کلنگ پروژه توسعه آموزشگاه ملی ووشو زده شد

به گزارش موسیقی با امیر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، در این مراسم مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، طاهری بازرس کل وزارت ورزش، همدانی معاون شرکت توسعه، تجهیز کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جمعی از اعضای خانواده ووشو حضور داشتند.

کلنگ پروژه توسعه آموزشگاه ملی ووشو زده شد

امیر صدیقی در مراسم کلنگ زنی پروژه توسعه آموزشگاه ملی ووشو گفت: بنایی که پشت ما واقع شده است، 10 سال قبل به همت مهدی علی نژاد ساخته شده است. او آن موقع تنها این کار را انجام داد و همان اقدام به ما اعتماد به نفس داد و خوشبختیم و افتخار این را داریم که او از ما حمایت می نماید.

وی ادامه داد: این پروژه امروز استارت خورد و امیدواریم در سه طبقه و زیر بنای 1500 متر مربع به بنای فدراسیون و آموزشگاه ملی ووشو اضافه گردد تا انشالله بتوانیم قدم های بهتری را برای پیشرفت این رشته برداریم.

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: روزی که ساختمان فدراسیون ایجاد شد، آغاز درخشش و قهرمانی های ووشو بود. در واقع این بنا و امکانات باعث شد ووشو به طور مستقل مستقل گام بردارد. امیدوارم این پیروزیت ها ادامه داشته باشد و بتوانیم این بنا را در حد خانواده ووشو و استانداردهای جهانی بسازیم.

صدیقی اسم کرد: با یاری های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، همدلی و اتحاد خانواده ووشو و بعلاوه با توجه به سیاست های انقباضی که سال گذشته داشتیم، توانستیم بخشی از هزینه ها تأمین کنیم. انشاالله سایر موارد را هم با لطف علی نژاد و وزیر ورزش و جوانان تأمین اعتبار کنیم و بتوانیم سال آینده در همین روز و قبل از بازی های آسیایی، بنای نو را در اختیار تیم های ملی ووشو قرار بدهیم تا ملی پوشان با اقتدار و پرقدرت در بازی های آسیایی شرکت نمایند و مدال های رنگارنگ به دست بیاورند.

بعلاوه در این مراسم مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: یازده سال پیش یعنی 12 اردیبهشت 89 و در روز معلم ساختمان و آموزشگاه فعلی را افتتاح کردیم و انصافاً ساخت این آموزشگاه یاری زیادی به اتفاقات بعدی در جهت پیروزیت ووشو کرد. یکی از دغدغه هایی که داشتیم، بحث توسعه این بنا بود. در جریان اردو برای بازی های جاکارتا درخواست ملی پوشان از وزیر ورزش این بود که زمینی اختصاص داده گردد تا آموزشگاه عظیم گردد. از زمانی که معاونت قهرمانی وزارت ورزش را تحویل گرفتم، در پی عملی شدن این موضوع بودم تا زمین اختصاصی و منابع مربوطه محقق و در اختیار فدراسیون گذاشته گردد و این کار با کوشش زیادی صورت گرفت.

وی اضافه نمود: 480 متر مربع در اختیار قرار گرفته و مجموع بنا هم 1500 متر خواهد بود. البته با سالن که 1800 متر است، جمعاً به 3300 متر ارتقا پیدا می نماید. ما با صحبت هایی که با امیر صدیقی رئیس فدراسیون داشتیم، هدف گذاری کردیم که با این اقدام، احتیاجهای آینده فدراسیون هم برآورده گردد و دغدغه برگزاری اردوها و مسابقات وجود نداشته باشد. بخشی از منابع مورد احتیاج تأمین اعتبار شده و در امسال یاری بیشتری به این پروژه خواهد شد.

معاون وزیر ورزش اسم کرد: بر اساس اعلام رئیس فدراسیون ووشو، ساخت این پروژه یک ساله خواهد بود.. با توجه به اضافه شدن کوراش، از فدراسیون ووشو انتظار داریم که در بازی های آسیایی نقش پررنگی در مدال آوری و در سبد طلایی کاروان ایران داشته باشد. لازمه رسیدن به این هدف برنامه ریزی است. خوشبختانه شرایط خوب است. ما هم یاری می کنیم تا پروژه استارت بخورد تا مراحل آماده سازی انجام گردد. مطمئناً ووشو یکی از برترین عملکردهای خود را بازی های آسیایی در گوانجو خواهد داشت. ما در بازی های آسیایی در گوانجو سه طلا گرفتیم و امیدواریم در 2022 هم این اتفاق بیفتد. ووشو نشان داده همیشه در چین مهد ووشو پیروز ظاهر می گردد. ضمن اینکه در آخرین مسابقات جهانی برگزار شده هم قهرمان جهان شدیم که آنجا هم چین میزبان بود. امیدوارم در هانگژو هم اتفاق خوبی بیفتد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کلنگ پروژه توسعه آموزشگاه ملی ووشو زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ پروژه توسعه آموزشگاه ملی ووشو زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید