محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021

به گزارش موسیقی با امیر، در سالی پرتلاطم و پر از کمبود قطعات و تاخیر در عرضه محصولات، سامسونگ بار دیگر در صدر بازار موبایل نهاده شد. این شرکت اوایل سال 2021 از سری گلکسی S21 رونمایی کرد و در ادامه محصولات مهمی مانند گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و سری S7 از راه رسیدند. بعلاوه در امسال، چندین مدل نو مربوط به خانواده گلکسی A و گلکسی M معرفی شدند و ضمناً باید به معرفی دو مدل نو هدفون گلکسی بادز و ساعت های سری گلکسی واچ 4 هم اشاره کنیم. در این مطلب به اقدامات پیروز و ناپیروز سامسونگ در سال 2021 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021

برنده: گوشی های تاشو

گوشی های گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 قدرت سامسونگ را در ساخت گوشی های تاشو نشان می دهند. این دو نسبت به نسل قبلی از بدنه بهتر و دوام بالاتری بهره می برند و بعلاوه در برابر نفوذ آب هم مقاوم هستند. از سوی دیگر، سامسونگ قیمت آن ها را کاهش داد و لازم به ذکر است تنها تاشوهایی هستند که به طور گسترده راهی بازارهای کشورهای مختلف شده اند.

گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت 1000 دلار راهی بازار شد و به همین دلیل ارزان ترین گوشی تاشو محسوب می گردد. در این میان، سامسونگ برای نسل بعدی تاشوهای خود باید توجه بیشتری به دوربین و ظرفیت باتری نشان بدهد. سامسونگ برای دوربین فولد 3 از دوربین 12 مگاپیکسلی قدیمی خود استفاده نموده و البته دوربین زد فلیپ 3 از آن هم قدیمی تر است و در این دو گوشی دوربین پریسکوپی دیده نمی گردد. این دو گوشی به لطف بهره گیری از لولای باکیفیت، می توانند به عنوان سه پایه دوربین خود هم انجام وظیفه نمایند و اگر دارای دوربین پریسکوپی بودند، کاربران با بهره گیری از چنین دوربینی می توانستند عکس های مجذوب کنندهی ثبت نمایند.

بعلاوه در میان نمایشگر این دو گوشی بار دیگر چین خوردگی قابل توجهی دیده می گردد که امیدواریم سامسونگ در نسل بعدی آن ها این مشکل را تا حد زیادی رفع کند. اگرچه طبق گزارش های منتشر شده حدود 93 درصد از بازار گوشی های تاشو در اختیار سامسونگ قرار گرفته است، ولی به نظر می رسد در سال 2022 رقابت مجذوب کنندهی بین این شرکت و دیگر رقبا بر سر گوشی های تاشو شکل می گیرد.

بازندگان: گلکسی S21 و S21 پلاس

فرایند کاهش مجذوب کنندهیت مدل های استاندارد و پلاس برای درخشش بیشتر مدل اولترا سال هاست که ادامه دارد و سامسونگ باید چنین رویکردی را کنار بگذارد. البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که چنین کاری را انجام می دهد ولی در هر صورت امیدواریم شاهد برابری بیشتری بین مدل های سری S22 باشیم. به عنوان مثال، مدل استاندارد و پلاس S21 به جای پنل پشتی شیشه ای از پنل پلاستیکی استفاده می نمایند، از نمایشگر LTPO بهره نمی برند و فاقد دوربین پریسکوپی هستند. S21 و S21 پلاس به خودی خود گوشی های مجذوب کنندهی هستند، اما نسبت به بسیاری از رقبا امکانات کمتری را ارائه می دهند.

از سوی دیگر، سامسونگ بعد از S10e دیگر یک پرچم دار جمع وجور و کوچک را راهی بازار ننموده و با توجه به اینکه این نوع گوشی ها هواداران زیادی دارند، امیدواریم این شرکت در سال 2022 از یک پرچم دار جمع جور رونمایی کند.

برندگان: گوشی های سری گلکسی A و M

سری گلکسی A و M همچنان پرفروش ترین گوشی های سامسونگ محسوب می شوند. سامسونگ که در رتبه اول بازار موبایل قرار گرفته است، انواع و اقسام سلیقه ها و بودجه ها را پوشش می دهد. به عنوان مثال می توانیم به گوشی های بسیار ارزان مانند گلکسی A03 Core تا گوشی های میان رده قدرتمند مانند گلکسی A52s 5G اشاره کنیم. بعضی از این گوشی ها مستقیما از طرف خود سامسونگ طراحی و ساخته می شوند ولی به منظور کاهش هزینه ها، طراحی و ساخت بعضی از آن ها به شرکت های ثالث سپرده شده است. به نظر می رسد در 12 ماه آینده هم شاهد عرضه چندین گوشی مجذوب کننده به عنوان اعضای تازه سری گلکسی A و M خواهیم بود.

بازنده: سری گلکسی نوت

2021 به عنوان سال مرگ گلکسی نوت در تاریخ گوشی های هوشمند ثبت می گردد. اگرچه بعضی می گویند که گلکسی S21 اولترا و زد فولد 3 جای خالی این گوشی را پر نموده اند، ولی باید بگوییم که هیچکدام از جایگاه مختص قلم s Pen در بدنه خود بهره نمی برند. گوشی های تاشو اگرچه نمایشگر بزرگ تری ارائه می دهند، ولی ضعف در دوربین و همین عدم بهره گیری از جایگاه قلم، به این معناست که هنوز جایگزین خوبی برای سری گلکسی نوت نیستند.

سامسونگ بعلاوه نام تجاری گلکسی نوت را تمدید ننموده که نشانه دیگری از مرگ این سری محبوب به شمار میرود. البته بر اساس گزارش ها، گلکسی S22 اولترا از جایگاه قلم S Pen بهره می برد و حتی ممکن است با نام S22 نوت عرضه گردد. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالا بخشی از کاربران علاقه مند به سری گوشی های گلکسی نوت، S22 اولترا را به عنوان جایگزین این سری خریداری خواهند کرد.

برنده: گلکسی تب S7 پلاس

این تبلت به لطف نمایشگر 12.4 اینچی امولد، رفرش ریت 120 هرتز، حاشیه های باریک و 4 اسپیکر قدرتمند AKG مجذوب کنندهیت زیادی دارد. بعلاوه باید به بهره گیری از چیپست پرچم دار کوالکام، قابلیت DeX، پشتیبانی از قلم S Pen و باتری غول پیکر اشاره کنیم. روی هم رفته گلکسی تب S7 پلاس را می توانیم به عنوان برترین تبلت اندرویدی سال 2021 انتخاب کنیم. کاربرانی که خواهان استفاده از تبلت های اندرویدی هستند، گزینه های زیادی ندارند و سامسونگ از معدود شرکت هایی است که هنوز این بخش از بازار را رها ننموده است.

بازنده: سرعت شارژ

گلکسی S21 اولترا با وجود اینکه یک پرچم دار همه فن حریف گران قیمت محسوب می گردد، ولی از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید. گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 3 هم از همین سرعت شارژ بهره می برد. با وجود اینکه شرکت هایی مانند شیائومی، اوپو و ویوو گوشی های مبتنی بر سرعت شارژ 100 تا 120 وات راهی بازار نموده اند، اما سامسونگ هیچ تلاشی برای ورود به این نبرد مجذوب کننده انجام نداده است.

در سال 2021، سرعت 25 وات را نمی توانیم به عنوان شارژ سریع در نظر بگیریم. حتی گوشی ارزان ای مانند ردمی نوت 11 پرو پلاس از سرعت 120 وات پشتیبانی می نماید. با توجه به این موضوع، دیگر وقت آن رسیده که سامسونگ از سرعت 25 وات عبور کند و پرچم داران و دیگر گوشی های مهم خود را با سرعت شارژ بسیار بالاتری به دست کاربران برساند.

برنده: سری گلکسی واچ 4

سامسونگ بعد از سال ها استفاده از سیستم عامل اختصاصی برای ساعت های هوشمند خود، سال جاری ساعت های سری گلکسی واچ 4 را همراه با WearOS 3 راهی بازار کرد. علاوه بر این، ساعت های گلکسی واچ 4 به لطف بهره گیری از بدنه مجذوب کننده، سنسورهای پیشرفته و ارائه امکانات متنوع در زمینه تندرستی مورد توجه گسترده ای قرار گرفته اند.

مدل کلاسیک گلکسی واچ 4 از حاشیه فیزیکی چرخان بهره می برد که یکی از برترین روش ها برای تعامل با رابط کاربری ساعت های هوشمند محسوب می گردد. روی هم رفته به نظر بسیاری از کارشناسان، سری گلکسی واچ 4 برترین ساعت های هوشمند اندرویدی در سال 2021 محسوب می شوند و فقط اپل واچ رقیب مستقیم آن ها به شمار میرود.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید