پرتاب قدرتمندترین موشک دنیا با چراغ سبز آمریکا، عکس

به گزارش موسیقی با امیر، دیجیاتو نوشت: اسپیس ایکس چراغ سبزی را دریافت نموده است تا موشک فوق بزرگ استارشیپ را برای بار دوم پرتاب کند. آن هم حدودا هفت ماه پس از اولین آزمایش پرواز مداری، که به انفجاری تماشایی در هوا ختم شد.

پرتاب قدرتمندترین موشک دنیا با چراغ سبز آمریکا، عکس

اسپیس ایکس که برای تایید نهایی پرتاب در حالت آماده باش بوده است، این پرتاب را روز آدینه، از تاسیسات گسترده خود در نزدیکی بوکا شیکا، تگزاس انجام خواهد داد. پنجره راه اندازی دو ساعته از ساعت 7:00 صبح (به وقت مرکز ایالات متحده) آغاز می گردد.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده روز چهارشنبه بیان کرد که مجوز پرتاب یک پرواز استارشیپ را به اسپیس ایکس اعطا نموده است. در همان روز، سازمان خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده ارزیابی کتبی برنامه زیست محیطی 2022 را تکمیل کرد که نشان می دهد: پرتاب استارشیپ تغییرات زیست محیطی قابل توجهی ندارد.

این آژانس در بیانیه ای بیان کرد: اداره هوانوردی فدرال تشخیص داد که اسپیس ایکس تمام الزامات ایمنی، زیست محیطی، سیاسی و مسئولیت مالی را برآورده می نماید.

آزمایش این موشک از زمان پرتاب آن در آوریل متوقف شد. منع پرتاب و آنالیز دلیل انفجار که به وسیله اداره هوانوردی فدرال نظارت می گردد، هنگامی که ناهنجاری در حین پرتاب رخ می دهد، یک روش معمول است.

اگرچه اولین آزمایش پرواز مداری در آوریل صدمات زیادی به بار آورد، اسپیس ایکس پیروز شد هم آسیب را ترمیم کند و هم زیرساخت پرتاب و موشک را در کمتر از هفت ماه ارتقا دهد. بیل گرستنمیر، معاون ساخت و پرواز اسپیس ایکس، ماه گذشته به قانون گذاران گفت که استارشیپ برای آزمایش پرواز بعدی خود از یک ماه پیش آماده است و فقط منتظر آنالیز ها و چراغ سبز آژانس های متعدد است.

استارشیپ قدرتمندترین موشکی است که تا به امروز ساخته شده است. این موشک با ارتفاع تقریباً 400 فوت دارای دو مرحله است: تقویت کننده فوق سنگین و مرحله بالایی که استارشیپ نامیده می گردد.

این موشک انسان ها را برای مأموریت آرتمیس ناسا در سال 2025 روی ماه فرود خواهد آورد. در درازمدت نیز، برای تحقق جاه طلبی های ایلان ماسک، و فتح مریخ طراحی شده است.

اما این شرکت کار زیادی در پیش دارد. اولین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ بسیار کوتاه بود. زمانی که تقویت کننده فوق سنگین از استارشیپ جدا شد، این وسیله نقلیه مجبور شد در هوا بر فراز خلیج مکزیک منفجر گردد. بنابراین چهار دقیقه پس از بلند شدن ، به سمت زمین سقوط کرد.

با ارتقاء موتورها و روشی تازه برای جداسازی دو مرحله موشک، اسپیس ایکس امیدوار است این ماموریت فراتر از مرحله اول پیش برود.

  • ماشین تازه ایران خودرو که از دیروز ستاره فضای مجازی شده / عکس

  • پرواز تماشایی تاکسی پرنده در نیویورک/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین

به "پرتاب قدرتمندترین موشک دنیا با چراغ سبز آمریکا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب قدرتمندترین موشک دنیا با چراغ سبز آمریکا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید