نکاتی که در سفر به بریتانیا باید به آن توجه کرد

    به گزارش موسیقی با امیر،
  • جاذبه های گردشگری

در بریتانیا موزه ها، پارک ها، بناهای تاریخی، منظره ها طبیعی و جوامع محلی بریتانیا برای گردشگران بسیار مجذوب کننده می باشد. مهمترین شهر های توریستی بریتانیا، لندن، ادینبورگ (مرکز اسکاتلند)، کاردیف (مرکز ولز)، بلفاست (مرکز ایرلند شمالی)، بیرمنگام، بریستول، گلاسکو، لیورپول و منچستر هستند. بریتانیا 28اثر ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو دارد که از این تعداد 23 سایت فرهنگی، 4 سایت طبیعی و 1 سایت آمیزه فرهنگی و طبیعی می باشد. مهم ترین جاذبه های گردشگری بریتانیا عبارتند از: موزه مادام توسو و آسمان نمای لندن، کاخ باکینگهام، برج لندن، سینمای آیمکس، ساعت بیگ بن، کلیسای وست مینیستر و سنت پل، هاید پارک و باغ وحش لندن، بنای استون هنج، دیوار هادریان، شهر تاریخی لیورپول، میدان پیکادلی، موزه تاریخ طبیعی لندن، چشم لندن یا چرخ هزاره (چرخ و فلک)، میدان ترافالگار، باغ کاونت، ریجنس پارک، تاور بریج، گالری ملی لندن، ونیز کوچک، برج کمدن، قصر الکساندر، قلعه ادینبرگ.

نکاتی که در سفر به بریتانیا باید به آن توجه کرد
  • غذا

کسانی که به بریتانیا سفر می کنند، متوجه این موضوع می شوند که فرهنگ های مختلفی در خصوص خورد و خوراک در بریتانیا وجود دارد و در انگلیس نظرات متفاوتی درباره رسم و آداب غذا خوردن وجود دارد. ماهی و سیب زمینی سرخ نموده بریتانیا در گذشته مشهور بوده است. امروزه با توجه به تاثیر زندگی مدرن و نقاط مختلف جهان، سبک های بسیار متنوع آشپزی در این منطقه وجود دارد. در هر شهر، انواع مختلفی از رستوران ها به چشم می خورد و محصولات غذایی شگفت انگیزی در سطح گسترده عرضه می شوند. صبحانه سنتی بریتانیا که شامل ژامبون و تخم مرغ است، هنوز هم هوادار دارد، اما مردم دوست دارند صبحانه سبک تری که شامل غلات و نان تست است، میل کنند. نهار معمولا سریع صرف می گردد و معمولا وعده سبکی از آش، سوپ یا ساندویچ است. شام معمولا در ساعت 6 بعد از ظهر سرو می گردد.

  • روش های مختلف مسافرت به بریتانیا

برای ورود به بریتانیا احتمالا وارد یکی از5فرودگاه لندن می شوید، اگرچه دیگر شهرها نیز پروازهای بین المللی مستقیم دارند. KLM که در حال حاضر با ایرفرانس متحد شده بسیاری از پروازهای ورودی به انگلیس را پوشش می دهد. مهمترین فرودگاه های لندن Heathrow (پر رفت و آمد ترین فرودگاه بین المللی جهان)، City و Gatwick می باشند. بزرگترین فرودگاه های خارج از لندن مانچستر، ، بیرمنگام، جان لنون لیورپول و نیوکاسل هستند. مهمترین فرودگاه های اسکاتلند ادینبورگ و گلاسکو و کاردیف تنها فرودگاه بین المللی ولز می باشد. ایرلند شمالی نیز از دو فرودگاه بین المللی به نام های بلفاست و جورج بست برخوردار است. قطار های سریع السیر یورواستار بین لندن و بلژیک و فرانسه فعال است. راه آهن هلند و ایرلند نیز به لندن فعال می باشد.

  • خرید کردن در بریتانیا

اصلی ترین مخارج سفر یعنی حمل و نقل، اقامت و غذا در بریتانیا بسیار گران است و یک توریست کم خرج حداقل 50 پوند در روز خرج خواهد داشت. اگر بخواهید از تاکسی، هتل 3 ستاره و رستوران بهره ببرید، این رقم به مراتب بالاتر می رود. لندن و جنوب شرق بریتانا نسبت به دیگر بخش های بریتانـیـای کبیر 3 برابر گرانتر است. مالیات زیادی روی سیگار وضع شده است به طوریکه که مقرون به صرفه ترین بسته سیگار7 پوند می باشد. برند های وارداتی نظیر مارلبورو، کامل و لاکی استرایک بسیار گرانتر می باشند. حداقل سن خرید تنباکو 18 سال می باشد. واحد پول بریتانیا پوند می باشد که به100 پنس (pence) تقسیم می گردد. گاهی به جای پوند از واژه محاوره ای کوئید استفاده می کنند. واژه های فایور و تنر به 5 پوند و 10 پوند گفته می گردد. بیشتر کارت های اعتباری در فروشگاه ها و جای رستوران ها پذیرفته می گردد.

با وجود این که خرید در بریتانیا گران تمام می گردد اما این کشور یک مقصد با کلاس جهانی برای محصولات با کیفیت و متنوع می باشد. به علت رقابت، قیمت اجناس در فروشگاه های مختلف فرق دارد و شما در بیشتر موارد می توانید چانه بزنید. وسایل الکترونیک نظیر رایانه و دوربین های دیجیتال از دیگر کشورهای اروپا مقرون به صرفه تر می باشد. غذای هاید پارک لندن در اروپا شاخص می باشد و کیفیت ترکیبات آن بسیار بالا می باشد. رستوران های بریتانیا نسبت به کشور های جنوب اروپا گران تر و نسبت به کشورهای سوئیس و نروژ مقرون به صرفه تر می باشد. معروف ترین غذاهای بومی بریتانـیـا Pastie و Black Pudding، Cornish Pasty، Haggis می باشند.

منبع: الی گشت

به "نکاتی که در سفر به بریتانیا باید به آن توجه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که در سفر به بریتانیا باید به آن توجه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید