آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی موزه مردم شناسی ایلام

به گزارش موسیقی با امیر، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی موزه مردم شناسی ایلام صورت پذیرفت.

آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی موزه مردم شناسی ایلام

فرزاد شریفی اظهار کرد: با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته، عملیات اجرایی بازسازی و ساماندهی موزه مردم شناسی واقع در قلعه والی شهر ایلام شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه نمود: ساماندهی موزه مردم شناسی شامل بازسازی پشت بام، بازسازی دیوارها و کنگره ها، سفیدکاری بدنه داخلی اتاق ها، انجام امور حفاظتی مرتبط با بنای قلعه و ... است.

شریفی توضیح داد: هدف از این اقدام حفاظت بهتر از موزه مردم شناسی است که با ایجاد فضایی مناسب ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیا به نمایش میگذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: موزه مردم شناسی نماد فرهنگی این استان برای شناساندن مولفه های فرهنگی، اجتماعی، ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم ایلام در گذشته است که به همین علت مورد توجه خاص گردشگران و دوستداران فرهنگ ایران و ایلام قرار گرفته است.

شریفی یادآور شد: هم اکنون موزه مردم شناسی شهر ایلام از غنی ترین موزه های تخصصی مردم شناسی محسوب می گردد که معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاق های قلعه والی از بخش های مهم موزه است.

منبع: همگردی

به "آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی موزه مردم شناسی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی موزه مردم شناسی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید