کتاب صنایع دستی؛ خاستگاه ها، دگرگونی ها و چشم اندازها منتشر شد

به گزارش موسیقی با امیر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب صنایع دستی؛ خاستگاه ها، دگرگونی ها و چشم اندازها در پاییز 1401 به وسیله انتشارات دانشگاه سوره در چاپ شده است.

کتاب صنایع دستی؛ خاستگاه ها، دگرگونی ها و چشم اندازها منتشر شد

این کتاب مجموعه کاملی از اطلاعات و هر آنچه که فرد درباره صنایع دستی می داند و احتیاج دارد را گردآوری و ارائه داده است.

در فصل ابتدایی صنایع دستی؛ آمیزه ای از خلاقیت، مهارت و باور به انواع مختلف این هنر دیرینه و کهن ایرانی می پردازد و یک به یک قالی بافی، گلیم بافی، سفالگری، حصیربافی، قلمکاری و ... را شرح می دهد.

در فصل بعدی صنایع دستی؛ هنر یا صنعت راهکارها و نمونه های موفقی از این مصداق را معرفی می نمایند که صنایع دستی را پلی میان هنر و صنعت می نامند که آورده مالی بسیاری به همراه دارد.

فصل سوم که کاربرد یا زیبایی نام دارد یک بار برای همواره به این پرسش، پاسخ خواهد داد که کدام یک از این دو معیار اهمیت و ارجحیت بیشتری دارد.

در فصل جادوی تمدن باستانی به فرهنگ جوامع و تمدن های کهن و تاثیر آنها بر روی صنایع دستی و آثار می پردازد، از نقاشی غارنشینان روی دیوار غارها تا دعاهای بومیان کالاهاری و سرخپوست ها هر کدام تاثیراتی روی صنایع دستی و هنر دارند که تحلیل و آنالیز آن در این کتاب به طرز ماهرانه ای گردآوری شده.

هر اثر هنری دارای مفهومی و فرامتنی در پس کالبد خود است که عموما این فرامتن ریشه در عقاید مذهبی و عرفانی جوامع دارد. این ریشه یابی در فصل حکمت، عرفان، شهود قابل خوانش است.

چهار فصل پایانی این کتاب نیز به مقوله های صنایع دستی امروز، صنایع دستی معاصر، صنایع دستی و آموزش عالی و صنایع دستی فردا می پردازد.

این کتاب حاصل زحمات و کوشش های مهران هوشیار است که عضو هیئت علمی دانشگاه سوره است. این استاد دانشگاه با مطالعه 201 منبع فارسی زبان، 21 منبع انگلیسی زبان و 110 پایگاه اینترنتی، تمامی این اطلاعات را به صورت جامع و کارآمد در 452 صفحه گردآوری نموده که کار را برای علاقه مندان این حوزه بسیار آسان نموده است.

کتاب صنایع دستی؛ خاستگاه ها، دگرگونی ها و چشم اندازها برای بار اول در پاییز 1401 به وسیله نشر دانشگاه سوره به قیمت 190.000 تومان چاپ شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب صنایع دستی؛ خاستگاه ها، دگرگونی ها و چشم اندازها منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب صنایع دستی؛ خاستگاه ها، دگرگونی ها و چشم اندازها منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید