چرا جاده ها خط کشی می شوند؟

به گزارش موسیقی با امیر، امروزه خط کشی در بیشتر جاده ها و معابر دنیا شامل کشورهای پیشرفته با هدف افزایش ضریب ایمنی جاده ها و کاهش خطر تصادف انجام می گردد؛ ولی آیا تا به امروز به این مسئله فکر نموده اید که خط کشی جاده ها از چه زمانی، چگونه و چرا شروع شد؟ برای آشنایی با تاریخچه خط کشی جاده ها و معابر در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید.

چرا جاده ها خط کشی می شوند؟

جای تردیدی نیست که همگان از علت وجود و اهمیت خط کشی در پیشگیری از خطرها و تصادف ها در سفرهای جاده ای اطلاع دارند؛ ولی سوالی که مطرح می شود این است که این خط ها چگونه و از چه زمانی بر روی جاده های آسفالته به وجود آمده اند؟ این مورد یکی از سوال های رایج گردشگران در طول سفرهای تابستانی است.

بر اساس تاریخچه علائم راهنمایی و رانندگی، قدمت نخستین خط سفید جاده ای به سال 1918 و کشور انگلستان باز می شود. اگرچه این مسئله به سرعت فراگیر شد، ولی تا سال 1926 میلادی مفهوم امنیت جاده ای را در بر نمی گرفت. در سال های دهه 1930 و در دورانی که چراغ های راهنمایی وجود خارجی نداشتند، این خطوط به منزله علامت امتداد جاده مورد استفاده قرار می گرفتند و سرانجام خط محل توقف محسوب می شد؛ در محل توقف نیز اغلب یک نفر از پلیس های راهنمایی و رانندگی برای کنترل و راهنمایی ترافیک حضور داشت.

این فرایند ادامه یافت تا این که در سال های دهه 1950 خطوط زرد نیز به مجموعه علائم راهنمایی و رانندگی اضافه شدند. در واقع، دو رنگ زرد و سفید به طور همزمان در جاده ها و معابر مورد استفاده قرار گرفتند، به طوری که خط سفید نشانگر جاده های یک طرفه و خط زرد علامتی برای جاده های دو طرفه بود. بعلاوه در سال 1956، خط های منقطع به صورت نوآوری جدیدی در خط کشی جاده ها و معابر برای مقابله با تردد سایر خودروها در سطح جاده وارد عرصه شدند. نکته جالب توجه در خصوص استفاده از این خط چین ها این است که به هنگام رانندگی می توانید آن ها همچون یک جفت پای دراز تجسم کنید. البته طبق اعلام اداره حمل ونقل استان میشیگان طول هر یک از این خط چین ها به 3 متر می رسد.

در کشور آمریکا نیز نخستین جاده به نام جاده ترنتون ریور (Trentons River Road) در منطقه وین کانتری (Wayne County) استان میشیگان و در سال 1911 خط کشی شد. بنا به اعلام اداره حمل ونقل استان میشیگان، این کار به وسیله ادوارد هینز (Edward Hines)، رئیس وقت اداره راهداری منطقه، و در پی انحراف یک کامیون حمل شیر از جاده انجام شد. تصویر وی پس از مرگ در سال 1972 در راهرو افتخارات اداره حمل ونقل میشیگان نصب شد.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "چرا جاده ها خط کشی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جاده ها خط کشی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید