اعلام تشکیل جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی

به گزارش موسیقی با امیر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تشکیل جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی صورت پذیرفت.

اعلام تشکیل جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی

داستان چیست؟

با تشکیل مجمع عمومی جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اساسنامه این تشکل نوپا تصویب شد و اعضای هیات مدیره و بازرسان آن انتخاب شدند.

الیاس محبی، حرمت اله رفیعی، رشید رجب پور، امیرپویان رفیعی شاد، مسعود کرباسچی، محمود فخری و محمد بهمنش به عنوان اعضای هیات مدیره و محمدحسن سرداری و طاهر سبحانی به عنوان بازرسان این جامعه انتخاب شدند.

با وجود فعالیت انجمن های صنفی متعددِ دفاتر خدمات مسافرتی در کشور اما سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 1394، با اصلاح آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری، مصوبه را از هیأت وزیران گرفت که تشکل های جدیدی با عنوان جامعه حرفه ای گردشگری با مجوز و زیر نظر این سازمان تشکیل شوند و به فعالیت خود ادامه دهند. تشکل های قبلی که بیشتر آنها با عنوان انجمن صنفی کارفرمایی مشغول به کار هستند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز دارند. عمر برخی از این انجمن ها به بیش از 60 سال می رسد.

ماده 25 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری مصوب هیأت وزیران تکلیف کرد: سازمان (وقت) میراث فرهنگی و گردشگری دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های تأسیسات گردشگری و نیز صدور مجوز برای اشخاص حقوقی برای فعالیت در تأسیسات گردشگری و سایر دستورالعمل های مورد نیاز در اجرای این آیین نامه را تهیه و با تأیید رییس سازمان ابلاغ می کند.

مسعود سلطانی فر در آخرین روزهای ریاست در این سازمان، این دستورالعمل را به بهانه ساماندهی و کوتاه کردن دست عوامل غیرمرتبط گردشگری ابلاغ کرد. هرچند که این دستور اوایل با مقاومت تشکل های صنفی گردشگری روبرو شد اما بعد از پنج سال، تعدادی از فعالان گردشگری که صاحب تشکل نبودند از جمله بومگردی ها، گردشگری سلامت و گردشگری الکترونیک با مجوز این سازمان که بعدها وزارتخانه شد، جامعه حرفه ای تشکیل دادند. برخی دیگر نیز درحال تبدیل و یا تغییر تشکل های صنفی خود هستند، درحالی که تشکل های صنفی قدیمی آنها منحل نشده است. سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده بود برای واگذاری برخی از اختیارات و حقوق، تشکیل چنین جوامعی با نظر و مجوز این دستگاه ضرورت دارد.

منبع: همگردی

به "اعلام تشکیل جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تشکیل جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید