هندی ها خرید گاز را به علت گرانی به تعویق انداختند

به گزارش موسیقی با امیر، شرکت پترونت که بزرگترین واردکننده گاز در هند است، اظهار داشت برخی از مشتریانش واردات محموله های تک گاز طبیعی مایع (LNG) را به علت قیمت بالا به تاخیر انداختند.

هندی ها خرید گاز را به علت گرانی به تعویق انداختند

ای کی سینگ، مدیرکل شرکت پترونت LNG در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: برخی از خریداران مقدار خرید را کاهش داده و برنامه دریافت محموله ها را تغییر داده اند. قیمت بالای محموله های تک LNG پایدار نیست و هند قطعا قراردادهای بلندمدت امضا خواهد نمود.

پترونت قراردادی برای خرید سالانه 7.5 میلیون تن LNG از قطر و 1.44 میلیون تن از پروژه گورگن شرکت اکسون در استرالیا دارد.

قیمت محموله های تک LNG در بازار آسیا به حدود 16 دلار به ازای هر واحد mmBtu رسیده است در حالی که قیمت عرضه در قراردادهای بلندمدت حدود 10 دلار به ازای هر واحد mmBtu است.

مدیرکل شرکت پترونت گفت: اگر قیمها به حدود 10 دلار در هر واحد mmBtu افزایش پیدا نمایند، بخش نیروی هند استفاده از LNG را کاهش خواهد داد.

هند با هدف کاهش انتشار کربن، میخواهد سهم LNG را در سبد انرژی خود از 6.2 درصد فعلی به 15 درصد تا سال 2030 افزایش دهد. این کشور بعلاوه میخواهد در برخی از بخشها از هیدروژن استفاده کند.

سینگ گفت: استفاده از هیدروژن در یک دوره کوتاه روی تقاضا برای LNG تاثیر نخواهد گذاشت. در حال حاضر هزینه فراوری هیدروژن بسیار بالا بوده و حمل و توزیع آن هم یک چالش به تعداد می رود. هیدروژن یک سوخت نوظهور است در حالی که LNG یک سوخت متداول شناخته می گردد.

هند به منظور کاهش استفاده از دیزل، با استفاده از گاز فوق سرد شده در حمل و نقل موافقت نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، سینگ که شرکتش در پی ساخت هزار صندلی توزیع LNG ظرف چهار تا پنج سال آینده است، امیدوار است هند بتواند مدل چین را دنبال کند که ناوگان وسیع کامیونهایش از دیزل به LNG مهاجرت می نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "هندی ها خرید گاز را به علت گرانی به تعویق انداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندی ها خرید گاز را به علت گرانی به تعویق انداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید