آخر هفته سفر برویم یا نرویم؟

به گزارش موسیقی با امیر، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و کاهش دما در بعضی استان ها اطلاع داد.

آخر هفته سفر برویم یا نرویم؟

موسیقی با امیر:قبل از سفر آنالیز آب و هوای مقصدمسئله بسیار مهمی است. چه بسا مسیر طولانی برای رسیدن به مقصدی خاص را طی نموده اما به دلیل آب و هوای نامساعد در مقصد مجبور به خانه نشینی شوید! با توجه به تعطیلی سرانجام هفته بسیاری از شما هموطنان عزیز قصد سفر دارید از شما دعوت می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا بتوانید برنامه ریزی مطلوب تری برای تعطبلات پیش رو داشته باشید.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: سه شنبه (21 شهریور) گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی بعلاوه در استان های اردبیل و گیلان می گردد.

وی اضافه کرد: در سایر منطقه ها شمال غرب، در شمال شرق و شرق وزش باد ادامه دارد و در نیمه جنوبی کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه(22 شهریور) گستره بارش علاوه بر منطقه ها ذکر شده استان مازندران را در بر می گیرد بعلاوه ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه(23 شهریور) در شمال غرب کشور رگبار پراکنده و در شرق اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش باران رخ می دهد.

به گفته ضیاییان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش وزش باد و خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد و در سواحل شمالی کاهش نسبی دما رخ می دهد.

وی ادامه داد: آدینه (24 شهریور) بارش در سواحل شمالی، جنوب اردبیل و منطقه های از خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ادامه می یابد. شنبه(25 شهریور) در جنوب اردبیل و گیلان بارش کاهش می یابد و تنها در مازندران، گلستان و ارتفاعات خراسان شمالی بارندگی رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی روزهای آدینه و شنبه در جنوب غرب کشور نیز وزش باد شدید رخ می دهد.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده دریای خزر و شرق عمان و در روزهای پنجشنبه و آدینه نیمه غربی خلیج فارس مواج پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا چهارشنبه (22 شهریور) صاف تا کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (23 شهریور) کمی ابری، غبار رقیق و گاهی افزایش باد، از بعد از ظهر وزش باد شدید و به تدریج افزایش ابر با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (21 و 22 شهریور) اهواز با دمای 46 و 48 درجه سانتیگراد گرم ترین و طی امروز شهرکرد با دمای 6 و 5 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "آخر هفته سفر برویم یا نرویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخر هفته سفر برویم یا نرویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید