنید، به یک هیولا کش معروف در معادن تبدیل شوید، یا روز های خود را با مردمان مجذوب کننده شهر سپری کنید، Stardew Valley انواع سبک های بازی را ارائه می دهد. در این میان هر فصل از بازی چالش ها و لذت های منحصر به فردی را به همراه دارد. مزارع سرسبز جای خود را به پاییز های نارنجی آتشین می دهند و در نهایت در پوششی از برف سفید قرار می گیرند. موسیقی بازی نیز به طور کامل با جلوه های بصری هماهنگ است و فضایی واقعا لذت بخش ایجاد می کند که استرس های زندگی روزمره را از بین می برد.

شاید مهم ترین عاملی که در آرام بخش بودن بازی Stardew Valley نقش داشته، حس پیروزیت آن باشد. دیدنی رشد محصولاتتان از دانه های کوچک به محصولات رسیده فراوان، یا تبدیل یک زمین بی ثمر به مزرعه ای پر رونق، به شدت رضایت بخش است. به طور کلی این بازی یک جریان دائمی از پیروزی های کوچک را ارائه می کند که هر یک گواهی بر تلاش و فداکاری شماست و مکانی است که می توانید با آن واقعیت را ر ها کنید و خود را در دنیایی غوطه ور کنید که با صبر، استقامت و لذت های ساده زندگی روستایی شکوفا می شود.

15. PowerWash Simulator

تهیه کننده: Square Enix / سازنده: FuturLab

سال انتشار: 2022

پلتفرم: PC, Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

این بازی لذت بخش از FuturLab شما را در نقش یک نظافتچی حرفه ای قرار می دهد که وظیفه دارد محیط های کثیف را برق بیندازد. گیم پلی اصلی حول محور استفاده از یک کارواش خانگی برای حذف کثیفی، گل و لای و انواع زباله ها از اشیاء و ساختمان های مختلف می چرخد. از خانه های عجیب و غریب و وسایل نقلیه زنگ زده گرفته تا زمین های بازی و حتی مریخ نورد، PowerWash Simulator سطوح مختلفی را برای تمیز کردن ارائه می دهد. همانطور که خاک و کثیفی را از روی اشیاء از بین می برید و زیبایی اصلی زیر آن را آشکار می کنید، بازی احساس رضایت عجیبی از پیروزیت را به شما ارائه می دهد. با این حال PowerWash Simulator چیزی بیش از یک شبیه ساز تمیز کردن است. حالت Career Mode به شما این امکان را می دهد که کسب و کار شستشوی خود را بسازید، مشتریان خود را پیدا کرده و برای ارتقاء تجهیزات خود درآمد کسب کنید.

نازل های نو، افزایش فشار آب و غیره، همگی به تجربه تمیز کردن کارآمدتر و لذت بخش تر کمک می کنند. با این حال، جادوی واقعی PowerWash Simulator در آرامش غیرمنتظره آن نهفته است. برخلاف بیشتر بازی ها، هیچ دشمنی برای مبارزه، پازلی برای حل و تایمری برای تحت فشار قرار دادن شما وجود ندارد. موسیقی بازی مینیمال است و با صدا های آرامش بخش کارواش و صدای رضایت بخشی که نشان دهنده تمیز شدن سطح است، گوش نواز است. به طور کلی بازی برای استراحت پس از یک روز طولانی عالی است.

14. ABZÛ

تهیه کننده: 505Games / سازنده: Giant Squid

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PS4, PC, Xbox One, Nintendo Switch

آبزو یک بازی مجذوب کننده اکتشاف زیر آب بوده که از شما دعوت می کند تا در اعماق پر جنب و جوش اقیانوس پرسه بزنید. این بازی به کارگردانی مت ناوا، کارگردان هنری سابق thatgamecompany که آثاری مانند Journey و Flower را ساخته، رویکرد آرام و تجربه محور پیشینیان خود را بازتاب می دهد. در اینجا، شما نقش یک غواص بی نام و آزاد را بر عهده می گیرید که در اعماق پنهانی مملو از زندگی، اودیسه ای بی کلام را شروع می کنید. عنوان بازی خود معنای عمیق تری دارد. آبزو نام اقیانوس دنیا زیرین حاوی آب شیرین پاک در اسطوره های میان رودان است. این موضوع به زیبایی منعکس کننده موضوع اصلی بازی است. برخلاف بسکمک از ماجراجویی های زیر آب، آبزو از خشونت و خطر دوری می کند. در عوض، بر اکتشاف تمرکز دارد.

همانطور که در میان جنگل های زیرآبی می چرخید، با دلفین های بازیگوش روبرو می شوید یا شاهد جمعیتی مسحورکننده از ماهی ها خواهی بود. سفر شما از طریق بقایای پراکنده یک تمدن از دست رفته هدایت می شود، ساختار های آن ها حاکی از احترام عمیق به اقیانوس است. فقدان گفتگو یا اهداف خاص به شما این امکان را می دهد که مسیر خود را بپیمایید، در پی ماهی های درخشان بروید یا به سادگی در چشم انداز ها خیره کننده در زیر آب غوطه ور شوید. موسیقی بازی نیز با ترکیبی از ملودی های مختلف و صدا های محیطی، فضایی گیرا را ایجاد می کند. اگر در پی اثری هستید که استرس زندگی روزمره را از بین ببرد و نوعی احساس شادابی در شما ایجاد کند. بنابراین نفس عمیقی بکشید و در اعماق مسحورکننده بازی شیرجه بزنید.

13. Art of Rally

تهیه کننده: Funselektor Labs / سازنده: Funselektor Labs

سال انتشار: 2020

پلتفرم: Android, iOS, PC, Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

بازی Art of Rally، از خالق Absolute Drift، یک تجربه مسابقه ای منحصر به فرد است که شما را به سفری نوستالژیک در عصر طلایی مسابقات رالی می برد. برخلاف بیشتر بازی های مسابقه ای که بر گرافیک فوق العاده واقع گرایانه و رقابت شدید تمرکز می کنند، Art of Rally رویکردی آرام تر را ارائه می دهد. این بازی دارای سبک هنری زیبا و مینیمالیستی است که فضایی رویایی را تداعی می کند. محیط ها مملو از رنگ های مختلف هستند. از تپه ها و جنگل های انبوه گرفته تا کوه های برفی همگی به گونه ای ارائه شده اند که بیشتر شبیه یک نقاشی است تا یک تفریح دیجیتال. این فضا همراه با موسیقی گوش نواز، فضایی واقعا گیرا را ایجاد می کند.

هرچند مجذوب کنندهیت بازی تنها مربوط به زیبایی شناسی آن نیست. گیم پلی بازی چالش هایی را ایجاد می کند که به دقت و تسلط بر سرعت پاداش می دهد. شما در مراحل مختلفی با الهام از مکان های واقعی مانند فنلاند، نروژ و ژاپن از نمایی بالا به پایین مسابقه خواهید داد، این بازی همچنین دارای طیف گسترده ای از خودرو های نمادین از دهه 60 تا 90 میلادی است. با این حال چیزی که واقعا Art of Rally را متمایز می کند، تمرکز آن بر لذت بردن از رقابت است. به طور کلی در حالی که حالت Career و تابلو های امتیازات آنلاین برای کسانی که هوس چالش دارند وجود دارد، تجربه اصلی بیشتر شبیه یک مراقبه با ماشین است.

12. flOw

تهیه کننده: Sony Computer Entertainment / سازنده: Thatgamecompany

سال انتشار: 2006

پلتفرم: PS3, PS Portable, PS4, PS Vita

بازی flOw یک اثر مستقل است که زندگی خود را به عنوان یک بازی فلش رایگان در سال 2006 شروع کرد. با این حال این اثر به دلیل گیم پلی منحصر به فرد و مسحورکننده خود به سرعت توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. این بازی که در اصل برای همراهی با سرانجام نامه کارشناسی ارشد سازنده اش طراحی شده بود، منجر به بازی کاملی شد که از طریق Thatgamecompany با کمک استودیو سانتا مونیکا توسعه یافت. در این بازی شما کنترل یک موجود آبزی کوچک را در دست می گیرید که در دنیای زیر آب با رنگ های پر جنب و جوش حرکت می کند. بازی زیبایی شناسی مینیمالیستی را ارائه می دهد و بدون منو ها یا دستورالعمل های صریح، شما مستقیما وارد عمل شده و موجود خود را از طریق یک سری هواپیما های دو بعدی پر از زندگی هدایت می کنید. دیدنی دنیا بازی خود یک لذت بصری است.

هدف اصلی شما در flOw مصرف موجودات دیگر است. با این حال، یک نکته وجود دارد و آن هم این است که شما فقط می توانید ارگانیسم های کوچکتر از خودتان را مصرف کنید. همانطور که شما طعمه را می بلعید، موجود شما رشد می کند، توانایی های نو را باز می کند و به شکارچی وحشتناک تری تبدیل می شود. این مکانیک یک سیستم ریسک و پاداش لذت بخش را معرفی می کند. جسارت رفتن در پی طعمه های بزرگتر می تواند خطرناک باشد، اما پاداش آن قابل توجه است. درخشش flOw در سادگی و ظرافت آن نهفته است. فقدان مکانیک های پیچیده و روایت های پیچیده به بازیکنان اجازه می دهد تا خود را در دنیای آرام زیر آب گم کنند. موسیقی متن بازی یک سمفونی از صدا های الکترونیکی آرام بخش است که کاملا مکمل جلوه های بصری است. به طور کلی این بازی از مرز های یک بازی ویدیویی معمولی فراتر می رود و یک تجربه هنری است که به عنوان یک ماجراجویی مجذوب کننده زیر آب شناخته می شود و همانطور که موجود خود را در اعماق پر جنب و جوش هدایت می کنید، متوجه خواهید شد که در حال ر ها شدن و رسیدن به حالتی از آرامش هستید.

11. Everybodys Gone to the Rapture

تهیه کننده: Sony Computer Entertainment / سازنده: The Chinese Room

سال انتشار: 2015

پلتفرم: PS4, PC

بازی Everybodys Gone to the Rapture یک بازی فوق العاده زیبا است که از طریق The Chinese Room ساخته شده و بازیکنان را به سفری در حومه ای متروک و انگلیسی با نام دره یاتون می برد؛ جایی که ساکنان آن به طرز مرموزی ناپدید شده اند. برخلاف بسکمک از بازی های داستان محور، رپچر پر از اکشن یا مبارزه نیست و در عوض، یک تجربه شبیه ساز راه رفتن را ارائه می دهد. شما کنترل پروتاگونیستی بی نام را بدست می گیرید، در دهکده ای آرام و وحشتناک کاوش می کنید و روز های سرانجامی یک جامعه را از طریق مکالمات پراکنده رادیویی، اشیاء ر ها شده و پژواک های ضعیف گذشته کنار هم می گذارید.

در حین پرسه زدن در چشم انداز ها سرسبز و خانه های عجیب، روایت به مرور باز می شود. از نظر بصری، رپچر با محیط های پرجزئیات خود غرق در رنگ های طلایی شما شگفت زده می کند. موسیقی با ملودی های پیانوی غم انگیز و صدا های محیطی که شما را عمیق تر به سمت دنیا می کشاند، اتمسفر را کامل می کند. به طور کلی با اینکه داستان بازی اندازهی عمیق است و شما را به تفکر، سرگردانی و قدردانی از زیبایی های آرام دنیای اطرافتان، حتی در مواجهه با اسرار آن دعوت می کند، اما لحظات آرام بخش زیادی دارد.

10. Untitled Goose Game

تهیه کننده: .Panic Inc / سازنده: House House

سال انتشار: 2019

پلتفرم: PC, Nintendo Switch, PS4, Xbox One

نجات شاهزاده خانم ها یا فتح کهکشان ها را فراموش کنید، در این بازی شما نقش یک غاز بازیگوش را بر عهده می گیرید که دهکده ای عجیب و غریب را ویران می کند. این جواهر مستقل 2019، ترکیبی لذت بخش از گیم پلی پازل محور، مخفی کاری و سندباکس است. درخشش بازی در سادگی آن نهفته است. شما یک هدف دارید و آن هم این است که یک سری کار ها را در هر منطقه انجام دهید و در این میان باعث دردسر برای روستاییان بدبخت شوید. دزدیدن غذای افراد در پیک نیک، ترساندن نگهبان و غیره به اهداف روزانه شما تبدیل می شود.

کلید پیروزیت در پیشی گرفتن از روستاییان در استفاده از توانایی های منحصر به فرد غاز نهفته است. بازی حول محور واکنش های وحشت زده روستاییان و رفتار از خود راضی غاز که تضمینی برای برانگیختن خنده های شما است، می چرخد. علی رغم هرج و مرج، بازی Untitled Goose یک تجربه شگفت آور و آرامش بخش را ارائه می دهد. هیچ تایمر، هیچ دشمنی برای مبارزه و هیچ مکانیک پیچیده ای برای تسلط وجود ندارد و در واقع شما آزاد هستید که محیط های مجذوب کننده را با ریتم مورد نظر خود کاوش کنید و روش های مختلف را برای رسیدن به اهداف خود آزمایش کنید. موسیقی مینیمالیستی بازی و جلوه های بصری بیشتر به حس آرامش بخش آن کمک می کنند. بنابراین، اگر در پی اثری هستید که هم سرگرم کننده و هم بدون استرس باشد، این بازی انتخاب مناسبی است.

9. Firewatch

تهیه کننده: Panic / سازنده: Campo Santo

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

فایرواچ یک بازی ماجراجویی مجذوب کننده است که شما را در نقش شخصیتی به نام هنری قرار می دهد که در پی دور شدن از گذشته ای سخت با تبدیل شدن به یک نگهبان آتش در جنگل ملی شوشونی است. سال 1989 است و تنش ها بالاست زیرا خشکسالی بی امان سرزمین را فرا گرفته است. شما بر فراز یک برج دیدبانی قرار گرفته اید و وظیفه شما این است که بیابان را برای یافتن نشانه های دود بررسی کنید و جنگل را ایمن نگه دارید. تنها ارتباط شما با دنیای خارج، سرپرست شما، دلایلا است که از طریق واکی تاکی با شما صحبت می کند. همانطور که چشم انداز ها گسترده بازی را کاوش می کنید و اتفاقات عجیب و غریب را بررسی می کنید، مکالمات شما با دلایلا با مجذوب کنندهیت منحصر به فردی همراه شده و یک رابطه پیچیده و در حال تکامل را تقویت می کند.

فایرواچ یک تجربه روایت محور است که در آن انتخاب های شما مسیر داستانی نه چندان عمیق را شکل می دهد. در واقع هرچند کشف اسرار جنگل یک راز مجذوب کننده را آشکار می کند، اما جادوی واقعی در کاوش و ارتباط با دلایلا نهفته است. چه در حال دنبال کردن یک مسیر مخفی باشید و چه به سادگی در محیط های پرجزئیات غوطه ور شوید، بازی آرامش واقعی را به شما خواهد داد. دیدنی چشم انداز ها وسیع غرق در رنگ های طلایی غروب خورشید یا چشم انداز ها خیره کننده پوشیده از مه، بدون شک پس از یک روز کاری خسته کننده، لذت بخش خواهد بود.

8. Journey

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Thatgamecompany

سال انتشار: 2012

پلتفرم: PS4, PC, PS3, iOS

بازی Journey تجربه ای است که شبیه هیچ کدام از بازی های لیست نیست. این بازی که در سال 2012 منتشر شد، با جلوه های بصری نفس گیر، موسیقی دلهره آور و گیم پلی آنلاین منحصر به فرد خود، بازیکنان را مجذوب خود کرده است. شما در یک صحرای وسیع و متروک که در درخششی اسرارآمیز پوشیده شده است، بیدار می شوید تا راز های تمدنی که مدت ها فراموش شده را بیابید. در واقع هدف شما این است که به قله کوهی دور دست برسید که ابر ها را سوراخ می کند. این بازی با تکیه بر جزئیات محیطی و سرنخ های ظریف برای پرده برداری از تاریخ دنیا، رویکردی مینیمال به داستان سرایی ارائه می دهد. همانطور که بازی را کاوش می کنید، گلیف های درخشانی را جمع آوری می کنید که قفل رازهایی از گذشته تمدن ذکر شده را باز می کند.

جادوی Journey در عنصر آنلاین غیرمنتظره آن نهفته است. در حالی که بازی را به تنهایی شروع می کنید، ممکن است در سفر خود با بازیکن دیگری روبرو شوید. هیچ نام یا چتی وجود ندارد و فقط ارتباطی غیرکلامی از طریق جلوه های صوتی خاصی وجود دارد. موسیقی متن بازی که از طریق آستین وینتوری ساخته شده است، تجربه را به اوج می رساند. موسیقی در کنار شما اوج می گیرد و در طول بخش های چالش برانگیز شدت می گیرد و در لحظات کاوش در آرامش قرار می گیرد. به طور کلی Journey یک بازی نسبتا کوتاه است که در حدود دو ساعت طول می کشد اما در این مدت، پیروز می شود روایتی قدرتمند در مورد ارتباط، پشتکار و زیبایی یک تجربه مشترک ارائه دهد و فقدان هر نوع فشار، اهداف ساده و تمرکز بر اکتشاف آن را به تجربه ای عمیقا آرامش بخش تبدیل می کند.

7. Proteus

تهیه کننده: Twisted Tree / سازنده: Ed Key and David Kanaga

سال انتشار: 2013

پلتفرم: PC, PS3, PS Vita

پروتئوس که از طریق اد کی و دیوید کاناگا طراحی شده است، شما را به جزیره ای می فرستد که به صورت اتوماتیک از طریق کامپیوتر ایجاد شده است و به شما اجازه می دهد در آن ر ها شوید. هیچ هدفی، هیچ دشمنی و هیچ روایت عجیب و غریبی وجود ندارد که شما را به جلو سوق دهد و در عوض، بازی شما را به کاوش ساده دنیا خود دعوت می کند. این جزیره نیز خود ترکیبی لذت بخش از سادگی و شگفتی است. دنیا که از سبک هنری پیکسلی رنگارنگی تشکیل شده است مملو از تپه های سرسبز، گیاهان پر جنب و جوش و جانوران بازیگوش است. با این حال شاید بتوان گفت که جادوی واقعی پروتئوس در جلوه های صوتی آن نهفته است. هر عنصر در محیط از یک برگ خشک شده گرفته تا یک قورباغه، دارای امضای صوتی منحصر به فرد خود است. همانطور که کاوش می کنید، این صدا ها ترکیب می شوند و یک چشم انداز صوتی همیشه در حال تکامل ایجاد می کنند که سفر شما را منعکس می کند.

در حالی که هیچ هدفی در بازی وجود ندارد، دنیا به طرز ماهرانه ای تعامل را تشویق می کند. شما می توانید از درختان بالا بروید، پروانه ها را تعقیب کنید یا به سادگی در درخشش گرم فصول در حال تغییر غرق شوید. چرخه روز و شب به طور پویا ظاهر و صدای دنیا را تغییر می دهد و شما را بیشتر در زیبایی آرام آن غرق می کند. به طور کلی درخشش پروتئوس در تعهد آن به اکتشاف بی سرانجام نهفته است. هیچ پازلی برای حل کردن وجود نداشته و شما آزاد هستید که هر طور که می خواهید در بازی سرگردان شوید. به طور کلی پروتئوس با هر قدمی از شما دعوت می کند که نگرانی های خود را ر ها کنید و به سادگی در لحظه زندگی کنید.

6. Tetris Effect: Connected

تهیه کننده: Enhance Games / سازنده: Monstars

سال انتشار: 2018

پلتفرم:, PS4, PS5, PC, Nintendo Switch, Xbox Series X/S

بازی Tetris Effect: Connected مانند یک اثر کلاسیک از سری تتریس نیست. این بازی مبتکرانه مکانیک اصلی تتریس را که همه ما می شناسیم و دوست داریم، می گیرد و آن را با تصاویری خیره کننده، موسیقی مسحورکننده و یک تجربه گیم پلی واقعا منحصربه فرد همراه می کند. این بازی که بر پایه بازی تحسین شده تتریس افکت ساخته شده، با اضافه شدن حالت های چند نفره آنلاین و لوکال به آن مجذوب کننده تر از قبل شده است. تتریس افکت: کانکتد یک اثر با جلوه های صوتی و تصویری فوق العاده است که در آن همانطور که اشکال کلاسیک تتریس را می چرخانید و روی هم قرار می دهید، دنیای بازی اطراف شما در پاسخ تغییر می کند. بیش از 30 مرحله وجود دارد که هر کدام دارای مضمون، موسیقی و جلوه های بصری متمایزی هستند.

بازی حالت های مختلفی را برای پاسخگویی به تمام سطوح مهارتی ارائه می دهد. حالت تک نفره فوق العاده آرام بخش است و برای یک چالش سرگرم کننده می توانید مهارت های خود را در حالت ماراتون آزمایش کنید یا در یکی از چندین حالت چند نفره شرکت کنید. بهتر است که هدفون خود را روی سرتان قرار دهید و در دنیای بازی غرق شده و اجازه دهید که استرستان از بین برود.

5. A Short Hike

تهیه کننده: adamgryu / سازنده: adamgryu

سال انتشار: 2019

پلتفرم: PC, Nintendo Switch, PS4, Xbox One

بازی A Short Hike یک جواهر در بین بازی های مستقل است که شما را به یک ماجراجویی آرامش بخش در پارک Hawk Peak می برد. این بازی دنیا باز شما را در نقش کلر (Clair) قرار می دهد که زن جوانی است که برای یک آخر هفته به دیدن مادربزرگش می رود. او با داشتن سیگنال تلفن همراه به عنوان تنها هدف خود، برای رسیدن به یک بار به قله کوه می رود. با این حال A Short Hike چیزی فراتر از رسیدن به قله است و زیبایی آن در آزادی کاوشی که ارائه می دهد نهفته است. شما در حین کوهنوردی آرام شوید، در دریاچه های با طراوت شنا کرده یا به سادگی کنار آتش نشسته و به موسیقی آرام بخشی گوش فرا خواهید داد.

از طرفی در طول راه، با گروهی از شخصیت های عجیب و غریب نیز روبرو می شوید که هر کدام داستان خاص خود را برای به اشتراک گذاشتن دارند. این تعاملات حس صمیمیت و شوخ طبعی زیادی را به بازی اضافه می کند. هسته اصلی گیم پلی حول جمع آوری پر های طلایی می چرخد. این پر ها که در سراسر پارک پراکنده شده اند، شما را تقویت کرده و به شما امکان می دهد بالاتر بروید و بیشتر کاوش کنید. البته هرچند پیدا کردن آن ها یک پاداش رضایت بخش برای خروج از مسیریی سخت است، اما هرگز اجباری به نظر نمی رسد. بنابراین، اگر در پی فرار از شلوغی روزمره هستید، A Short Hike با جلوه های بصری مجذوب کننده و فضای آرام، تجربه ای سرگرم کننده را ارائه می دهد که به شما احساس طراوت و شادابی می دهد.

4. SnowRunner

تهیه کننده: Focus Home Interactive / سازنده: Saber Interactive

سال انتشار: 2020

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PS5, Xbox Series X/S

اسنورانر یک بازی شبیه ساز کامیون و وسایل نقیه آفرود است که بازیکنان را پشت فرمان وسایل نقلیه قدرتمند در محیط های صعب العبور قرار می دهد. این بازی که از طریق Saber Interactive پیشرفته است، بر پایه هایی که از طریق آثاری قبلی استودیو یعنی Spintires و MudRunner گذاشته شده بود، توسعه می یابد و تجربه ای گسترده تر و مجذوب کننده تری را ارائه می دهد. گیم پلی بازی حول محور عبور از چشم انداز ها خشن، دشت های گل آلود و رودخانه های خروشان گرفته تا کوه های پوشیده از برف و منطقه ها یخی خطرناک می چرخد. بازیکنان قرارداد بسته، محموله ها را حمل می کنند و کارهای مختلفی را در سراسر دنیا باز گسترده ی بازی انجام می دهند.

این بازی دارای طیف گسترده ای از وسایل نقلیه دارای مجوز است، از جمله کامیون هایی از برندهای مشهور مانند فورد، شورولت و غیره که ارتقاء و شخصی سازی این وسایل نقلیه نقشی حیاتی در مقابله با چالش های در حال تغییر بازی ایفا می کند. اسنورانر را می توان در هر دو حالت تک نفره و چند نفره کوآپ لذت برد. بازی کردن در کنار حدبیشتر سه دوست، لایه دیگری از استراتژی را به بازی اضافه می کند. در حالی که بازی یک نبرد دائمی در برابر عناصر و زمینی پر و پیچ و خم را ارائه می دهد، احساسی از آرامش در غلبه بر هر مانع وجود دارد. علی رغم تهدید دائمی گیر افتادن یا مواجهه با خطرات پیش بینی نشده، اسنورانر در کنار منطقه ها چشم نواز خود، یک تجربه گیم پلی منحصر به فرد را ارائه می دهد که برای کسانی که در پی آزمون مهارت و کمی آرامش در خارج از جاده هستند، مناسب است.

3. Donut County

تهیه کننده: Annapurna Interactive / سازنده: Ben Esposito

سال انتشار: 2018

پلتفرم: iOS, PC, PS4, Nintendo Switch, Xbox One, Android

بازی Donut County یک اثر پازل محور مبتنی بر فیزیک با پیچ و تاب عجیبی است. در این بازی شما در نقش یک سوراخ در حال رشد در زمین قرار می گیرید. این بازی که از طریق بن اسپوزیتو در سال 2018 ساخته شد، در واقع شما را به سفری در دنیای مجذوب کننده و کمی عجیب و غریب Donut County می برد؛ جایی که یک راکون بدجنس به نام BK یک گودال با کنترل از راه دور را کنترل می کند. گیم پلی بازی حول سر و کله زدن با این حفره و بلعیدن همه چیز در مسیر خود می چرخد. از وسایل موجود در خرده فروشی ها و مبلمان گرفته تا کل خانه ها و حتی خود ساکنان Donut County را می توانید درون حفره بیندازید. همانطور که سوراخ بزرگ می شود، چالش ها و پازل ها نیز افزایش می یابد.

با این حال Donut County فقط در مورد تخریب های بی معنا نیست. بازی در یک روایت طنز آمیز پیچیده شده است و با شخصیت های عجیب و غریب و دیالوگ های طنزی که در حین کاوش عمیق تر در حفره آشکار می شوند، مجذوب کننده تر از پیش می شود. در این میان کشف رمز و راز پشت گودال همیشه در حال رشد و سرنوشت ساکنان Donut County لایه دیگری از عمق را به تجربه اضافه می کند. البته علی رغم عمل بلعیدن همه چیز، طراحی بازی، آرامش عجیبی را در بازیکن ایجاد می کند.

2. Animal Crossing: New Horizons

تهیه کننده: Nintendo / سازنده: Nintendo EPD

سال انتشار: 2020

پلتفرم: Nintendo Switch

بازی Animal Crossing: New Horizons که در سال 2020 برای نینتندو سوییچ منتشر شد، به سرعت به یک پدیده دنیای تبدیل شد. این بازی شبیه ساز شما را به جزیره ای متروک می برد که در آن شما به عنوان نوترین ساکن، سفری را برای ساخت و ساز، اکتشاف و ساختن یک جامعه شروع می کنید. بازی فضایی مجذوب کننده و آرام را ارائه می دهد و برخلاف بسکمک از بازی هایی که بر رقابت یا غلبه بر چالش ها تمرکز می کنند، New Horizons ریتمی با سرعت پایین از زندگی را در اولویت قرار می دهد. بازیکنان می توانند روز های خود را با جمع آوری صدف ها و حشرات، ماهیگیری در اقیانوس یا تزئین خانه های خود و جزیره بگذرانند. موسیقی بازی نیز به شدت آرامش بخش محسوب شده و جلوه های بصری مملو از رنگ های ملایم و محیط های مجذوب کننده است.

همانطور که پیشرفت می کنید، روستاییان در قالب حیوانات مخلتف به جزیره شما نقل مکان می کنند، که هر کدام شخصیت و روال کاری منحصر به فرد خود را دارند. شما می توانید با انجام دادن کار ها، دادن هدایا و به سادگی گفت وگو با آن ها دوستی ایجاد کنید. خواه در پی یک اثر خلاقانه، فرصتی برای ارتباط با همسایگان مجازی یا صرفا راهی برای استراحت پس از یک روز طولانی باشید، New Horizons یک تجربه آرامش بخش است که به طرفداران این سبک به شدت پیشنهاد می شود.

1. ?What The Golf

تهیه کننده: Triband / سازنده: Triband

سال انتشار: 2019

پلتفرم: iOS, PC, Nintendo Switch, PS4, PS5

بازی ?What The Golf چیزی بیش از یک بازی گلف معمولی است. این بازی عجیب و غریب که از طریق Triband توسعه داده شده است، انگار کتاب قوانین را کنار گذاشته و یک ماجراجویی مبتنی بر فیزیک را جایگزین گیم پلی سنتی سبک می کند. در حالی که مفهوم اصلی انتقال یک شی به یک سوراخ معین شده بدون تغییر باقی می ماند، اشیایی که کنترل می کنید چیزی فراتر از توپ های گلف هستند و شامل همه چیز از یک توستر گرفته تا یک خانه، یک ماشین و حتی یک گربه واقعی می شود. هر مرحله چالش نوی را ارائه می کند و ناگهان به خود آمده و می بینید که با راکت تنیس در حال انجام گلف هستید!

در واقع طنز بازی غیرقابل انکار است و عنصر غافلگیری همیشه وجود دارد. شما هرگز نمی دانید که در ادامه چه شی عجیب و غریبی را کنترل خواهید کرد و این هر مرحله را به یک غافلگیری لذت بخش تبدیل می کند. در این میان با وجود ماهیت غیر متعارف آن، بازی به طرز شگفت انگیزی آرامش بخش است. در نهایت گفتنی است مراحل کوتاه بازی برای یک تفریح سریع عالی هستند و فقدان فشار برای دستیابی به امتیازات عالی و تاکید بر لذت خالص، فضایی آرام و بدون تنش را ایجاد می کند.

منبع: Norton

منبع: دیجیکالا مگ

به "20 بازی آرام بخش که استرس شما را کاهش خواهند داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 بازی آرام بخش که استرس شما را کاهش خواهند داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید