4 موردی که قبل از سفر با هواپیما باید بدانید

به گزارش موسیقی با امیر، 4 موردی که قبل از سفر با هواپیما باید بدانید

این روزها دنیا به سمت مدرن شدن پیش می رود و روزانه تکنولوژی های جدیدی به بازار دنیای عرضه می شوند. این پیشرفت ها راه خود را به دنیای حمل و نقل نیز باز نموده است و شاهد پیشرفت های زیادی در این خصوص بوده ایم. به علت راحتی فراوانی که در سیستم حمل و نقل به خصوص سیستم هوایی اتفاق افتاده است، اغلب افراد این سیستم را برای سفرهای خود اعم از تفریحی، کاری و پزشکی و دیگر موارد انتخاب می نمایند. بسیاری از افراد به علت اینکه باید برای کار خود همیشه در سفر می باشند احتیاج به سیستمی دارند که در زمان آن ها صرفه جویی گردد و سیستم هوایی این امکان را برای این افراد فراهم نموده است لذا امروزه شاهد استفاده بیشتری از خطوط هوایی هستیم. به همین منظور ایرلاین های متعددی نیز در سراسر دنیا به وجود آمده اند که اغلب برای جذب مخاطب خدمات بسیار خوبی عرضه می نمایند.

4 موردی که قبل از سفر با هواپیما باید بدانید

امروزه اغلب افرادی که در حال سفر می باشند از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می نمایند. امکانات متنوع و راحتی سفر، صرفه جویی در زمان و خطرات کمتر از جمله عواملی است که افراد را ترغیب می نماید تا از این سیستم حمل و نقل هوایی استفاده نمایند. ایرلاین هایی که در این خصوص خدمات ارائه می دهند در ایران بسیار متنوع می باشند و اغلب از امکانات خوبی برخوردارهستند. همیشه نکاتی در خصوص سفر با هواپیما وجود دارد که افراد باید قبل از سفر آن ها را در نظر بگیرند. در این مقاله سعی داریم تا این نکات را برای شما توضیح دهیم تا سفر خوبی را داشته باشید و در فرودگاه با مشکل روبرو نشوید.

نکات متعددی در خصوص سفر با هواپیما وجود دارد که مهم ترین آن ها قبل از سوار شدن به هواپیما رخ می دهد. رعایت این نکات برای ایمنی و لذت بخشی و راحتی خود شما است. زمانی که تصمیم می گیرید تا با هواپیما سفر کنید در مرحله اول باید نسبت به خرید و یا رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید. امروزه و به علت مدرن شدن ارائه خدمات می توانید به راحتی نسبت به خرید اینترنتی بلیط هواپیمای خود اقدام نمایید، اما حتی اگر این امکان برای شما به دلایل متعددی از جمله در دسترس نبودن اینترنت و سیستم، تمام شدن فروش اینترنتی و یا دلایل متعدد دیگر وجود نداشت می توانید زودتر به فرودگاه مراجعه کنید و نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. اگر قصد دارید تا از بلیط های لحظه اخری و یا چارتری نیز بهره ببرید باید یک روز و یا چند ساعت قبل از پرواز هواپیما به ایرلاین ها و یا دفاتر هواپیمایی مراجعه کنید تا بتوانید از این امکان بهره ببرید. مهم ترین نکته ای که در خصوص خرید بلیط هواپیما باید در نظر داشته باشید تاریخ رفت و در صورت احتیاج تاریخ برگشتتان و هم چنین مبدا و مقصد مورد نظرتان است.

پس از اینکه بلیط هواپیما خود را خریداری و صندلی خود را انتخاب کردید با توجه به تاریخ پرواز خود اقدام به جمع آوری چمدان خود کنید. سعی کنید تا بار خود را سبک ببندید چرا که شرکت های هواپیمایی بر اساس استانداردهای جهانی مستلزم به جا به جایی مقدار محدودی بار هستند لذا نسبت به این امر توجه لازم را مبذول بدارید تا در فرودگاه با مشکل روبرو نشوید. هم چنین نسبت به تاریخ و ساعت پرواز خود توجه کنید چرا که در صورت بروز مشکل مجبور به کنسل کردن بلیط خود می شوید که اگر بلیط شما سیستمی باشد می توانید این کار انجام دهید و در این صورت هم مقداری از هزینه پرداختی به وسیله شما، برای جبران خسارت به وسیله شرکت هواپیمایی برداشته می گردد. اما در صورت چارتری بودن بلیط هیچ گونه امکان کنسلی وجود ندارد و بلیط شما کاملا سوخت می گردد.

قبل از رفتن به فرودگاه ضروری است تا مدارک خود را چک کنید. بلیط هواپیما، کارت شناسایی و در صورت احتیاج مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید. اگر به کشور دیگری سفر میک نید پاسپورت و گذرنامه خود را همراه داشته باشید. در صورت سفر کاری و یا توریستی و... ویزای مرتبط را نباید فراموش کنید. در هر سفر مدارک مجزایی مورد احتیاج است که با توجه به هدف سفر خود مدارک مورد احتیاج را باید همراه داشته باشید. در خصوص مدارک هیچ سهل انگاری قابل جبران نیست و حتی ممکن است اجازه ورود به هواپیما اصلا به شما داده نگردد.

اگر به سفر خارج از کشور می روید سه ساعت و در صورت سفر داخلی دو ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بروید. زمانی که وارد فرودگاه شدید ایرلاین مربوطه را پیدا کنید و برای چک این بروید. در این مرحله مدارک و بلیط شما چک و چمدان شما آنالیز می گردد. سعی کنید تا اقلامی که خروج آن ها از کشور و ورود آن ها به کشور دیگر ممنوع است همراه خود نداشته باشید تا فرایند چک این شما با مشکل روبرو نگردد. هم چنین در این بخش بازرسی بدنی خواهید شد. پس سعی کنید به گونه ای لباس نپوشید که موجبات شک را برای نگهبانان و بازرسان به وجود بیاورید. در بعضی فرودگاه ها نسبت به وسایل فلزی آلارمی وجود دارد، لذا اگر وسیله ای فلزی هم چون گوشواره و غیره همراه دارید آن را به بازرس تحویل دهید سپس از گیت عبور کنید و دوباره ان را تحویل بگیرید.

پس از اینکه وارد گیت شدید شاید مدتی را باید منتظر هواپیمای خود بمانید لذا بهتر است تا در این مدت همراه با خود خوراکی داشته باشید. اگر پرواز شما با مشکل روبرو شده باشد و تاخیر داشته باشد اغلب ایرلاین ها برای شما وعده غذایی مربوطه را تهیه خواهند کرد.

پس از اینکه هواپیمای شما آماده پرواز شد شماره پرواز شما همراه با شماره باجه ای که باید به آن مراجعه کنید خوانده می گردد. در آرامش کامل به سمت باجه بروید. در اینجا بلیط و پاسپورت و شناسنامه یا کارت ملی شما برای تطبیق چک می گردد و پس ازعبور از باجه به سمت هواپیما خواهید رفت. اینجا باید مسیری راهرو مانند و گاهاً طولانی را طی کنید تا به هواپیما برسید. در بعضی فرودگاه ها فاصله گیت تا هواپیما زیاد است و باید از وسیله های نقلیه مخصوص حمل مسافر استفاده گردد.

زمانی که وارد هواپیما شدید نسبت به پیدا کردن صندلی خود اقدام کنید و در صورت گیج شدن می توانید از مهماندار پرواز یاری بگیرید. زمانی که روی صندلی خود نشستید کمربندتان راببندید و وسایل الکترونیکی خود را یا خاموش کنید یا روی حالت پرواز قرار دهید تا با سیستم پرواز تداخلی ایجاد نکند.

منبع: طاهاگشت

به "4 موردی که قبل از سفر با هواپیما باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 موردی که قبل از سفر با هواپیما باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید