آب تلخ این چشمه، شفا می دهد

به گزارش موسیقی با امیر، اگر گذارتان به بیجار افتاد، حتماً سری هم به چشمه آب تلخ بیجار بزنید که در روستای قشلاق این شهرستان واقع شده است. دلیل نامگذاری این چشمه به دلیل تلخ بودن آب آن است . هرچند دلیل تلخ بودن آب این چشمه به روشنی تعیین نشده است ، اما گفته می شود که آب آن برای درمان بیماری های روماتیسمی، بسیار مؤثر است .

آب تلخ این چشمه، شفا می دهد

موسیقی با امیر: چشمه آب تلخ پیر صالح بیجار در توابع روستای قشلاق لو قرار گرفته است و یکی از دیدنی های بیجار در استان زیبای کردستان محسوب می شود که با آب تلخ خود باعث تعجب همگان شده است.

پس از اینکه حدود 1 کیلومتر از شهر بیجار به سمت دیواندره حرکت کردید، با این چشمه روبرو خواهید شد که با تلخی خود همگان را متعجب می کند. آب چشمه پیر صالح بیجار مناسب دردهای روماتیسمی است و به همین دلیل به افراد مبتلا به این بیماری پیشنهاد می شود تا به این چشمه بروند و از آن استفاده کنند.

علت تلخی آب این چشمه مشخص نیست، اما عده ای بر این باورند که املاح و ترکیب بی کربنات علت آن شناخته می شود و تلخی شدیدی را به آب بخشیده است. علت آن هرچه که باشد، اکنون با چشمه ای از آب زلال و تلخ رو به رو هستیم که خاصیت درمانی دارد و همچون یک داروی شفابخش برای بعضی بیماری ها عمل کرده و افراد زیادی را از استان های دیگر جذب خود می کند.

بعد از گردش در اطراف چشمه آب تلخ بیجار می توانید از دشت اطراف آن نیز بازدید کرده و حسابی از بودن در آنجا لذت ببرید. طبیعت گردی، پرنده نگری، عکاسی و کمپ زدن از جمله کارهایی است که بیشتر گردشگران در آنجا انجام می دهند و لحظاتی به یاد ماندنی را برای خود خلق می کنند.

در بازدید از چشمه آب گرم بیجار از قلم نیاندازید که دوربین عکاسی تان را نیز با خود ببرید و زیباترین عکس ها را ثبت کنید. چشمه آب تلخ بیجار تنها چشمه کردستان نیست، بلکه چشمه سراب، قمچقای، هفت آسیاب و خاور آباد از دیگر چشمه های آب معدنی این استان دوست داشتنی به شمار می آیند که توقف و استراحت کردن در اطراف آن ها به گردشگران توصیه می شود.

در ادامه سفر خود سری به دیگر دیدنی های بیجار همچون چال تپه، منطقه حفاظت شده بیجار، پل گل قشلاق، قلعه قمچقای، چهار باغ گروس، پیست اسکی نسار و قلعه بانو بزنید و به دل تاریخ بیجار سفر کنید.

در نهایت با خرید شیرینی های سنتی کردستان همچون شیرینی کنجدی، بادام سوخته، برساق و آدامس سقز با چمدانی پر از هدایای خوشمزه به منزل برگردید و به اقوام خود نیز هدیه دهید.

منبع: توریسم آنلاین

به "آب تلخ این چشمه، شفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب تلخ این چشمه، شفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید