راهنمای سفر به آنتالیا

به گزارش موسیقی با امیر، آنتالیا که شهری ساحلی و خیره کننده در جنوب غربی ترکیه و در مجاورت کوه های توروس می باشد، به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در میان علاقمندان به فرهنگ، تاریخ و زیبایی های طبیعی شناخته می گردد. این شهر با برخورداری از حدود 600 کیلومتر خط ساحلی در دریای مدیترانه، از بزرگ ترین تفرجگاه های این کشور بوده و با نام ساحل فیروزه ای مشهور است. بعلاوه، آنتالیا با بافت تاریخی بی نظیر خود، آثاری از دوران رومیان و بیزانسی ها تا عصر عثمانی را در برگرفته و بازدیدکنندگان را به سفری در زمان دعوت می نماید. امکانات رفاهی و تفریحی فراوان، بازارهای سنتی مملو از صنایع دستی و غذاهای متنوع محلی، از دیگر جذابیت های این شهر زیبا می باشد.

راهنمای سفر به آنتالیا

برنامه ریزی برای سفر به آنتالیا

همانطور که پیش از این ذکر شد، سفر به آنتالیا، به علت جذابیت های بسیاری که دارد، جزو شهرهای محبوب گردشگری ترکیه محسوب شده و در طول سال میزبان تعداد زیادی از مسافران می باشد. بدیهی است که اولین قدم برای آغاز این سفر، خرید بلیط هواپیما آنتالیا بوده و پیدا کردن یک بلیط با قیمتی معقول، از اولویت های مسافران این شهر است. قیمت بلیط هواپیما آنتالیا، به عوامل مختلفی چون: تاریخ و زمان حرکت، نوع ایرلاین، کلاس پرواز و زمان خرید بلیط بستگی دارد.

یکی از معتبرترین وب سایت ها برای خرید بلیط هواپیما، وب سایت GoToSafar می باشد که با برترین ایرلاین ها ، همکاری می نماید. شما می توانید با مراجعه به این وب سایت و انتخاب مبدا و مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافرین، فهرستی از گزینه های موجود را مشاهده نموده و مناسب ترین گزینه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و بخرید. بعلاوه، می توانید با استفاده از فیلترهای جستجو مانند محدوده قیمت، نوع ایرلاین، نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)، و کلاس پروازی، گزینه های موجود را محدود و در نتیجه انتخاب راحت تری داشته باشید.

علاوه بر امکان پرواز مستقیم به آنتالیا، راه دیگری نیز برای سفر به این شهر وجود دارد که از لحاظ هزینه نیز ارزان خواهد بود. بدین صورت که توصیه می گردد ابتدا به صورت زمینی به وان ترکیه سفر نموده و سپس از آنجا به آنتالیا پرواز کنید، زیرا قیمت پروازهای داخلی ترکیه، کمتر از پروازهای بین المللی می باشد.

مکان های تماشای آنتالیا

آنتالیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشکری در ترکیه، شهری غنی و مملو از انواع جاذبه ها تاریخی، طبیعی و سرگرمیی می باشد. به طور مثال، ساحل کنیالتی با آب ها فیروزه ای، آبشار دودن، دریاچه کوپرولو کانیون و پاموک کاله، از چشم نواز ترین جاذبه های طبیعی این شهر بوده و مکانی عالی برای استراحت و سرگرمی است. به علاوه، علاقمندان به تاریخ نباید از تماشا شهرهای باستانی پرگه، فاسیلیس و آسپندوس با آثار به جا مانده از دوران رومی و یونانی، غافل شوند و بازدید از موزه باستان شناسی، دروازه ها دریان و برج ساعت آنتالیا نیز توصیه می گردد. در قلب شهر آنتالیا، محله تاریخی کالیچی/ کاله ایچی قرار گرفته است که با خیابان های سنگفرش و خانه های قدیمی خود جذابیت خاصی داشته و مکانی عالی برای گشت و گذار، خرید و امتحان کردن غذاهای محلی شناخته می گردد.

هزینه سفر به آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا شامل جنبه های مختلفی نظیر: هزینه ها بلیط، اقامت، حمل و نقل، خورد و خوراک و سرگرمیات می باشد که همه این ها نیز بستگی به زمان سفر، کیفیت پرواز و اقامتگاه، نوع سرگرمیات و بعلاوه سبک گردشگری شما دارد. قیمت بلیط هواپیما که اغلب سهم زیادی در هزینه های سفر شما دارد، بسته به فصل سفر، کلاس پروازی و ایرلاین انتخابی متفاوت خواهد بود. هزینه اقامت در آنتالیا نیز می تواند از هتل های لوکس گرفته تا خانه های مبله ارزان متغیر باشد. هزینه های روزانه شامل خورد و خوراک، حمل و نقل درون شهری و فعالیت های سرگرمیی هم بسته به کیفیت انتخابی آنها می تواند زیاد یا کم باشد. به طور کلی، با یک برنامه ریزی دقیق و انتخاب گزینه های ارزان، می توانید سفری لذت بخش و در عین حال مالی را تجربه کنید.

برترین اقامتگاه هنگام سفر به آنتالیا

آنتالیا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه، میزبان هتل های متنوع با ویژگی های مختلفی است که دارای امکانات و سرگرمیات جذابی هستند. قیمت هتل ها در آنتالیا مانند هر شهر دیگری، براساس درجه بندی هتل ها (2، 3، 4 و 5 ستاره) متفاوت می باشد؛ بدین صورت که هتل ها 2 ستاره، گزینه ها مالی بوده، هتل ها 3 ستاره و بالاتر امکانات و خدمات بهتری را ارائه داده و هتل ها 4 و 5 ستاره، امکانات لوکسی دارند و برای سفرهای تجملی مناسب هستند.

این روزها علاوه بر هتل ها ، انواع دیگری از اقامتگاه ها نیز در شهر آنتالیا و دیگر شهرهای ترکیه رایج شده است و آن، اجاره خانه مبله در آنتالیا است. این نوع اقامتگاه ها که بویژه برای مسافرت های گروهی، خانوادگی و مسافر ت های طولانی مناسب می باشد، مزایای بسیاری دارند. به عنوان نمونه، این خانه ها با فراهم کردن فضای اختصاصی و حریم خصوصی بیشتر، امکانات و لوازم مختلف منزل و آشپزخانه مجهز، حس اقامت در خانه را برای مسافران به همراه دارد. بعلاوه این خانه ها، محدودیت ها یی مانند به همراه داشتن حیوانات خانگی که در هتل ها اعمال می گردد را نداشته و قیمت انها نیز نسبت به هتل ها مناسب تر می باشد.

اجاره آپارتمان و خانه مبله در ترکیه، از جمله خدمات مهم مجموعه GoToSafar می باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه و انتخاب گزینه اقامتگاه لیستی از هزاران نوع خانه و آپارتمان مبله با امکانات عالی را در شهرهای مختلف ترکیه مشاهده نموده و با مقایسه ویژگی ها آنها، مناسب ترین گزینه را انتخاب و رزرو کنید. گفتنی است که امکان پرداخت هزینه رزرو این اقامتگاه ها به هر دو صورت ریالی و ارزی و از درگاه ها بین المللی امکان پذیر می باشد.

در کدام فصل به آنتالیا سفر کنیم؟

آنتالیا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، دارای آب و هوای میترانه ای بوده و تابستان ها آن گرم و زمستان هایش معتدل و بارانی است. سفر به این شهر در هر فصلی از سال امکان پذیر بوده و در هر زمانی جاذبه های طبیعی و سرگرمیی منحصر به فردی را دارا می باشد؛ بنابراین، اولویت ها سرگرمیی و گردشگری شما، برترین زمان سفر به آنتالیا را تعیین می نماید. بسیاری از مسافران اواسط خرداد تا اوایل مهر را برترین زمان سفر به آنتالیا می دانند، چراکه به علت دمای گرم و مطبوع هوا، مسافران می توانند از دریا، ساحل و آفتاب استفاه نموده و از انجام انواع ورزش ها و سرگرمیات آبی لذت ببرند.

در مقابل، با وجود اینکه، فصل پاییز و زمستان به علت سردی هوا و باران ها فصلی، مناسب شنا و آفتاب گرفتن نیست، اما سفر در این فصول مزایای دیگری دارد. به عنوان مثال، ارزان بودن بلیط هواپیما و هتل ها ، وجود تخفیفات ویژه در بعضی از مراکز خرید و خلوت بودن شهر، از جمله این مزایا هستند. به طور کلی، فصل تابستان که برای سرگرمیات ساحلی عالیست، شلوغ ترین فصل این شهر بوده و بسیاری از مسافران ایرانی و اروپایی در این فصل به آنتالیا سفر می نمایند. در فصول سرد سال نیز به علت کم بودن تعداد مسافران، می توانید تخفیفات خوبی در هتل ها و تورهای مختلف آنتالیا پیدا کنید.

گشت و گذار آسان در آنتالیا

با توجه به محبوبیت شهر آنتالیا، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم ترکیه و تعدد جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری در آن، مسئله تردد و حمل و نقل در این شهر برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچند سیستم حمل و نقل عمومی این شهر، دارای شبکه ای گسترده و کارآمد می باشد، اما برای تردد آسان و سریع تر گردشگران به نقاط مختلف شهر، یک روش عالی وجود دارد و آن استفاده از ماشین ها اجاره ای است. با اجاره خودرو در آنتالیا، شما می توانید به همه قسمت ها شهر، مکان ها گردشگری مختلف آن و حتی روستاها و شهرهای اطراف آن به راحتی و بدون هیچ مسئله ای سفر کنید.

مجموعه GoToSafar که از سال 2016 در زمینه کرایه خودرو در شهرهای مختلف ترکیه فعالیت دارد، خدمات بی نظیری را به شما مسافرین عزیز ارائه می دهد. با مراجعه به این وب سایت، امکان اجاره خودروهایی با کیفیت بالا و متنوع برای شما فراهم شده و بدین شکل می توانید با راحتی و انعطاف پذیری بیشتری از جاذبه های این شهر بازدید کنید.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید