اداره هوانوردی فدرال، تخلیه ایمن مسافران از هواپیما را آنالیز می نماید

به گزارش موسیقی با امیر، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا میخواهد با انجام یک سری آزمایش در ماه نوامبر 2019، ایمنی مسافران هنگام تخلیه از هواپیما را مورد آنالیز قرار دهد.

اداره هوانوردی فدرال، تخلیه ایمن مسافران از هواپیما را آنالیز می نماید

پس از آنکه قانون گذاران آمریکایی ابراز نگرانی کردند که جایگاه های کوچک امروزی هواپیماها برای مسافران مدرن بیش از حد تنگ است، اداره هوانوردی فدرال در پی انجام آزمایش هایی در ماه نوامبر است تا ببیند که آیا در شرایط اضطراری، عملیات تخلیه مسافران هواپیما در کمال ایمنی انجام می گردد یا خیر.

این آزمایش ها که 12 روز طول می کشد، با 720 داوطلب در مؤسسه پزشکی هوافضای کشوری (Civil Aerospace Medical Institute) در اکلاهما سیتی انجام خواهد شد. آزمایش های مذکور معین می نماید که آیا هواپیماها برای ارتقای ایمنی مسافران، به شکل جدیدی از جایگاه احتیاج دارند یا خیر؛ در واقع این سازمان موظف است طبق لایحه FAA Reauthorization Act of 2018، حداقل عرض و طول جایگاه و فاصله بین دو جایگاه را مشخص کند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه ای گفته است:

این سازمان در نظر دارد تا انتها امسال، آزمایش تخلیه مسافران را به انتها برساند و معین کند برای تحقق شرایط مناسب، چه تغییراتی باید در تنظیمات جایگاه ها لحاظ گردد؛ البته اگر اصلاً احتیاجی به این کار باشد. در این آزمایش از کابین شبیه سازی استفاده می گردد که امکان آزمایش چندین شکل مختلف جایگاه در آن وجود دارد.

پل میشل، نماینده جمهوری خواه در میشیگان، هفته گذشته از نگرانی خود نسبت به ایرلاین هایی صحبت نموده بود که از جایگاه هایی که هر روز کوچک تر می شوند، استفاده می نمایند. او در گفت وگو با یک کمیته زیرمجموعه هوانوردی گفت:

همان طور که می بینید من آدم ظریفی با جثه ا کوچک نیستم، بسیاری از مردم همین شرایط را دارند. با توجه به میزان جایگاه، فاصله بین جایگاه ها و درهای خروجی مطمئن نیستم که این مدل های مورداستفاده واقعاً مصداق مسافران فعلی هواپیماها باشند. قطعاً در ایالات متحده آمریکا یا آمریکای شمالی این طور نیست.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، مهر تأییدی بر صحبت های پل میشل می گذارد؛ چراکه نشان می دهد نرخ چاقی در آمریکا از 30.5 درصد جمعیت بزرگسال در سال 1999-2000 به 39.6 درصد در سال 2015-2016 رسیده است. در همین جلسه، دانیل الول، معاونت اداره هوانوردی فدرال، متعهد شد که این سازمان از ماه نوامبر آزمایش های مربوطه را شروع کند. او گفت:

ما باید نگاهی به فرایند تخلیه مسافران بیندازیم و برای اینکه مطمئن شویم این داوطلبان در شرایط اضطراری می توانند از هواپیما خارج شوند، باید همه فرضیات درست را در نظر بگیریم.

طبق قانون ایالات متحده آمریکا، تخلیه شبیه سازی شده از هواپیما با بیش از 44 مسافر باید طی 90 ثانیه انجام گردد. پیتر گوئلز، مدیرعامل سابق ستاد ملی ایمنی حمل ونقل ایالات متحده آمریکا که به عنوان یک سازمان دولتی، سوانح حمل ونقل غیرنظامی را آنالیز می نماید، می گوید:

تخلیه مسافران از هواپیما بسته به اینکه بدنه هواپیما سالم باشد یا نباشد، فرق می نماید.

پیتر گوئلز با اشاره به پرواز شماره 214 هواپیمایی آسیانا که در سال 2013 با 307 مسافر هنگام فرود دچار سانحه شد و 3 نفر از مسافران جان خود را از دست دادند، ادامه می دهد:

در بیشتر سوانحی که منجر به تخلیه مسافران می گردد، بدنه هواپیما آسیب می بیند و مردم می توانند از بخش های مختلف بدنه بیرون بیایند. زمانی که بدنه هواپیما سالم باقی بماند، شرایط تخلیه مسافر تفاوت می نماید. علاوه بر این، به نظر من آزمایش های اداره هوانوردی فدرال می تواند تأثیر بسزایی بر صنعت هواپیمایی داشته باشد و باید به دقت رصد گردد.

همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز موسیقی با امیر پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "اداره هوانوردی فدرال، تخلیه ایمن مسافران از هواپیما را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره هوانوردی فدرال، تخلیه ایمن مسافران از هواپیما را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید