هر آنچه باید برای خرید ژاکت و پلیور زنانه در فصل زمستان بدانید

به گزارش موسیقی با امیر، آغاز فصل های سرد سال، زمان بیرون آوردن لباس های گرم از داخل کمد یا چمدان ها است. ممکن است قصد خرید لباس زمستانی جدیدی برای خود داشته باشید و در عین حال فرصت خرید یک ژاکت یا پلیور گرم را هم نداشته باشید. درهرصورت اگر به فکر خرید یک لباس بافت گرم برای خود هستید، بهتر است که قبل از مراجعه حضوری به فروشگاه یا خرید اینترنتی، کمی در خصوص تفاوت پلیور و ژاکت و انواع مدل های ژاکت و پلیور زنانه موجود در بازار و جنس مواد اولیه به کاررفته در بافت آن ها مطالعه کنید تا در نهایت بتوانید خرید ژاکت و پلیور زنانه خود را به برترین شکل انجام دهید.

هر آنچه باید برای خرید ژاکت و پلیور زنانه در فصل زمستان بدانید

تفاوت پلیور با ژاکت در فهرست خرید ژاکت و پلیور زنانه

پلیور و ژاکت، هر دو نوعی لباس بافت یا قلاب بافی با آستین بلند هستند. فرق پلیور و ژاکت در آن است که ژاکت مانند کت، جلو باز و معمولاً دارای زیپ یا دکمه برای بستن است درحالی که پلیور، جلو بسته و بدون احتیاج به زیپ و دکمه است. پلیورها معمولاً به تنهایی یا بر روی یک پیراهن بلندتر پوشیده می شوند. انواع ژاکت نیز بر روی تیشرت یا پیراهن های دیگر یا به تنهایی پوشیده می شوند.

انواع مدل ژاکت و پلیور زنانه

مدل های پلیور و ژاکت بسیار متنوع هستند و معمولاً در نوع یقه، طول آستین، جلو باز بودن، نوع بافت و… متفاوت اند. این تنوع در مدل، گزینه های متعدد و متنوعی را پیش روی شما قرار می دهد.

احتمالاً نام پلیور و ژاکت های کش بافت پشمی، یقه اسکی و غیره را شنیده باشید. در ادامه مدل های مختلفی از انواع ژاکت و پلیور زنانه را به شما معرفی خواهیم کرد که ممکن است نام آن ها را نشنیده یا کمتر شنیده باشید. با این حال، این مدل بافت ها ارزش امتحان کردن را دارند و می توانید با انتخاب این مدل ها، استایلی متفاوت و مجذوب کننده داشته باشید.

1. پلیور زنانه مدل FisherMan

این مدل ضخیم و مناسب فضای باز است. معمولاً در رنگ های قهوه ای، سبز و غیره وجود دارند. ضخامت ژاکت فیشرمن از ژاکت های دیگر بیشتر است و شما را به طور قابل توجهی گرم می نماید. به علت بافت گشاد آن به شما اجازه حرکت آزادانه حتی در هنگام انجام کارهای سنگین را می دهد. نخ پشمی که معمولاً در بافت پلیور فیشرمن استفاده می گردد، به مقدار کافی در برابر سرما مقاوم است.

2. پلیور زنانه با بافت درشت

چه کسی از راحتی یک پلیور ضخیم لذت نمی برد؟ این مدل برای استفاده در طول زمستان ایده آل است؛ زیرا وزن و ضخامت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد. شاید به نظر برسد یک پلیور بافت درشت چندان برای یک خانم مناسب نباشد؛ اما اگر بتوانید آن را درست با سایر لباس ها ست کنید، علاوه بر راحتی و گرما باعث مجذوب کنندهیت پوشش شما خواهد بود؛ بنابراین دفعه بعد که تصمیم به خرید پلیور زنانه شیک گرفتید، با خریداری آن، این آیتم را بخشی از کمد خود قرار دهید.

3. پلیور زنانه Funnel Neck

تفاوت پلیور یقه قیفی با پلیور یقه اسکی در نوع بافت یقه است. بافت رج های یقه در پلیور فانل نک، درشت است و به سمت بالای گردن، مانند یک قیف باریک می گردد. یک پلیور یقه قیفی را می توانید روی یک تاپ بپوشید و سپس با یک شلوار جین یا شلوار دم پا باریک، ست کنید.

4. ژاکت و پلیور جامپر زنانه

جامپرها راحت ترین پلیور و ژاکت های زنانه و دخترانه هستند و می توانند آستین های کوتاه یا بلند داشته باشند. علاوه بر این، در طول و عرض های متنوعی بافته می شوند. برترین بخش در خصوص پوشیدن جامپرها این است که مناسب محیط های مختلفی مانند محل کار، دانشگاه یا هر موقعیت دیگری هستند.

5. ژاکت و پلیور زنانه سایز بزرگ

محبوبیت پلیور و ژاکت های سایز بزرگ زنانه آن است که راه ایده آلی برای گرم ماندن در روزهای سردتر هستند و باعث می شوند که با شلوار جین دلخواهتان، بسیار شیک و برازنده به نظر برسید.

6. ژاکت و پلیور FairIsle

ژاکت و پلیور کش بافت پشمی Fair Isle روش بافتنی است که از جزایر شتلند آمده است. از پنج رنگ در ردیف های مختلف برای ایجاد یک الگوی رنگارنگ استفاده شده است. البته اکنون این یک اصطلاح کلی برای هر پلیور یا ژاکتی با طرح های پیچیده و رنگارنگ است، طرح های چندرنگ بیشتر بر روی شانه ها و سینه و تک رنگ روی آستین ها و نیمه پایینی لباس بافته می شوند.

7. پلیور با برش Raglan

هر پلیوری که به صورت یک پارچه از یقه به پایین بافته شده باشد (به استثنای درزهایی که در امتداد شانه ها برای اتصال آستین ها وجود دارند)، پلیور راگلان نامیده می گردد. پلیور راگلان دارای بافتی میانه است، نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک.

8. ژاکت و پلیور Ribbed

این نوع پلیور و ژاکت دارای بافتی عمودی و راه راه است که به آن حالتی کشسانی می دهد. این مدل ژاکت و پلیور زنانه را می توانید با انواع شلوارهای ساده بپوشید و از راحتی آن در تن لذت ببرید.

5 نکته مهم هنگام خرید ژاکت و پلیور زنانه

حال که با فرق پلیور و ژاکت آشنا شدید و انواع مختلف آن را شناختید، بهتر است بعضی نکات تکمیلی را برای یک خرید بهتر در نظر بگیرید:

1. توجه به سیلوئت ژاکت و پلیور

ابتدا لازم است بدانید که سیلوئت در فشن در واقع فرم کلی یک لباس است. اگر متناسب با فرم اندام فرد انتخاب گردد، به زیباتر به نظررسیدن لباس بر تن یاری شایانی خواهد نمود. شاید انتخاب شما ژاکت یا پلیوری منطبق بر مد روز باشد؛ اما اگر می خواهید که سال های بیشتری از آن بهره ببرید یا آن را با لباس های دیگری ست کنید، بهتر است توجه کافی به سیلوئت (استایل کلی) ژاکت و پلیوری که قصد خرید دارید، داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم، ژاکتی بخرید که بتوانید چندین زمستان بپوشید، فارغ از مد روز باشد و در همه حال زیبا، ارزشمند و برازنده باشد. با این اوصاف یک سیلوئت کلاسیک برترین انتخاب است. کت های چسترفیلد، کت های پولو، کت های دوفل یا کت های نخودی نمونه هایی از سیلوئت های کلاسیک هستند.

2. توجه به فرم بدن خود

بهتر است شکل بدن خود را بشناسید. به طور کلی انواع فرم بدن را می توان در حالت های اندام سیبی شکل، مثلثی و… دسته بندی کرد که شناخت این فاکتور برای خرید ژاکت و پلیور زنانه لازم است. اگرچه ممکن است که استایل شخص دیگری را دوست داشته باشید ولی بدان معنی نیست که آن سبک به شما هم خواهد آمد. پس بهتر است استایل های مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی متناسب با فرم بدن و استایل روزمره شما است. نکات دیگری که می توانید به آن ها توجه کنید؛ مانند آیا لازم است پلیور یا ژاکت خود را با کمربند ببندید یا آن را باز بپوشید. از ژاکت های دکمه دار یا زیپ دار بهره ببرید و…

اگر نمی دانید که چه چیزی برای شما مناسب است، هنگام خرید چند پلیور یا ژاکت ساده و کلاسیک را امتحان کنید تا درک بهتری از تناسب سیلوئت لباس، رنگ و طول آن با رنگ پوست، استایل شخصی و فرم بدنتان به دست آورید.

3. توجه به جنس مواد به کار رفته در بافت لباس

بعد از انتخاب سبک و فرم کلی ژاکت یا پلیور موردنظر خود، برای آنکه یک لباس بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد بهتر است به جنس مواد به کاررفته در بافت آن برای خرید ژاکت و پلیور زنانه توجه کنید.

پلیور و ژاکت های زمستانی معمولاً با انواع کاموا ضخیم و نازک از جنس پشم بافته می شوند. هرچه کاموا ضخیم تر باشد، احساس گرمای بیشتری خواهید داشت. در گذشته پلیور و ژاکت ها از پشم بافته می شدند، اما اکنون می توان آن ها را از مواد مختلفی مانند پنبه و موهر و الیاف مصنوعی مانند اکریلیک، پلی استر و… نیز تهیه کرد. این تنوع جنس مواد اولیه بر روی ظاهر و راحتی لباس تأثیر می گذارند.

پشم گرم ترین و راحت ترین ماده اولیه برای لباس بافتنی در هوای سرد است. اکریلیک جایگزین مقرون به صرفه تری برای پشم است و قابل شست وشو در ماشین لباسشویی است؛ اما گرما را به خوبی پشم حفظ نمی نماید. پنبه به علت نرمی و گرمی آن یکی از مواد بسیار محبوب است. پلی استر جزو الیاف مصنوعی است که در برابر رطوبت مقاوم تر است. موهر یک الیاف پشمی نرم و گرم است که اغلب در پلیورها و لباس ها استفاده می گردد و در برابر چین وچروک مقاوم است، بنابراین اگر در پی پلیور بدون چروک هستید، می تواند برترین انتخاب برای شما باشد.

4. انتخاب رنگ های خنثی

ممکن است فکر کنید رنگ های خنثی مانند مشکی، خاکستری، سرمه ای و شتری رنگ های خسته کننده ای هستند؛ اما علتی وجود دارد که آن ها محبوب ترین رنگ های لباس بین مردم هستند. آن ها با هر نوع سبک و استایلی مطابقت دارند. هیچگاه از رده خارج نمی شوند. اگر درست ست شوند، به نظر عالی می آیند. هنگام خرید و انتخاب رنگ در نظر بگیرید که آیا برای استایل خود به یک ژاکت یا پلیور روزانه احتیاج دارید یا قصد دارید آن را به مجموعه لباس خود برای موقعیت های خاص اضافه کنید.

5. توجه به بودجه

بعدازاین مراحل، بهتر است به بودجه خود برای خرید ژاکت و پلیور زنانه توجه کنید. از خرید ژاکت یا پلیور مقرون به صرفه، بپرهیزید؛ زیرا ممکن است انتظار شما را از نظر کیفیت مواد اولیه و نوع بافت برآورده نکند و در نهایت بلااستفاده بماند. بعلاوه ژاکت یا پلیوری که قیمتی بسیار گران تر از قیمت بازار دارد را در صورتی بخرید که در کیفیت، برند و مدل نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار مزیت داشته باشد؛ اگر خرید خود را باتوجه به تمام شرایط گفته شده در بالا انجام دهید، قطعاً تا مدت ها از انتخاب خود رضایت خواهید داشت.

سخن پایانی

اگر در پاییز و زمستان از ژاکت یا پلیور در استایل شخصی خود زیاد استفاده می کنید به یاد داشته باشید که از انتخاب مدل های شبیه به هم اجتناب کنید. سعی کنید در انتخاب مدل های نو و رنگ های متنوع ژاکت و پلیور زنانه زمستانی، کمی جسارت به خرج دهید.

منابع: kosha , apparelnbags

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه باید برای خرید ژاکت و پلیور زنانه در فصل زمستان بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید برای خرید ژاکت و پلیور زنانه در فصل زمستان بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید