آیا مردان و زنان می توانند از پودر پروتئین یکسان استفاده نمایند؟

به گزارش موسیقی با امیر، در حالی که پرس، ددلیفت، دمبل و پرس سینه برای توسعه قدرت شما لازم است اما تنها چیزی نیست که شما به آن احتیاج دارید. شما بعلاوه باید یک رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین مصرف کنید و وقتی صحبت از یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می گردد، چیزی که به فکر همه می رسد پودر پروتئین است. آیا مردان و زنان می توانند از پودر پروتئین یکسان استفاده نمایند؟

آیا مردان و زنان می توانند از پودر پروتئین یکسان استفاده نمایند؟

پودر پروتئین، به ویژه پروتئین آب پنیر، مفید است و عنوان شده است که تمام احتیاجهای پروتئینی شما را برآورده می نماید. با این حال، معمولاً پودرهای پروتئینی برای مردان به بازار عرضه می گردد. اما آیا این بدان معناست که آنها فقط برای مردان در نظر گرفته شده اند؟ اگر این سوالات در فکر شماست، حتما مقاله را بخوانید.

این مقاله در خصوص اینکه چگونه ترکیبات زنانه و مردانه فرق دارد و اینکه آیا زنان و مردان باید پودر پروتئین یکسانی داشته باشند بحث می نماید.

لطفا توجه داشته باشید. در حالی که انواع مختلفی از پروتئین ها در بازار موجود است، ما پودر پروتئین آب پنیر را برای این مقاله در نظر خواهیم گرفت.

پروتئین آب پنیر چیست؟

در طی فرآیند فراوری پنیر از شیر، یک محصول جانبی آبکی باقی می ماند که به آب پنیر معروف است و سرشار از پروتئین هایی مانند β-لاکتوگلوبولین، لاکتالبومین، ایمونوگلوبولین ها و آلبومین سرم است و هنگامی که این آب پنیر به شکل پودری تبدیل می گردد، به عنوان پودر پروتئین آب پنیر شناخته می گردد.

پروتئین آب پنیر به طور یکسان برای مردان و زنان مفید است و مانند آنهایی که مصنوعی هستند عوارض جانبی ندارد.

تفاوت بین ترکیب بدن مرد و زن

بدن مردان و بدن زنان فرق دارد و احتیاجهای پروتئین برای هر یک از آنها فرق دارد.

به عنوان مثال، تجمع بافت های چربی در خصوص مردان در اطراف شکم و تنه و در خصوص زنان در اطراف ران ها و باسن است. مهمتر از آن، مردان توده بدون چربی بیشتری دارند در حالی که زنان میزان بیشتری توده چربی دارند.

در حال حاضر، به علت توده بدون چربی بیشتر در مردان، آنها به پروتئین بیشتری نسبت به زنان احتیاج دارند.

تحقیقات نشان می دهد که یک فرد بالغ، صرف نظر از سن، به ازای هر کیلوگرم وزن خود به 0.8 گرم پروتئین احتیاج دارد. به عنوان مثال، اگر فردی 80 کیلوگرم وزن دارد، پروتئین مورد احتیاج او در روز 64 گرم است.

تفاوت عمده بین پودرهای پروتئین زنانه و مردانه

مردان به میزان بیشتری کربوهیدرات و چربی همراه با پروتئین احتیاج دارند و بعضی از شرکت ها پروتئین هایی را فراوری می نمایند که آن را به عنوان یک نکته قابل توجه در نظر می گیرند. از سوی دیگر، زنان ممکن است بسته به اهداف خود به بعضی از آن ها احتیاج نداشته باشند.

بنابراین، پودرهای پروتئینی فراوری شده برای مردان معمولاً دارای محتوای پروتئین بالاتری نسبت به پودرهای فراوری شده برای زنان هستند.

زنان چگونه باید پودر پروتئین مناسب را انتخاب نمایند؟

همواره باید به یاد داشته باشید که فقط پروتئین نیست که به داشتن اندامی عالی یاری می نماید. رژیم غذایی شما نیز نقش مهمی دارد. خوردن غذاهای سالم و داشتن یک زندگی منظم از الزامات اولیه است.

پروتئین وی مکملی است که احتیاج روزانه شما به پروتئین را برآورده می نماید و تنها زمانی احتیاج است که نتوانید پروتئین مورد احتیاج بدن خود را به وسیله غذاهای کامل در یک روز برآورده کنید. زنان باید بسته به رژیم غذایی روزانه خود پروتئین آب پنیر را انتخاب نمایند.

تفاوت عمده:

تفاوت عمده بین پروتئین آب پنیر برای مردان و زنان کالری است. اگر برچسب های پودر پروتئین را مرور کنید، یک بخش اصلی وجود دارد که کل کالری دریافتی شما در یک وعده را ذکر می کند و این تفاوت را ایجاد می کند.

برای بیشتر مردان، هدف بیشتر رشد عضلانی است و برای این منظور، آنها می توانند پروتئین های آب پنیر را با کالری بیشتری مصرف نمایند.

از سوی دیگر، بیشتر خانم ها آرزوی بدنی با چربی کمتر و ماهیچه های فشرده دارند که برای این منظور کالری دریافتی آنها احتیاج به نظارت دقیق دارد. زنان نمی توانند پودر پروتئینی مصرف نمایند که بتواند کالری دریافتی روزانه آنها را افزایش دهد.

از آنجایی که بدن یک زن فرق دارد، آنها به مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین B6، آهن و اسیدهای آمینه ضروری (EAAs) در مقادیر بیشتری احتیاج دارند. بنابراین، زنان باید رژیم غذایی خود را با یاری یک متخصص مراقبت های بهداشتی بر اساس پودر پروتئینی که مصرف می نمایند بسازند یا پودر پروتئینی را پیدا نمایند که از رژیم غذایی روزمره آنها پشتیبانی کند.

آیا زنان باید از پودر پروتئینی مشابه مردان استفاده نمایند؟

در حالی که بیشتر شرکت ها پروتئین آب پنیر زنان را با تغییر برچسب و تبلیغ آن به فروش می رسانند، بعضی از پودرهای پروتئینی که به طور اختصاصی برای زنان طراحی شده اند ممکن است حاوی میزان زیادی از مواد مغذی قابل توجهی باشد که برای زنان مفید است اما در بیشتر موارد، بسیار ناچیز است و ممکن است مفید نباشد.

در مجموع، توصیه می گردد پودر پروتئینی را انتخاب کنید که به طور خاص برای زنان ساخته شده است. اگر می خواهید از پودر پروتئینی مشابه مردان بهره ببرید، باید آنالیز کنید که چه مواد مغذی برای بدن شما مفید است. شما بعلاوه می توانید برای مشاوره حرفه ای با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا پودر پروتئین خانگی مفید است؟

پودرهای پروتئینی خانگی نیز بسیار رایج هستند اما کالری متراکمی دارند. بنابراین همواره قبل از مصرف آنها کالری مورد احتیاج روزانه خود را محاسبه کنید و آنها هنوز هم می توانند گزینه ای مقرون به صرفه و راحت برای بیشتر ورزشکاران باشند.

برای به دست آوردن آن هیکل و عضله ای که همواره آرزویش را داشتید، لازم است که احتیاج روزانه به پروتئین خود را برآورده کنید، چه به هر شکل از پورتئین های بازاری، چه پروتئین آب پنیر و چه از منابع غذایی طبیعی مانند مرغ، تخم مرغ، سویا و غیره.

نتیجه

فقط کمی تحقیق و رعایت برچسب مواد تشکیل دهنده محصول می تواند شما را به یک مصرف نماینده باهوش تبدیل کند - چیزی به نام پروتئین زنانه یا مردانه وجود ندارد. همه چیز در خصوص احتیاج شما است.

با این حال، پروتئین آب پنیر برای افرادی که کالری دریافتی محدودی دارند بسیار مفید است. به عنوان مثال، در شرایطی که مجبور هستید تحت یک رژیم غذایی بسیار محدود بمانید اما همچنان باید پروتئین دریافتی روزانه خود را تامین کنید، شیک های پروتئین وی به شما یاری می نماید تا احتیاج خود را با کالری بسیار کمی در مقایسه با غذاهای کامل برآورده کنید.

منبع:

thewellnesscorner

منبع: هفت گنج

به "آیا مردان و زنان می توانند از پودر پروتئین یکسان استفاده نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مردان و زنان می توانند از پودر پروتئین یکسان استفاده نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید