صنعت آبزی پروری خراسان شمالی تنها در یک هشتم منابع آبی فعال است

به گزارش موسیقی با امیر، مهدی میرقراچولو گفت: تنها در حدود یک هشتم منابع آبی خراسان شاقتصادی صنعت آبزی پروری ایجاد شده است در حالیکه ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت در این بخش اقتصادی وجود دارد.

صنعت آبزی پروری خراسان شمالی تنها در یک هشتم منابع آبی فعال است

به گزارش گروه استان های موسیقی با امیر از بجنورد ، مهدی میرقراچولو مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی 844 میلیون و 500 هزار متر مکعب شامل سدها، رودخانه ها، چشمه ها و قنات ها منابع آبی وجود دارد که از این مقدار تنها در 122 میلیون و 500 هزار متر مکعب آن صنعت آبزی پروری شامل مزارع سردابی و گرمابی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید

میرقراچولو اضافه کرد: خراسان شمالی از 41 رودخانه فصلی و دایمی، سه هزار دهنه چشمه، چهار هزار و 303 حلقه چاه عمیق، نیمه عمیق و دستی، 637 رشته قنات و هشت سد از ظرفیت های خوبی برای توسعه صنعت آبزی پروری برخوردار است.

او نام کرد: پیش بینی می شود سال جاری حدود 2 هزار و 400 تن ماهی تولید شود که با توجه به ظرفیت های موجود این مقدار تولید به 2 هزار و 700 تن می رسد و با توجه به زیرساخت های موجود احتمال افزایش بیش از این هم در استان وجود دارد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: سال جاری 2 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در آب های (استخر) استان رهاسازی و در بهار سال جاری حدود 350 تن ماهی از استخر ها برداشت شد و پیش بینی ما رسیدن به سقف 2 هزار و 700 تن در سال جاری است که به نظر می رسد این پیش بینی محقق می شود.

او مزیت پرورش ماهی را در استان علاوه بر اشتغال برای جوانان و درآمد زایی بهره گیری از آب برای بخش های کشاورزی گفت و اضافه کرد: رویکرد توسعه این استان بر مدار کشاورزی است و آنان می توانند همزمان با استفاده از آب حتی استخر های کشاورزی، از آب آن هم برای تولید محصولات کشاورزی هم بهره گیرند.

میر قراچولو گفت: تعداد مزارع پرورش ماهی گرمابی خراسان شمالی 90 و مزارع سردابی 97 فقره است که هم اکنون 200 تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صنعت آبزی پروری خراسان شمالی تنها در یک هشتم منابع آبی فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت آبزی پروری خراسان شمالی تنها در یک هشتم منابع آبی فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید