نگاهی به بدترین خودروهای دنیا در 20 سال گذشته

به گزارش موسیقی با امیر، آیا بدترین خودروهای دنیا را می شناسید؟ در این مطلب به سراغ بدترین خودروهای تاریخ دنیا رفته ایم؛ خودروهایی که به اتفاق آرا و نظر منفی کارشناسان و مصرف کنندگان را دریافت نموده اند.

نگاهی به بدترین خودروهای دنیا در 20 سال گذشته

در گذشته در خصوص بدترین ماشین های تاریخ و سال های ابتدایی آغاز صنعت خودروسازی صحبت شده است. اینکه چطور یک ماشین به عنوان محصولی خوب و یا بد شناخته می گردد؟ موضوعی است که به خیلی از معیارها و نظرات بستگی دارد. کارشناسان بعد از آنالیز یک محصول و البته بازتابی که در میان خریداران و رانندگان داشته، رای به درصد موفقیت یک ماشین می دهند و آن را از لحاظ کیفی آنالیز می نمایند.

همانطور که می دانید بسیاری از خودروهای کمپانی های بزرگ دنیا در برترین بودن رقابت دارند؛ اما گاهی در بین فراوریات همین نام های بزرگ این صنعت، مواردی وجود دارند که امروز در لیست بدترین خودروهای دنیا جای گرفته اند.

در مطلب زیر به مرور مواردی در 20 سال اخیر می پردازیم که بعد از نظرات کارشناسان، حالا به عنوان گزینه ای در لیست بدترین ماشین دنیا نهاده شده اند.

1 - جیپ کامندر (سال 2006 تا 2010)

یکی از بدترین خودروهای تاریخ دنیا، جیپ کامندر است. جیپ مدل فرمانده و یا به انگلیسی کامندر در سال 2005 معرفی گردید و یک سال بعد، به بازار راه یافت.

این ماشین به وسیله گروه جیپ از کمپانی آمریکایی کرایسلر در کلاس مینی SUV و در بحبوحه بحران انرژی در دنیا و به ویژه در آمریکا ساخته شد. مصرف بالای خودرو در آن روزهای خاص باعث شد این مدل شکست تجاری سختی بخورد و بعد از حدود 4 سال از بازارها حذف گردد.

طبق یک نظرسنجی معتبر در آمریکا، این ماشین به عنوان یکی از بدترین خودروهای 20 سال اخیر شناخته شد و لقب برادر بزرگتر و ناامیدنماینده مدل دیگری از جیپ را گرفته که اصلا نیازی به ساخت آن نبود.

جیپ کامندر سه ردیف جایگاه داشت ولی هر دو نشریه نیویورک دیلی و فور ویلر این مدل را به خاطر طراحی به شدت ضعیف کابین و فضای کم اتاقک در میان 10 خودروی بد تاریخ جیپ قرار دادند و معتقد بودند در هر سه ردیف سرنشینان احساس خفگی می نمایند.

این مدل بعلاوه در بین بدترین خودروهای دنیا در سال 2008 در رده دوم نهاده شد.

2 - کرایسلر سبرینگ (سال 2007 تا 2010)

این مدل شرکت کرایسلر از سال 1995 فراوری شده، اما در نسخه سال 2007 خود شاهد نقدها بسیاری شد. سدان ساخت سال 2007 این مدل از سوی کارشناسان لقب سگ خسته و آویزان گرفت که در مقابل رقبای هم رده و شبیه آن روزهای خود مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد هیچ شانسی نداشت.

کارشناسان معتقد بودند سبرینگ مدل 2007 حتی برای یک ماشین اجاره ای هم خوب نیست! این محصول در یک آزمایش مقایسه محصولات 2007 از لحاظ کیفیت رانندگی در رده آخر نهاده شد و حتی بعضی از کارشناسان اینطور به سبرینگ کنایه زدند که گویی از قسمت های مختلف پنج ماشین جدا از هم ترکیب شده و چیزی شبیه به ساختمان چند تکه خود کمپانی کرایسلر است.

این مدل در دو سال پیاپی عنوان بدترین خودروی دنیا در سال 2007 و 2008 را گرفت. جدا از این نظرات، بسیاری از فعالان در عرصه خودروسازی همزمان که این محصول را فاقد مجذوب کنندهیت دانستند، اعتقاد داشتند موتور آن راندمان خوبی ندارد و هندلینگ و رانندگی در آن از سطح استاندارد پایین تر و کیفیت ساخت کابین آن نیز پایین است.

3 - دوج نیترو (سال 2007 تا 2012)

گزینه دیگر در لیست بدترین خودروهای دنیا دوج نیترو است؛ یک SUV کامپکت که به وسیله گروه آمریکایی دوج در سال 2007 به بازار آمد تا با مدل های فورد Escape و هیوندای توسان رقابت کند.

این محصول بر روی پلتفرم جیپ لیبرتی ساخته شد که خود آن ماشین نیز جزو پروژه های تجاری شکست خورده محسوب می گردد. حتی نیترو اوضاعی بدتر داشت چرا که امکانات آفرودی که روی لیبرتی قرار داشتند از روی دوج نیترو حذف شده بودند.

در همان ابتدای ورود، از فضای کم و تنگ کابین آن انتقاد شد. بعدها مجله فوربس و سایت معروف حقایق درباره خودروها آن را یکی از 10 ماشین بد در سال 2007 و 2008 شناخت و به طور مضحکی از سازندگان آن انتقاد کرد و معتقد بود که انگار دوج با ساخت این ماشین در پی شوخی با مشتریانش بوده و خواسته به آن ها نشان دهد که این گروه هم حس شوخ طبعی دارد! برای همین یک ماشین بدون مجذوب کنندهیت، تنگ، کند و فاقد دید هنری ساخته است.

یک نظرسنجی دیگر نیز دوج نیترو را به عنوان بدترین ماشین دنیا در ده سال اخیر شناخت چرا که باعث ناامیدی و عدم موفقیت ایده ای شد که قرار بود ضررهای اقتصادی و اعتمادی شکست پروژه جیپ لیبرتی را با یک طرح نو جبران کند. از دید آنها خودروی SUV دوج نیترو بدون هیچ پیشرفتی، تمام نکات منفی جیپ لیبرتی را به ارث برده بود.

4 - اسمارت فورتو (سال 2007 تا 2014)

این خودرو که برای اولین بار در سال 1998 و به وسیله گروه اسمارت از کمپانی دایملر آلمان ساخته شد، در نسخه سال 2007 مورد بازطراحی نهاده شد. اما از سوی رسانه های فعال در آنالیز خودروهای دنیا نظرات منفی گرفت و لقب یکی از بدترین خودروهای 10 سال اخیر به آن چسبانده شد چرا که با توجه به جثهٔ فوق العاده کوچک و در حد مینی کوپرهای سال های اول و بعلاوه وزن بسیار کم خودرو یعنی تنها حدود 750 کیلوگرم، مصرف سوخت بسیار بالایی داشت و در هر 17 کیلومتر مسافت یک لیتر بنزین مصرف می کرد.

فرم و بدنه نه چندان مجذوب کننده آن با توجه به مقدار کوچکش، باعث می شد تا همگان تایید نمایند هر ماشینی روی زمین از این محصول کوچک با این شکل عجیب و دفرمه بزرگتر است. سایت اتوبلاگ آن را یکی از احمقانه ترین خودروهای تاریخ شناخت و معتقد بود که این فورتو ساخت سال 2007 برای کسانی خوب است که تنها دوست دارند ماشین را پارک نمایند و اگر راننده بخواهد با آن رانندگی کند، هیچکدام از سفرهایش سرگرم نماینده نخواهد بود.

آگهی های خرید و فروش اسمارت فورتو

5 - میتسوبیشی میراژ - نسل ششم (سال 2012 تا امروز)

میتسوبیشی میراژ نسل ششم هم به عنوان یکی از بدترین ماشین های دنیا در 20 سال گذشته شناخته شده است. میراژ که در ایران هم وجود دارد، برای اولین بار در سال 1978 به بازار دنیا معرفی گردید. اگر چه امروز و در آخرین نسل آن که نام تجاری اسپیس استار روی آن نهاده شده، این مدل از چهره و کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته اش برخوردار است؛ اما میراژ در نسل ششم خود که در سال 2012 معرفی گردید تنها به دو ستاره از پنج ستاره کارشناسان صنعت خودروسازی دست یافت.

برنامه TopGear نیز از یک تا 10 نمره ای بهتر از عدد 3 به این خودرو نداد؛ ضمن اینکه در آن برنامه از میراژ به عنوان یکی از بدترین خودروهایی که می توانید خریداری کنید یاد شد و مجری تاپ گیر معتقد بود خرید آن نوعی پول دور ریختن است. مجله گزارش مشتریان آن را در بین بدترین خودروهای سال 2013 قرارداد و اعلام نمود که سیستم هندلینگ آن بازیگوش و دارای کیفیت پایینی است و بعلاوه اتاقک آن از طراحی ضعیف و بدی برخوردار است که مشتری را به یاد استانداردهای اولیه محصولات دهه 1980 می اندازد.

این هاچ بک جمع و جور ژاپنی در آن سال از سوی مجله تلگراف لقب یکی از بدترین خودروهایی که تابه حال در بریتانیا فروش رفته را به دست آورد. از سوی فوربس نیز در رده یازدهم 15 ماشین بد نهاده شد که از آنها باید اجتناب کرد.

آگهی های خرید و فروش میتسوبیشی میراژ

6 - فیسکر کارما و کارما رورو (سال 2011 تا 2017)

در آخرین گزینهٔ لیست بدترین خودروهای دنیا به خودرویی خاص می رسیم. مدل کارما اولین و تنها محصولی بود که به وسیله گروه آمریکایی خودروسازی فیسکر به صورت برقی ساخته شد. طراحی این خودرو به وسیله هنریک فیسکر معروف که سابقه ای روشن با طراحی های چند مدل محبوب و شناخته شده مثل بی ام و Z8 و استون مارتین V8 داشت، انجام گرفت.

با این حال، چهره زیبا در نقطه مقابل کارکرد کارما قرار داشت. کمپانی فیسکر بعد از این طراحی پر سروصدا و مجذوب کننده، روی فروش آن حساب زیادی باز نموده بود؛ اما بعد از اینکه این مدل در تست های فنی و خصوصاً مصرف سوخت بالا با توجه به برقی بودنش رد شد، این نقشه ها به هم ریخت.

کارما هنگام تست کیفیت رانندگی خاموش شد و جایگاهی که سازندگان برای نصب باتری در نظر گرفته بودند مورد انتقاد بسیاری نهاده شد. اما اوضاع زمانی بدتر شد که خطر و گزارشات آتش سوزی نیز در مدل های فروخته شده از سوی مشتریان ثبت شد و فرایند فروش کارما بعد از بازگرداندن مدل های معیوب بسیار کاهش یافت.

انتها کمپانی فیسکر فرایند فراوری این ماشین را متوقف و در سال 2013 نیز اعلام ورشکستگی کرد. اما چند سال بعد یعنی در 2015 با گرفتن وام و با یاری دارایی به جامانده در شرکت، دوباره آغاز به کار و نسخه ای نوتر با نام کارما Revero را به بازار عرضه کرد. اما این ماشین نیز از سوی کارشناسان مورد انتقاد نهاده شده و بسیاری معتقدند با وجود برطرف مسائل اولیه ساختاری و ایمنی، در کیفیت رانندگی سطح میانه و ضعیفی دارد.

این بود لیست بدترین خودروهای دنیا در 20 سال گذشته

امیدواریم که این مطلب برایتان مجذوب کننده و مفید بوده باشد و با خودروهای بد دنیا در چندین سال گذشته آشنا شده باشید. مطمئنا هر خودرویی که خودروسازان فراوری می نمایند، مجذوب کننده و باکیفیت و خوب نیست.

به نظر شما چه خودروهای دیگری در این لیست قرار می گیرند؟ اگر بخواهیم لیستی از بدترین خودروهای داخلی تهیه کنیم به نظر شما نام چه خودروهایی باید در آن آورده گردد؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و خوانندگان موسیقی با امیر در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "نگاهی به بدترین خودروهای دنیا در 20 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به بدترین خودروهای دنیا در 20 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید