5 فاکتور مهم برای تشخیص برترین نرم افزار CRM

به گزارش موسیقی با امیر، هنگامی که کسب و کارهای مختلف فعالیت خود را آغاز می نمایند اگر قصد دارند روزانه به وسیله وب سایت ها مشتری جذب نمایند و فروش خوبی به دست آورند باید ابتدا روی راه چاره های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با دقت زیادی برنامه ریزی انجام دهند. قبل از انتخاب برترین نرم افزار CRM باید چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید. از آنجایی که ممکن است شما یک فرد کم تجربه باشید که میخواهد یک کسب و کار نوپا را راه اندازی کند، در ادامه می خواهیم درباره پنج فاکتور مهم برای تشخیص برترین نرم افزار CRM صحبت کنیم.

5 فاکتور مهم برای تشخیص برترین نرم افزار CRM

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM نرم افزاری است که هدف اصلی آن ارتباط با مشتریان و تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار است. با استفاده از این نرم افزار کوشش می کنید تا با ارائه پیشنهاد های مجذوب نماینده به مشتریان رضایت آنان را افزایش دهید. از جمله اطلاعات ارزشمندی که می تواند نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به شما ارائه دهد می توان به بهبود رضایت مشتری، کاهش هزینه و بهبود سود، خدمات و وفاداری مشتری و… اشاره نمود؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید استفاده از آن را از دست بدهید. همان طور که می دانید روند تصمیم گیری در کسب و کارهای حرفه ای نیازمند درنظرگرفتن و رسیدگی به چند عامل کلیدی است.

دانستن بودجه، یکی از عوامل مهم در هر کسب و کاری است. اما اگر بالا بودن هزینه های یک کسب و کار را در نظر نگیرید می تواند با شکست همراه باشد. نرم افزار CRM می تواند هزینه های بلند مدت و منفعت های کسب و کار شما را آنالیز کند و آن را به طور دقیق به شما اطلاع دهد. در این صورت می توانید آن چیزی که در فاکتور قیمت مهم است یا اهمیتی ندارد را مشخص کنید. این موضوع باعث می گردد تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. علاوه بر تمام این ها، این سیستم در جهت بهبود رضایت مشتریان یک اصل مهم در هر کسب و کاری محسوب می گردد.

مهم ترین فاکتور ها برای تشخیص بهترین نرم افزار CRM چیست؟

شما باید چند فاکتور مهم هنگام انتخاب بهترین نرم افزار CRM را در نظر داشته باشید که در ادامه می خواهیم به شرح هرکدام از آن ها بپردازیم.

نحوه دسترسی نرم افزار به داده های شما

توسعه مجموعه ای از اهداف کسب و کار یکی از اجزای جدایی ناپذیر از هر نرم افزار CRM است. شما باید خرید ایمنی را داشته باشید و از افرادی خرید کنید که نه تنها پشتیبانی کامل نرم افزار را برعهده دارند؛ بلکه باید ورودی را به داده های موجود ارائه نمایند و قابلیت های مورد نیاز شما را از توان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به دست آورند. اما دانستن اینکه چگونه آن ها می توانند به این داده ها دسترسی داشته باشند روش مهمی محسوب می گردد. در نتیجه شما باید سؤالاتی در مورد نحوه وصل شدن نرم افزار به اطلاعات خود را از شرکت ارائه دهنده بپرسید.

نحوه نظارت بر داده ها در نرم افزار CRM

همان طور که می دانید استفاده از هر نرم افزاری دو رویکرد مثبت و منفی دارد. نرم افزار CRM نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای بسیاری از کسب و کار ها کارکردن با نرم افزار CRM به عنوان یک نرم افزار یاری نماینده در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری به کار می رود و به آن ها در دسترسی سریع برای قدرتمند کردن کسب و کارشان یاری می نماید. نرم افزار CRM می تواند به آن ها نشان دهد که نیاز های آن ها چیست و چگونه باید از پس هزینه های آن برآیند. اما در کنار این موارد، سازمان های دیگر به ویژه کسانی که با طیف عظیمی از کارکنان داخلی فناوری اطلاعات و زیرساخت های محاسبات اضافی کار می نمایند ممکن است نیازی به خرید این نرم افزار نداشته باشند. با وجود تمام این ها شما باید ابتدا تقاضا و شرایط کسب و کار خود را در نظر بگیرید و سپس به سراغ این نرم افزار بروید. بعلاوه معمولا شرکت هایی که بهترین نرم افزار CRM را ارائه می دهند شخص ثالثی را به عنوان نصب نماینده و دارنده اطلاعات کسب و کار در اختیار شرکت قرار می دهند تا بر همه چیز نظارت داشته باشد.

مقیاس پذیری نرم افزار CRM

فرض کنید شما در حال خرید یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای یاری به رشد کسب و کار خود هستید. اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است که آیا این نرم افزار می تواند به شما یاری کند تا رشد بیشتری در کسب و کار خود داشته باشید؟ یک طرح پیشرفته خوب می تواند با مشتریان ارتباط درستی برقرار کند و به آن ها اطمینان دهد که هنگام استفاده از کسب و کار شما به هیچ عنوان پشیمان نخواهند شد. مقیاس پذیری در انتخاب بهترین نرم افزار CRM اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا شما می توانید تنها یک بار این نرم افزار را بخرید در نتیجه شما نمی خواهید که با بازخورد های منفی و صرف کردن هزینه های زیادی روبه رو شوید؛ بنابراین ابتدا باید تخصص کارکنان شرکت خود را در نظر بگیرید. اگر نرم افزار CRM بسیار پیچیده باشد کارکنانی که توانایی برقراری ارتباط با مشتریان را ندارند ممکن است نتوانند با این نرم افزار به درستی کار نمایند. در نتیجه این نرم افزار ارزش و اعتبار خود را از دست می دهد. بعلاوه توجه داشته باشید که اگر این برنامه را خریداری نموده و استفاده های محدودی از آن انجام دهید در واقع انگار پول خود را هدر داده اید. اما هنگامی که یک نرم افزار CRM خاصیت مقیاس پذیری داشته باشد می تواند با کارکنان شما به راحتی ارتباط برقرار کند. به طوری که پس از مدتی کارکنان می توانند به راحتی از طریق این نرم افزار با مشتریان ارتباط برقرار نمایند. در نتیجه خاصیت مقیاس پذیری یکی از مهم ترین عواملی است که هنگام خرید بهترین نرم افزار CRM باید به آن توجه کنید.

قدرت فروشنده نرم افزار CRM و اعتبار آن

نکته دیگری که هنگام تشخیص بهترین نرم افزار CRM اهمیت دارد. این است که شما ببینید چه کسانی از شرکت موردنظر شما این نرم افزار را خریداری نموده اند. در واقع با آنالیز این موضوع متوجه می شوید که اعتبار این فروشنده تا چه حد زیاد است. به طور مثال می توانید به شبکه های اجتماعی آن ها سر بزنید یا درصورتی که فروشنده نرم افزار، سایت دارد به سایت آن ها سر بزنید و نظرات را بخوانید یا از خریداران اطلاعات کسب کنید. بعلاوه می توانید به استاندارد ها و رتبه بندی های فروشنده رجوع کنید و به خدمات آن ها مانند پشتیبانی، آموزش و… توجه کنید. توجه داشته باشید که تمرکز شما نه تنها باید بر روی نرم افزار بلکه باید بر روی پاسخگویی خدمات و بعلاوه نرخ زمان ارائه سرویس نیز باشد.

همه جانبه بودن نرم افزار CRM

هنگامی که قصد خرید بهترین نرم افزار CRM را دارید بیشتر فروشندگان یک نرم افزار CRM که در این روز ها بسیار باب میل کسب و کار ها بوده به شما معرفی می نمایند. اما توجه داشته باشید که باید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را به طور کامل آنالیز کنید و درباره نقاط قوت و ضعف این نرم افزار با شرکت ارائه دهنده صحبت نموده و درباره چگونگی و پشتیبانی آن ها سؤالاتی بپرسید. ازآنجایی که هرکدام از کسب و کار ها نیاز های متفاوتی به نرم افزار CRM دارند؛ بنابراین باید اطلاعات کسب و کار خود را آنالیز کنید و بر اساس آن این نرم افزار را تهیه کنید. پیشنهاد می گردد نرم افزاری بخرید که همه جانبه باشد و بتواند در تمام مراحل کسب و کار، ارتباط با مشتری، فروش، هزینه ها و… به شما یاری کند. این گونه نرم افزار ها قابلیت های مختلفی به شما ارائه می دهند و با یک بار هزینه کردن می توانید از تمامی خدمات بهره مند شوید. به طور مثال می توانید برنامه اجرای خود را با فروشنده نرم افزار مورد بحث وآنالیز قرار دهید و پس از اینکه فروشنده از اهداف خاص، برآیند های کسب و کار و فرم ها و هرگونه مشکل احتمالی اطلاع پیدا کرد، نرم افزار موردنظر را به شما پیشنهاد دهد.

از کجا می توانیم یک نرم افزار CRM باکیفیت تهیه کنیم؟

ازآنجایی که استفاده از نرم افزار CRM در کسب و کارهای نوپا و حرفه ای اهمیت زیادی دارد، شاید قصد داشته باشید که این نرم افزار را هرچه سریع تر تهیه نموده و از انواع قابلیت های آن بهره ببرید. اما جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا در ادامه می خواهیم به معرفی ویپینگ که در زمینه آموزش سیستم CRM و خدمات VOIP ویژه کسب و کار ها فعالیت می نماید بپردازیم.

ویپینگ، ارائه نماینده انواع راه کار های ارتباطی هوشمند

ویپینگ در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می نماید و با استفاده از آموزش در زمینه راه چاره های مبتنی بر ویپ نیاز های اساسی کسب و کارهای نوپا ایرانی را رفع می نماید. نرم افزار CRM ویپینگ به عنوان یکی از اولین و بهترین نرم افزار CRM مبتنی بر هوش مصنوعی تمامی خدمات و ابزار های لازم که برای مدیریت بازاریابی، هوش تجاری در تحلیل کسب و کار ، افزایش فروش و… نیاز دارید را برای شما فراهم نموده است؛ بنابراین می توانید با خیال راحت از این نرم افزار استفاده نموده و از شکست در فروش کسب و کار خود جلوگیری کنید.

منبع: فوت و فن

به "5 فاکتور مهم برای تشخیص برترین نرم افزار CRM" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فاکتور مهم برای تشخیص برترین نرم افزار CRM"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید