مدل های پرو آیفون 16 با فیس آی دی زیر نمایشگر عرضه خواهند شد

به گزارش موسیقی با امیر، خبرگزاری کره ای The Elec گزارش داده که اپل میخواهد برای مدل های پرو آیفون 16 از فیس آی دی زیر نمایشگر استفاده کند. این یعنی اپل برای این دو مدل می تواند فقط یک حفره نمایشگر کوچک را برای دوربین سلفی اختصاص دهد.

مدل های پرو آیفون 16 با فیس آی دی زیر نمایشگر عرضه خواهند شد

با وجود اینکه سال گذشته برای مدل های پرو آیفون 14 چنین شایعاتی مطرح شده بود، اما در نهایت چنین تعیینه ای عملی نشد و قرار هم نیست برای سری آیفون 15 به واقعیت تبدیل گردد. در همین رابطه باید به راس یانگ، یکی از مشهورترین افشاگران، اشاره کنیم که سال گذشته بیان کرد آیفون 16 پرو با فیس آی دی زیر نمایشگر به دست کاربران می رسد. با وجود اینکه در حال حاضر چندین گوشی از دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می برند، اما این فناوری هنوز ضعف های زیادی دارد. شرکت هایی مانند سامسونگ و ZTE در حال بهبود این فناوری هستند ولی هنوز همچنان جای بهبود زیادی دارد.

سامسونگ برای اولین بار در گوشی گلکسی زد فولد 3 به بهره گیری از دوربین سلفی زیر نمایشگر روی آورد که البته حتی در صورت خاموش بودن نمایشگر، می توانید جای این دوربین را تشخیص دهید و ضمناً کیفیت عکس های ثبت شده به وسیله آن هم چندان ایده ال نیستند. گلکسی زد فولد 4 در این زمینه کمی بهبود پیدا نموده اما طبیعتا از یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی نباید انتظارات زیادی داشته باشیم.

اما در این میان، فیس آی دی طبیعتا مکانیسم متفاوتی نسبت به دوربین سلفی دارد. سیستم فیس آی دی برای تجزیه و تحلیل چهره کاربر از مادون قرمز استفاده می نماید و بنابراین قرارگیری این سنسورها زیر نمایشگر، چالش های زیادی را به وجود می آورد. در گزارش این خبرگزاری آمده که اپل در نهایت میخواهد به غیر از سیستم فیس آی دی، خود دوربین سلفی را هم زیر نمایشگر تعبیه کند تا آیفون های دارای نمایشگر فاقد حفره و بریدگی راهی بازار شوند. هنوز تعیین نیست که اپل چه زمانی پیروز به انجام این کار می گردد اما راس یانگ می گوید که در برترین حالت در سال 2026 برای آیفون 18 پرو شاهد استفاده از این فناوری خواهیم بود.

اما در حال حاضر به نظر می رسد مدل های پرو آیفون 16 با یک حفره کوچک برای دوربین سلفی راهی بازار خواهند شد. طبق شایعات مطرح شده، سال آینده تمام مدل های آیفون 15 از حفره نمایشگر موسوم به جزیره پویا بهره مند خواهند شد و این یعنی تفاوت ظاهری آن ها بسیار کمتر از نسل قبلی خواهد بود.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

35,800,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

25,398,000

24,890,000

تومان

خرید آیفون از موسیقی با امیر

مشاهده همه

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدل های پرو آیفون 16 با فیس آی دی زیر نمایشگر عرضه خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های پرو آیفون 16 با فیس آی دی زیر نمایشگر عرضه خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید