12 زنگ خطر میگرن که باید جدی بگیرید

به گزارش موسیقی با امیر، درد ضربان دار نشانه کلاسیک میگرن است. بیشتر افراد مبتلا به میگرن این نشانه را تجربه می نمایند.

12 زنگ خطر میگرن که باید جدی بگیرید

میگرن چیزی فراتر از سردرد های طولانی و شدید است. این دوره ها می تواند با علائم شدید دیگری از جمله تهوع، استفراغ و خستگی همراه باشد. ممکن است چند روز قبل از آغاز سردرد، علائمی مانند تغییرات خلقی، مشکل در خواب و مشکل در تمرکز را تجربه کنید.

اگر شما هم از افرادی هستید که با میگرن درگیر هستید، دانستن علائم هشدار دهنده آن می تواند در پیشگیری از آغاز حمله و جلوگیری از توسعه آن مؤثر باشد.

علائم حسی: حدود 30درصد افراد مبتلا به میگرن قبل یا در طول یک دوره میگرن، علائم بصری مانند سوسو زدن نور را تجربه می نمایند. بعضی افراد در کنار این علائم اختلالات شنوایی یا مسائل زبانی مانند سختی در درک یا یافتن کلمات را تجربه می نمایند.

افسردگی، تحریک پذیری یا هیجان: تغییرات خلقی می تواند نشانه ای از میگرن باشد. این علائم در مرحله پرودروم آغاز می گردد (مرحله اول حمله میگرنی که می تواند چند ساعت یا چند روز قبل از علائم حسی یا سردرد آغاز گردد).

کمبود خواب آرام: بیدار شدن با خستگی یا مشکل به خواب رفتن در افراد مبتلا به میگرن رایج است. زمانی که میگرن بروز می نماید، داشتن یک خواب خوب در شب سخت است.

گرفتگی بینی یا آبریزش چشم: بعضی از افراد علائم سینوسی مانند گرفتگی بینی، آبریزش شفاف بینی، افتادگی پلک ها یا اشک را تجربه می نمایند.

ولع برای خوراکی های خاص: قبل از وقوع حمله میگرن، بعضی از افراد هوس خوردن غذا های خاصی را دارند. از رایج ترین ولع ها، شکلات است.

درد ضربان دار در یک یا هر دو طرف سر: درد ضربان دار نشانه کلاسیک میگرن است. بیشتر افراد مبتلا به میگرن این نشانه را تجربه می نمایند.

چشم درد: درد میگرن اغلب در شقیقه ها یا پشت یک چشم یا گوش احساس می گردد. ممکن است آن را در اطراف چشم و در حفره چشم نیز تجربه کنید.

گردن درد: بسیاری از مردم پیش از سردرد تجربه سفتی در ناحیه گردن دارند. احتمالا این مرحله اولیه میگرن است یا در بعضی موارد بعد از میگرن، گردن درد یا درد ضربانی در پشت گردن احساس می گردد.

تکرر ادرار: اگر با این مشکل روبه رو هستید ممکن است به این معنی باشد که میگرن در راه است. بعلاوه، ممکن است احتباس مایعات را تجربه کنید.

خمیازه: خمیازه کشیدن بیش از حد، یکی دیگر از نشانه هایی است که می گوید میگرن در شرف وقوع است. این خمیازه ها ممکن است بیش از حد و غیرقابل کنترل باشد و هر چند دقیقه یک بار اتفاق بیفتد.

بی حسی یا گزگز: معمولا در یک طرف بدن، این شرایط از نوک انگشتان به وسیله بازو و در سراسر صورت احساس می گردد.

حالت تهوع یا استفراغ: میگرن بدون عوارض حسی تنها در صورتی قابل تشخیص است که فرد ترکیبی از حالت تهوع، استفراغ یا حساسیت به نور و صدا را تجربه کند.

منبع: جام جم

منبع: فرادید

به "12 زنگ خطر میگرن که باید جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 زنگ خطر میگرن که باید جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید