آموزش حضوری باید با جدیت از سر گرفته گردد

به گزارش موسیقی با امیر، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت تمهیدات لازم اجرا شده است تا همه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف بتوانند به صورت حضوری تحصیل خود را ادامه دهند.

آموزش حضوری باید با جدیت از سر گرفته گردد

به گزارش مهر، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بازگشایی کلاس های این دانشگاه به صورت حضوری گفت: همانطور که مستحضرید بر اساس پیغام های رئیس جمهوری، وزرای علوم و آموزش و پرورش مبنی بر از سرگیری آموزش به صورت حضوری در ترم دوم سال تحصیلی 1400-1401 و به جهت اینکه دانشگاه فرهنگیان هم از ابتدا هیچ گاه تعطیل نبوده و کلاس های عملی و کارورزی به صورت حضوری برگزار می شده است، در اجلاسیه ای که مقامات دانشگاه فرهنگیان در 31 استان کشور داشتند، تصمیم برآن شد که آموزش حضوری با جدیت از سر گرفته شود.

خنیفر با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه شبانه روزی و مأموریت گراست، گفت: آموزش ها در دانشگاه فرهنگیان تلفیقی و ترکیبی است؛ دروس عملی و تئوری. از این پس هر دو نوع آموزش ما باید حضوری باشد. کلاس های مقطع کارشناسی ارشد باید حضوری باشد. امتحانات سرانجام ترم هم باید حضوری برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی اندیشیده شده است تا بازگشت دانشجویان به کلاس ها به شیوع مجدد ویروس کرونا منجر نشود، توضیح داد: تقریباً 99 درصد اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان به طور کامل واکسینه شدند. بالای 98 درصد دانشجویان دوزهای واکسن خود را تزریق کردند. ما به این آمار و تغییرات آن اطلاع داریم. بحث رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح حداکثری رعایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو نوع دانشجوی ترددی و بومی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می نمایند، توضیح داد: اگر فقط دانشجویان ترددی خصوصاً دانشجویان ورودی سال 97 که رو به فارغ التحصیلی هستند و دانشجویان ورودی 1400 که تازه به دانشگاه آمده اند، اسکان کامل دهیم، بحث اصلی اسکان دانشجویان و به تبع آن برگزاری کلاس های حضوری حل خواهد شد. البته دانشجویان ورودی سالهای 98 و 99 هم بدون تغییر خاصی تمهیدات لازم برای اسکان آنها اجرا شده است تا همه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف بتوانند به صورت حضوری تحصیل خود را ادامه دهند.

خنیفر با تأکید بر اینکه در هر صورت ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهیم بود، گفت: شرایط خوابگاه ها، فضای سلف سرویس، سرویس های بهداشتی و کلاس های درس به طور کامل آماده استقبال از دانشجویان و برگزاری حضوری کلاس های درس است. کوشش این است که به صورت تدریجی آماده میزبانی از تمام دانشجویان باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آموزش حضوری باید با جدیت از سر گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش حضوری باید با جدیت از سر گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید