توضیح وظایف وزارت میراث فرهنگی به مجلس اعلام نشد

به گزارش موسیقی با امیر، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، توضیح وظایف وزارت میراث فرهنگی به مجلس اعلام نشد.

توضیح وظایف وزارت میراث فرهنگی به مجلس اعلام نشد

ندا زرندیان، مسئول پژوهش های حوزه گردشگری مرکز پژوهش های مجلس گفت: مرداد سال 98 با تصویب قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، مجلس مصوب کرد که این سازمان با رعایت بعضی موارد، به عنوان وزارتخانه ادامه فعالیت دهد. در تبصره 2 ماده واحده قانون تشکیل این وزارت نیز آمده بود که توضیح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل سازمان مذکور خواهد بود و دولت موظف است تغییرات در توضیح وظایف وزارتخانه نو را حداکثر ظرف مدت یک سال برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. اما اکنون با گذشت سه سال از آن موقع هنوز این توضیح وظایف از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.

زرندیان گفت: زمانی که دستگاهی تبدیل شرایط می گردد باید ساختار آن نیز تغییر کند، چون نسبت به بدنه قبلی وظایف گسترده تری انجام می گردد مثل این می ماند که دستگاهی کاربری نوی پیدا کرد ولی وظایفش را تغییر نداده اند. در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی نیز مسائل و اختلافات زیاد است. با تشریح این توضیح وظایف میتوان بسیاری از این مسائل را حل کرد و جایگاه آن معین گردد.

وی ادامه داد: ما گاهی می بینیم که متولیان در وزارت میراث فرهنگی می گویند که در حال تهیه توضیح وظایف هستند ولی هنوز آن را به مجلس ارائه نکرده اند. این موضوع مدام در کمیسیون های مختلف مطرح می گردد.

منبع: همگردی

به "توضیح وظایف وزارت میراث فرهنگی به مجلس اعلام نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح وظایف وزارت میراث فرهنگی به مجلس اعلام نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید