هشدار، قهوه این داروها را بی اثر می نماید!

به گزارش موسیقی با امیر، مطالعات نشان می دهد قهوه به طور قابل توجهی بر جذب، انتشار، متابولیسم و دفع بسیاری از داروها تاثیر می گذارد.

هشدار، قهوه این داروها را بی اثر می نماید!

گاهی اوقات، شما ناچارید همه کارهای روزانه خود را با سایر امور هماهنگ کنید و در زمانی مناسب انجام دهید. اما آیا همین که مصرف داروهای خود را به یاد داشته باشید کافی است و مصرف آن همراه با نوشیدن قهوه اهمیتی ندارد؟ یک مطالعه تازه در خصوص مصرف دارو در افراد دوستدار قهوه نگرانی هایی را به وجود آورده است. نتایج این مطالعه را در موسیقی با امیر با عنوان این داروها را هرگز با قهوه نخورید بخوانید.

این داروها را هرگز با قهوه نخورید

مطلع شدن از یک کشف تازه در خصوص یکی از فواید قهوه برای سلامتی، همواره هیجان انگیز است. با این حال، یک آنالیز تازه نشان داد که باید برای جلوگیری از تداخل، مصرف قهوه در زمانی بسیار نزدیک به دارو، مورد توجه قرار گیرد. این یافته با مطالعه ای که در سال 2020 به وسیله دو محقق داروساز در اتیوپی انجام شد، مطابقت دارد. در زیر بعضی از داروهایی که مصرف آن ها با قهوه مشکل ساز است را نام برده ایم.

داروهای تیروئید

متخصصین می گویند که داروهای مربوط به تیروئید باید با معده خالی مصرف شوند. به توصیه متخصصین همراه با این دارو حداقل به مدت نیم ساعت هیچ چیز دیگری نباید مصرف گردد. دلیل این است که بدن بتواند داروی تیروئید را جذب کند.

داروهای پوکی استخوان

مصرف همزمان داروهای پوکی استخوان و قهوه باعث کاهش یافتن اثرات دارو روی بدن شما می گردد.

داروی رفلکس اسید

پزشکان می گویند داروهای ضد رفلکس اسید معده، وقتی به عنوان اولین خوراکی در صبح، قبل از خوردن یا نوشیدن هر خوراکی دیگری مصرف می شوند، برترین عملکرد را دارند. بعلاوه باید به خاطر داشته باشید که به این دلیل که قهوه حاوی اسید است، ممکن است مسئله ای را که به خاطر آن، داروی رفلکس معده مصرف می کنید، تشدید کند.

داروهای تورم پا

به اعتقاد متخصصین به طور کلی کافئین، هورمونی را که موجب تحریک احتباس آب در بدن می گردد، سرکوب می نماید، بنابراین یک ماده دیورتیک است. این بدان معناست که کافئین موجود در قهوه می تواند داروهای مدر را تقویت کند. مانند داروهای مورد استفاده برای درمان ورم پاها.

داروهای نارسایی قلبی

به دلیل خاصیت ادرارآور بودن کافئین، بیماران تحت درمان نارسایی قلبی باید مواظب نوشیدن قهوه دارای کافئین باشند.

داروهای درمان کم توجهی

به گفته متخصصین اگر به دلیل تشخیص حواس پرتی، بیش فعالی یا تکانشگری از دارو استفاده می کنید، باید بدانید که کافئین موجود در قهوه می تواند همه چیز را تشدید کند و احتمالا سیستم بدن شما کمتر از دارو سود خواهد برد.

داروی سرماخوردگی

بعضی داروهای سرماخوردگی، محرک هستند. اگر مایلید که در دوران سرماخوردگی در طی روز خواب کوتاهی داشته باشید، توجه کنید که نوشیدن قهوه در حین مصرف بعضی داروهای ضدسرماخوردگی می تواند استراحت را دشوارتر کند.

این مواردی که بدان اشاره شد به این معنا نیست که شما باید این نوشیدنی محبوبتان را رها کنید. بلکه احتیاج است برای مصرف داروهایتان برنامه ریزی کنید تا تداخلی با قهوه مصرفی تان نداشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ویتامین ها به سرعت لاغر شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "هشدار، قهوه این داروها را بی اثر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار، قهوه این داروها را بی اثر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید