آموزش مجازی نمی تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری گردد

به گزارش موسیقی با امیر، تهران (پانا) - یک کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس از آبان ماه نیز، بدون تردید آموزش به شکل ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود گفت اگرچه در دو سال اخیر بسیاری از معلمان به طور خستگی ناپذیری برای سازگاری دانش آموزان با محیط آنلاین و آموزش مجازی کوشش کرد ه اند، اما باید پذیرفت که آموزش مجازی به سادگی نمی تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری گردد.

آموزش مجازی نمی تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری گردد

زهرا علی اکبری در گفت وگو با پانا درباره آموزش حضوری در مدارس و اندازه اثربخشی شبکه شاد در ارائه آموزش ها به دانش آموزان گفت: با شروع سال تحصیلی تازه و تببین برنامه های نظام آموزشی درباره چگونگی فرایند آموزش، پس از به اتمام رسیدن واکسیناسیون معلمان، حفظ سلامتی و ارتقای ایمنی دانش آموزان در دستور کار دولت نهاده شد تا با واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال، آموزش و پرورش به سمت بازگشایی تدریجی مدارس حرکت کند.

وی اضافه کرد: برای اینکه مدارس مجددا فعالیت های حضوری خود را شروع نمایند، نظام آموزشی کشور باید اعتماد خانواده ها را برای اولویت بخشی به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان به دست بیاورد و این اعتماد با برنامه ریزی ها و سیاستگذاری در تسریع فرایند واکسیناسیون دانش آموزان، تمهید مقدمات فاصله گذاری های اجتماعی در مدارس، تخصیص بودجه کافی برای رعایت مسائل بهداشتی و آموزش نکات بهداشتی لازم به دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه و بازگشایی، صورت می گیرد.

علی اکبری اعلام کرد: در هر صورت با وجود بازگشایی مدارس از آبان ماه نیز، بدون تردید آموزش به شکل ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود. اگرچه در دو سال اخیر بسیاری از معلمان به طور خستگی ناپذیری برای سازگاری دانش آموزان با محیط آنلاین و آموزش مجازی کوشش نموده اند، اما باید پذیرفت که آموزش مجازی به سادگی نمی تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری گردد.

این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: حتی قبل از شیوع کرونا که منجر به تعطیلی مدارس و استفاده نظام آموزشی از آموزش مجازی شدیم، شواهد زیادی وجود داشت که آموزش آنلاین جایگزین نامطلوبی برای آموزش حضوری است. بنابراین ارتقای آموزش مجازی در بستر شاد و یا هر بستر الکترونیکی دیگر همچنان در برنامه های آموزشی سال تحصیلی تازه، باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از امکانات نسخه تازه شاد این امید را به معلمان داد که با چالش های کمتری نسبت به سال گذشته روبرو خواهند شد اضافه کرد: هرچند که شاد تا رسیدن به یک اپلیکیشن مطلوب آموزشی فاصله دارد اما نباید از نظر پنهان داشت که هر بار با آنالیز های فنی و آموزشی صاحب نظران، بر ظرفیت های خود اضافه نموده است.

علی اکبری در انتها گفت: شاد در مهرماه 1400 توانست تا با امکانات فنی تازه نسبت به همین دوره در سال 1399، رضایت بیشتری از کاربران خود را جذب کند. اگر آموزش و پرورش کوشش کند که با آگاهی بخشی دانش آموزان و اولیا و تزریق آرامش و اعتماد به آنان، راستا بازگشایی مدارس را هموار کند، می توان امیدوار بود که سال تحصیلی تازه عملکرد بهتری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آموزش مجازی نمی تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مجازی نمی تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید