معروفیت جهانی، با قاطر و خر و الاغ

به گزارش موسیقی با امیر، هایدرا، در نگاه اول یکی از چندین و چند جزیره توریستی دریای اژه در یونان و اطراف به شمار می رود، اما آنهایی که وارد آن می شوند، خیلی زود متوجه غیبت خودروها و البته نوای ریتمیک سم چهارپایان می شوند؛ مردم در هایدرا، متفاوت ترین سیستم حمل ونقل عمومی جهان را دارند و بار جابه جایی مسافر و بار، بر گرده اس

معروفیت جهانی، با قاطر و خر و الاغ

مردم جزیره، عامدانه خودروها را از جزیره شان دور نگه داشته اند (به جز آمبولانس و خودروهای امدادی) و به جای آن، از خر، قاطر و اسب برای جابه جایی مسافر و بار استفاده می نمایند. گردشگران به محض اینکه از قایق و کشتی پیاده و وارد جزیره می شوند، با صف های بلند قاطرها و اسب های کوچک روبرو می شوند که برای حمل افراد و بارشان آماده اند. غیبت خودروها در جزیره، حسی عجیب و جالب به آن داده و گردشگرانی که به آنجا رفته اند و حتی خود ساکنانش، از اینکه در این شرایط انگار در زمان به گذشته سفر نموده اند، صحبت می نمایند. مردم محلی به شدت از این شرایط راضی اند و گفته اند نبود خودرو، در کل زندگی آنها را آرام تر نموده است. تا یکی، دو دهه پیش نگه داشتن اسب در این جزیره، چندان از نظر مالی به صرفه نبوده، اما حالا به لطف توسعه سیستم حمل ونقل حیوانی و کسب عایدی از آن، داشتن اسب برای بیشتر ساکنان امری عادی است. البته مردم همواره از این مدل حمل ونقل دلخوش نبوده اند؛ در ابتدای قرن بیستم که یونان متحول می شد و خودروها چهره حمل ونقل را در سراسر جهان تغییر می دادند، این جزیره به خاطر خیابان ها و کوچه های باریکش نمی توانست میزبان خودروها باشد و دوران شکوفایی اش به عنوان یک جزیره مهم صیادی که از قرن هجدهم و نوزدهم آغاز شده بود، به قرن نو کشیده نشد، اما مردم در طول دهه های گذشته، سیستم حمل ونقل خود را حفظ کردند و حالا به آن افتخار هم می نمایند؛ چون یکی از جاذبه های گردشگری جزیره شان شده است.

آرامش جزیره، در کنار منظره ها زیبا و فضای آرام و بدون استرس آن، هایدرا را به مقصدی مشهور در یونان تبدیل نموده که از ستاره های هالیوود گرفته تا ثروتمندان، افراد زیادی این جزیره را برای تعطیلات انتخاب می نمایند. خود مردم معتقدند پایبندی آنها به سیستم حمل ونقل قدیمی شان باعث معروفیت این جزیره در جهانی گردشگری و در نتیجه شکوفا شدن مجدد آن در قرن بیست ویکم شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "معروفیت جهانی، با قاطر و خر و الاغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروفیت جهانی، با قاطر و خر و الاغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید