چگونه شوهر تنبل خود را زرنگ کنید؟

به گزارش موسیقی با امیر، تنبلی را با اهمال کاری اشتباه نگیرید، چون تنبلی و اهمال کاری دو چیز متفاوت اند. شوهر اهمال کار گفت وگو یا قرار را به تعویق می اندازد، در حالی که شوهر تنبل هرگز قصد انجام کارها را ندارد.

چگونه شوهر تنبل خود را زرنگ کنید؟

شوهرتان تنبل است؟ او عمدا برای انجام کارهای خانه یاری نمی نماید یا واقعا تنبل است؟ در هر صورت، همکاری نکردن او آزاردهنده است و باعث می گردد بیشتر وقت ها احساس خستگی کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی موسیقی با امیر، ویژگی های شوهر تنبل را می گوییم و نحوه برخورد با او را شرح می دهیم.

عناوین مطلب

  • ویژگی های شوهر تنبل
  • نحوه برخورد با ویژگی های شوهر تنبل
    • سخن پایانی
    • بعلاوه بخوانید:

ویژگی های شوهر تنبل

1. همواره ادعا می نماید خسته است

فرقی نمی نماید که از شوهرتان چه کاری بخواهید و او همواره می گوید: الان نه. خسته ام. این اتفاق فقط هنگام درخواست کارهای فیزیکی نمی افتد، بلکه شامل نیازهای عاطفی شما را نیز می گردد. اگر شوهرتان مدام بدون شرح معقول از زیر بار گفت وگو یا بیرون آمدن با شما شانه خالی می نماید، یعنی تنبل است.

2. هرجا می رود، آشفتگی بر جای می گذارد

از ویژگی های شوهر تنبل این است که به احتمال زیاد مدام باعث بی نظمی خانه می گردد. نمونه ای از این بی نظمی ها پرت کردن لباس ها روی زمین و گذاشتن بشقاب های خالی غذا در اطراف خانه است. کمی بی نظم بودن جرم نیست، اما اگر فرد قصد تمیزکردن این بی نظمی ها را نداشته باشد، به احتمال زیاد تنبل است.

3. هر کاری می نماید تا از زیر بار کارهای روزمره در برود

شوهر تنبل به علت بی انگیزگی، برای انجام ندادن کارها و وظایف خانه بهانه می تراشد. البته قبل از نتیجه گیری سریع، کمی فکر کنید و از خودتان بپرسید: آیا بهانه اش معقول است؟ اگر این بهانه تراشی مدام تکرار می گردد، نشانه تنبلی همسر شماست.

4. برای یاری داوطلب نمی گردد

چه در حال پختن شام باشید، چه تاکردن لباس ها یا یاری به بچه ها برای انجام تکالیفشان، شوهر تنبل می نشیند و شما را تماشا می نماید. این فرد هیچ وقت پیشنهاد یاری نمی دهد، چون می ترسد پیشنهادش را بپذیرید و کاری را به او محول کنید.

5. کارهای شما را کم اهمیت جلوه می دهد

شوهر تنبل ممکن است ادعا کند کارهایی که شما برای رابطه یا خانواده انجام می دهید، کارهای سطحی و ساده ای هستند، اما خودش برای انجام آن ها تلاشی نمی نماید. مراقبت از خانه و خانواده مهم است، بنابراین اجازه ندهید سخنان آزاردهنده او به اعتمادبه نفس شما خدشه ای وارد کند.

نحوه برخورد با ویژگی های شوهر تنبل

1. به او بگویید چه احساسی دارید

ارتباط و صداقت اصول رابطه پیروز هستند. اگر فکر می کنید شوهرتان به مقدار کافی یاری نمی نماید، احساستان را بیان کنید.

2. فعالانه به او گوش دهید

ممکن است این رفتارها واقعا از روی تنبلی نباشد و شوهرتان در حال گذر از مسئله ای شخصی باشد. پس از بیان نگرانی های خود، با گوش دادن فعالانه و پرسیدن سؤالات از او حمایت کنید.

3. تقسیم وظایف کنید

از شوهرتان بپرسید که چه کارهایی را دوست دارد و چه کارهایی را دوست ندارد. سپس درباره نحوه انجام آن ها با هم صحبت کنید..

4. مهربانانه و باملاحظه رفتار کنید

تنبلی شوهرتان ممکن است باعث گردد شما هم احساس تنبلی کنید، اما منفی بافی مسئله ای را حل نمی نماید. به جای اینکه با صدای بلند از رفتار او انتقاد کنید، خونسردی تان را حفظ کنید و با آرامش رفتار کنید.

5. او را تحسین کنید

مردان عاشق این هستند که قهرمان باشند و قهرمان بازی دربیاورند. وقتی کوچک ترین لطفی در حقتان می نمایند، او را تحسین کنید. این البته ربطی به ویژگی های شوهر تنبل ندارد!

6. دنبال درست کردن خرابکاری هایش نروید

هرگز کارهایی را انجام ندهید که قرار بوده است او انجام بدهد. این کار به او می فهماند که بی نظم است و باید کارهایش را خودش انجام دهد.

7. شکیبا باشید و توقعات تان را کم کنید

از مقایسه پیشرفت او با دیگران بپرهیزید و با انتظارات کم یا بدون هیچ توقعی ادامه بدهید. افراد یک شبه تغییر نمی نمایند، این روندی زمان بر است. شرایط فعلی را بپذیرید و برای پیشرفت برنامه ریزی کنید.

سخن پایانی

درک و همدردی مهم است؛ به یاد داشته باشید، ارتباط اصل مهم هر رابطه ای است! با مهارت های مدیریتی تازه، می توانید به او انگیزه دهید تا ویژگی های شوهر تنبل بودن را کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از روانشناسی، مطلب چه کنیم تا مدام گوشی مان را چک نکنیم؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "چگونه شوهر تنبل خود را زرنگ کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شوهر تنبل خود را زرنگ کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید