درخواست انگلیس برای نشست فوق العاده وزیران بهداشت گروه هفت

به گزارش موسیقی با امیر، وزیر بهداشت انگلیس خواهان برگزاری نشست فوق العاده وزیران بهداشت کشورهای گروه هفت در پی شناسایی گونه نو ویروس کرونا با نام اومیکرون شد.

درخواست انگلیس برای نشست فوق العاده وزیران بهداشت گروه هفت

بر اساس این گزارش، ساجد جاوید از همتایان خود در کشورهای عضو گروه هفت خواست تا به منظور آنالیز تحولات پیرامون سویه نو ویروس کرونا نشست فوق العاده برگزار کنند.

این در حالی است که دولت انگلیس پیش از این از اتخاذ تدابیر نوی برای کند کردن شیوع سویه نو کرونا خبر داده بود.

تشدید تدابیر احتیاطی درباره مسافران ورودی به انگلیس و استفاده از ماسک در اماکن و حمل و نقل عمومی از جمله این تدابیر بود.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت که هنوز اطلاعاتی که نشان دهد سویه اومیکرون کرونا نسبت به سویه دلتا شدیدتر و خطرناک تر است در اختیار ندارد.

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه در بیانیه ای اضافه کرد: هنوز معین نیست سویه اومیکرون قدرت انتقال بیشتری در مقایسه با دیگر سویه ها از جمله دلتا داشته باشد.

این بیانیه می افزاید که بعضی منطقه ها آفریقای جنوبی که سویه اومیکرون در آنها شناسایی شده شاهد افزایش موارد ابتلاء به کرونا بوده اند و کارشناسان مشغول آنالیز هستند که آیا این امر با سویه اومیکرون در ارتباط است یا عوامل دیگری در پشت آن است.

سازمان بهداشت جهانی بعلاوه گفت: هنوز روشن نیست که آیا اومیکرون در مقایسه با دیگر سویه ها از جمله دلتا شرایط سلامت مبتلایان را با خطر بیشتری روبرو می نماید. بعید نیست دلیل افزایش شمار مبتلایان در بیمارستان های جنوب آفریقا افزایش شمار کلی مبتلایان و نه ابتلای آنها به سویه اومیکرون باشد.

این سازمان اضافه کرد که اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد عوارض سویه اومیکرون با عوارض مبتلایان به سویه های دیگر کرونا تفاوت دارد و مشخص اندازه خطرناک بودن سویه نو آفریقایی به زمانی بین چند روز تا چند هفته احتیاج دارد.

سازمان بهداشت جهانی در عین حال تاکید نمود که کنندگان این سازمان با تیمی از کارشناسان فنی مشغول آنالیز اندازه تأثیرگذاری سویه نو آفریقایی بر کارایی واکسن های موجود هستند و واکسن های مورد استفاده در حال حاضر همچنان عامل حیاتی برای کاهش ابتلای شدید و مرگ و میر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درخواست انگلیس برای نشست فوق العاده وزیران بهداشت گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست انگلیس برای نشست فوق العاده وزیران بهداشت گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید